ثبت حماسه چهارم آذر در تقویم ملی مطالبه مردم اندیمشک است

خورنا – امام جمعه اندیمشک گفت: ثبت حماسه چهارم آذر در تقویم ملی به عنوان روز مقاومت مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس مطالبه مردم یک هزار شهید و ولایت مدار این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، حجت الاسلام و المسملین نعمت الله خدامی ظهر امروز در نشست هماهنگی گرامی داشت حماسه ۶ مهر ۱۳۵۹ مردم اندیمشک و نیروهای مسلح در جسر نادری اظهار داشت: همه مسئولان باید امسال نیز مانند سال گذشته در راستای برگزاری شایسته ویژه مراسم شش مهر و شناخت آن به نسل جوان و نوجوان و سایر هم وطنان، گام بردارند.

وی افزود: مردم شمال خوزستان در این روز، ایستادگی بی نظیری کردند که در صورت عدم این پایداری چه بسا، تهدید بسیار بزرگی از جانب دشمن اجرا و سرای اسلامی با خطر مواجه می‌شد ولی رزمندگان و مردم در این روز با شجاعت و شهامت بی نظیری، ایستادگی کردند.

امام جمعه اندیمشک عنوان کرد: شش مهر و چهار آذر دو روز جاودان و ماندگاری هستند که، بیانگر و تبلور منش و روش مردم شهر یک هزار شهید اندیمشک در دفاع از ارزش‌های اعتقادی و اسلامی بوده و باید برای معرفی و تبیین آن بیش از گذشته تلاش و کوشش کرد.

وی گفت: متاسفانه علی رغم عظمت و بزرگی این روزها و ثبت طولانی‌ترین بمباران شهری ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در حماسه چهارم آذر ۱۳۶۵ و شهادت ده‌ها نفر، هنوز چهارم آذر در تقویم ملی به عنوان یک روز برجسته ثبت نشده است.

حجت الاسلام و المسملین خدامی بیان کرد: ثبت واقعه چهارم آذر در تقویم ملی به عنوان روز مقاومت مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس، مطالبه مردم یک هزار شهید و ولایت مدار این شهرستان است.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس امکانات و تجهیزات نظامی ایران اسلامی بسیار محدود اما دل‌ها محکم و استوار در نبرد علیه باطل بود که نتیجه آن، پیروزی قاطع مقابل دشمن بعثی و حامیان وی بود.

امام جمعه اندیمشک اظهار کرد: به همین جهت ما اگر می‌خواهیم، بیش از گذشته شاهد اعتلای ارزش‌های اسلامی و انقلابی در جامعه باشیم باید بیش از هر چیز به رشد و تبیین فرهنگ ایثار و افتخار و اصول اعتقادی خود در هشت سال دفاع مقدس، توجه و در این زمینه، قدم برداریم.

وی افزود: در صورت توجه به این ارزش‌ها، می‌توانیم بیش از گذشته شاهد شکوفایی بستر اعتقادی و مقابله با طراحی‌های دشمن در زمینه نفوذ باشیم و نظام اسلامی از هر خطری در امان باشد و راه شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هشت ساله ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خدامی گفت: بعد از گذشت سال‌ها از هشت سال دفاع مقدس، زوایای مختلف این حماسه‌ها و مقاومت‌های بی‌نظیر مردم پنهان مانده است و به همین جهت باید برای تبیین و معرفی بهتر و بیشتر آن‌ها تلاش و کوشش کرد.