با هدف افتتاح پروژه های هفته دولت

سه وزیر به خوزستان می آیند

خورنا – مسئول کمیته نظارت و کنترل پروژه های عمرانی هفته دولت در خوزستان گفت: برای افتتاح پروژه های هفته دولت در این استان از وزیر نیرو، نفت، و راه و شهرسازی برای بهره برداری از پروژه های این وزارت خانه ها دعوت به عمل آمده است.

احمد سیاحی روز دوشنبه در نشست خبری ‘تشریح پروژه های عمرانی’ در محل استانداری خوزستان، با تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی برای شروع بهره برداری از خط دوم راه آهن اهواز _ بندر امام، ایستگاه جدید راه آهن نظامیه،احداث دو پل رو گذر جفیر و سه راهی حسینی، احداث کمربندی غرب و جنوب غرب اهواز ، ایستگاه جدید راه آهن بندر ماهشهر در این هفته به خوزستان سفر می کند.

سیاحی گفت: وزیر نفت نیز طرح های خرید نمک گیر برقی در واحدهای یک،دو ، سه و چهار نمک زدایی اهواز، ۱۰ کیلومتر خطوط غیر فلزی، کمربند سبز و شبکه آب خام و بلوار کمربندی شهرک نفت،و یک باب پلی کلینیک تخصصی را در شهرستان کارون افتتاح خواهد کرد.

وی ادامه داد: وزیر نیرو نیز افتتاح مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی آب شرب دزفول ، پست برق ۴۰۰، و تصفیه خانه آب شرب شهر ویس را در این هفته افتتاح می کند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: استاندار نیز در پنجم شهریور برخی طرح ها شامل افتتاح کارخانه نرمال بوتان و احداث کارخانه خوراک دام بندر ماهشهر، احداث کارخانه دام کنسانتره در شهرک صنعتی بندر امام، کلید خانه ۲۳۰ کیلو ولت نیرو گاه ماهشهر، ساماندهی پایانه درون شهری بندر امام و ۱۶ کیلومتر شبکه گاز را در ۱۲ روستا افتتاح خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۵۰۷ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۷۱ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد، افزود: از این تعداد ۱۲۶ پروژه از اعتبارات ملی، ۱۶۰ پروژه از اعتبارات استانی، و ۱۲۱ پروژه نیز از سایر منابع استفاده شده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد۱۶۲ پروژه در بخش روستایی در ۱۹۸ روستا و با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، و در بخش شهری ۳۴۵ پروژه در ۳۸ شهر با اعتبار بالغ بر هفت هزار و ۶۶ میلیارد ریال به بهره برداری می رسند.

سیاحی با بیان اینکه در هفته دولت پارسال ۷۱۳ پروژه با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۶۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید ادامه داد: پارسال دنبال اتمام پروژه هایی بودیم که با اعتبار کم قابل انجام بودند اما امسال تعداد پروژه ها کمتر از پروژه های پارسال، ولی اعتبارات آن دو برابر است چرا که عمده پروژه های ما هزینه بر و با اعتبارات بالا به اتمام رسیدند.

وی افزود: از نظر بیشترین اعتبار هزینه شده از بین دستگاه های اجرایی سازمان آب و برق خوزستان با ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال و پس از آن سازمان صنعت معدن تجارت با یک هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال و پس از آن اداره کل راه آهن جنوب با یک هزار ۴۴۰ میلیارد ریال قرار دارند.
معاون عمرانی استانداری خوزستان توضیح داد: از نظر بیشترین تعداد پروژه آماده بهره برداری، اداره کل نوسازی تجهیز و توسعه مدارس با ۷۰ پروژه و پس از آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ۴۴ پروژه و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی اهواز با ۳۹ پروژه قرار دارند.

وی گفت: از نظر بیشترین تعداد پروژه آماده بهره برداری بین شهرستان های خوزستان اهواز با ۱۲۳ پروژه و پس از آن دزفول با ۳۵ پروژه و بندر ماهشهر با ۳۲ پروژه قرار دارند.

سیاحی گفت: از نظر بیشترین اعتبار هزینه شده بندر ماهشهر با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۴۴ میلیارد ریال و پس از آن شهرستان اهواز با ۲ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال و شهرستان دشت آزادگان با یک هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال قرار دارند.

وی اظهار کرد: بیشترین اعتبارت بابیش از پنج هزار و ۶۷۶میلیارد ریال در فصل مسکن، عمران شهری روستایی و عشایری هزینه شده، و پس از آن صنعت و معدن با یک هزار و ۵۵۱ هزار ریال در رتبه دوم، و حوزه انرژی با اعتبار بالغ بر ۲ هزار و ۴۵ میلیارد ریال در رتبه سوم است.

مسوول کمیته نظارت و کنترل پروژه های عمرانی هفته دولت در خوزستان ادامه داد: برق رسانی با مبلغ ۷۹۲ هزار میلیون ریال، آسفالت، جدول گذاری و بهسازی شهرها و روستاهای خوزستان با مبلغ بالغ بر یک هزارو ۵۱۰ میلیارد ریال،احداث و نوسازی ۶۴ مدرسه با ۲۲۵ کلاس درس با مبلغ بالغ بر ۲۸۴ هزار میلیون ریال، ۳۴۴ کیلومتر شبکه گاز رسانی، تامین منابع آب با ۲ هزار و ۶۷۷ میلیارد ریال، در بخش بهداشت و درمان با مبلغ ۹۸ میلیارد ریال، ۲۱۱ میلیارد ریال در بخش کشاورزی، و در بخش صنعت و معدن بیش از یک هزار و ۵۵۱ هزار ریال از جمله فعالیت ها و هزینه های انجام شده در خوزستان است.