طرح تجهیز بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک اجرا شد

خورنا – نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، طرح تجهیز بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک اجرا شد.

فریدون حسنوند اظهار داشت: بهداشت و حوزه سلامت یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم اندیمشک بوده که متاسفانه در این حوزه، شاهد محرومیت شهرستان در بخش‌های مختلف هستیم.

وی افزود: به همین جهت، هفته گذشته و با حضور جمعی از مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در شهرستان روند توسعه این خدمات در اندیمشک مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پس از آن و با پیگیری‌های صورت گرفته، طرح تجهیز بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک نیاز سنجی و طراحی و اجرا شد.

وی گفت: با اجرای این طرح، اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک تعیین و اختصاص یافته است.

حسنوند بیان کرد: با اختصاص این اعتبار، خرید تعداد یک دستگاه لاپاراسکوپ به منظور کاهش عوارض و کمتر شدن دوران بستری بیماران در بیمارستان این شهرستان مورد توجه قرار گرفت و از این به بعد، پزشکان به وسیله دستگاه لاپاراسکوپ بجای شکافتن محل جراحی و با استفاده از چند سوراخ کوچک به‌وسیله این دستگاه پیشرفته عمل جراحی موردنظر انجام می‌گیرد.

وی افزود: هم چنین خرید یک دستگاه فوق پیشرفته فیکو که یک دستگاه میکروسکوپ جراحی چشم پزشکی بوده و از آن برای جراحی کاتاراکت یا همان آب مروارید استفاده می‌شود و با استفاده از آن دیگر احتیاجی به بیهوشی کامل بیمار نیست و تنها با بی حسی از طریق یک قطره به‌صورت موضعی استفاده می‌شود، برای بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: همچنین مقرر شده، یک دستگاه M. R. I پیشرفته، طی روزهای آینده به بیمارستان امام علی (ع) تحویل داده شود، که با راه اندازی این دستگاه پیشرفته، درمان بیماران هم در زمان‌های مناسب انجام و بسیاری از هزینه‌های اضافی بیماران شهرستان حذف می‌شود.

وی گفت: بیش از این نیز، خرید ۱۵ دستگاه آمبولانس برای توسعه خدمات بهداشت و درمان اندیمشک خریداری شده است و به زودی تمامی این تجهیزات در واحدهای درمانی و بهداشتی شهرستان به کار گرفته خواهند شد.

حسنوند عنوان کرد: توجه به توسعه خدمات بهداشتی یک نیاز و محور مهم در گسترش شاخص‌های سلامت شهرستان مختلف بوده که به زودی نیز این خدمات رشد و توسعه خواهد یافت و رضایت شهروندان تأمین می‌شود.

انتهای پیام/