ویژه مراسم پاسداشت حماسه ۶مهر مردم اندیمشک برگزار می‌شود

خورنا – فرماندار اندیمشک گفت: با هدف تبیین و پاسداشت فرهنگ ایثار و مقاومت ویژه مراسم پاسداشت حماسه مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس در شش مهر ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک ،ظهر امروز در نشست هماهنگی گرامی داشت حماسه ۶مهر ۱۳۵۹ مردم اندیمشک و نیروهای مسلح در جسر نادری اظهار داشت: تقدیم یک هزار شهید والامقام در عرصه دفاع مقدس و دفاع از نظام اسلامی، نشان دهنده اعتقاد راسخ مردم شهرستان اندیمشک به ارزش‌های اسلامی و انقلابی دارد.

وی افزود: شهرستان اندیمشک و استان خوزستان، دین خود را به اسلام و نظام ادا کردند و این برای مردم منطقه، یک افتخار است چرا که این مردم برای حضور و دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی ایستادگی بی نظیری کرده‌اند.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: ولایت مداری و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و انقلابی و روحیه شهادت و شجاعت عمده‌ترین خصوصیت مردم شهر یک هزار شهید اندیمشک بوده که باید به آن توجه و تاکید داشت.

وی گفت: به همین جهت و با هدف تبیین و پاسداشت فرهنگ ایثار و مقاومت، ویژه مراسم پاسداشت حماسه مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس در شش مهر ماه و با محورهای مختلفی در زمینه معرفی و تبیین حوادث و رویدادهای این روز ماندگار برگزار می‌شود.

جهانگیری بیان کرد: در این روز مردم و رزمندگان این شهر و منطقه با کمترین و ابتدایی‌ترین امکانات نظامی از پیش روی نیروهای بعثی جلوگیری کرده و مانع از تصرف جاده سراسری اندیمشک به اهواز و تسلط بر خوزستان شدند.

وی افزود: در صورت تصرف این جاده محاصره خوزستان کامل شده و رژیم بعث به هدف خود که جدا کردن استان خوزستان از خاک کشور اسلامی بود به انجام می‌رسید و ضربه سنگینی بر کشور و انقلاب نوپا و ارزشمند اسلامی وارد می‌شد.

فرماندار اندیمشک اظهار کرد: همه مسئولان باید امسال نیز مانند سال گذشته در راستای برگزاری شایسته این روز و معرفی آن به نسل جوان و نوجوان و سایر هم وطنان گام بردارند چرا که پاسداشت این روز و تبیین و شناساندن زوایای مختلف این حماسه بزرگ بر عهده همه مسئولان است.