سفیر هوای پاک به رامهرمزرسید

فرشیدفرجی/خورنا-یک فعال محیط زیست بهبهانی برای حمایت از کمپین ‘سه شنبه های بدون خودرو’ ۱۰۹ کیلومتر مسیر بهبهان – رامهرمز را پیاده روی کرد.

به گزارش خورنا : مهدی آفریدن فعال محیط زیست اهل ‘تشان’ بهبهان برای حمایت از کمپین ‘سه شنبه های بدون خودرو مسیر ۱۰۹ کیلومتری رامهرمز-بهبهان را صبح سه شنبه از بهبهان آغاز و غروب همین روز بعد از چند ساعت پیاده روی به رامهرمز رسید.
مراسم استقبال از وی در پارک شقایق رامهرمز با حضور رئیس اداره محیط زیست شهرستان و چندتن از دوستداران طبیعت محیط زیست  و برخی از دوچرخه سواران این شهر انجام شد.
این فعال محیط زیست در گفت وگو با رامهرمزنیوز هدف برنامه خود را ترویج فرهنگ پیاده روی و استفاده نکردن از خودرو بیان کرد و گفت:این پیاده روی با شعار ‘هوای پاک، آسمان آبی، زندگی سالم’ انجام شده است.
آفریدن در پایان با اشاره به آلایندگی های ناشی از تردد خودروها و گازهای سمی ناشی از آن تاکید کرد: هر شهروندی می تواند با استفاده کمتر از خودروی شخصی، و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به ایجاد هوای پاک شهر خود کمک کند همچنین مسئولان می توانند  با تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی ، شهروندان بیشتری را به استفاده نکردن از خودروهای شخصی تشویق کنند
کمپین مردمی سه شنبه های بدون خودرو در جهت ورود و مطالبه گری جدی مردم در کاهش ترافیک و آلودگی شروع به فعالیت کرده و اعضای این کمپین در شب های هر سه شنبه به دوچرخه سواری در شهر اقدام می کنند.

seshanbeh seshanbeh1