اولین همایش علمی فرهنگی یوم النخله در چوئبده آبادان برگزار شد

خورنا  اولین همایش علمی فرهنگی یوم النخله در چوئبده آبادان برگزار شد
اولین همایش علمی- فرهنگی یوم النخل در چوئبده آبادان با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی آبادان، مسئول ترویج سازمان جهاد خوزستان، اعضا هیئت علمی مرکز تحقیقات خرما کشور و اعضا هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و کشاورزان نمونه استانی و شهر چوئبده در مصلی این شهر برگزار شد.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان از برگزاری همایش یوم النخل در چوئبده آبادان به صورت خودجوش توسط کشاورزان شهر چوئبده خبر داد و گفت: این همایش می‌تواند منشا حرکت های مثبت دیگری از سوی کشاورزان منطقه باشد . ما در محموعه جهاد کشاورزی هدفمان این است که یافته های علمی و آخرین تکنولوژیهای کاشت و برداشت به کشاورزان به عنوان یک نیاز ضروری آنان ارائه شود و تاثیر مسائل علمی امروزه در میزان تولید کاملا اثبات شده است.
در این مراسم که به همت کشاورزان چوئبده و همکاری صمیمانه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبادان برگزار گردید همچنین از کشاورزان نمونه استانی و شهر چوئبده تقدیر به عمل آمد. در این راستا از سه کشاورز آبادانی که در زمینه تولید خرما، پرورش میگو و تعاونی های تولید زنان در سطح استان موفق به کسب مقام اول شده بودند و ۴ کشاورز فعال شهر چوئبده تقدیر شد.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان در این خصوص گفت: هدف کلی از تقدیر از تولید‌کنندگان برتر افزایش کمی و کیفی تولید پایدار محصولات کشاورزی است. همچنین ایجاد زمینه ای برای ترغیب فعالان عرصه تولید کشاورزی و زمینه ای برای ارائه مسائل و مشکلات روستائیان در حضور مسئولین، و تقدیر از زحمات جامعه کشاورزی علی الخصوص در شهرستان آبادان که به عنوان غیور مرزبانان ما هستند از جمله اهداف انتخاب تولیدکنندگان برتر است.
همچنین کارگاه آموزشی با عنوان روش های افزایش عملکرد و کاهش هزینه های تولید خرما توسط عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری کشور برگزار شد که به جهت اشاره به یافته های نوین علمی مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت.