مدیرعامل سد کرخه اندیمشک:

۴۰۰ خانه روستایی اندیمشک در معرض خطر وقوع سیلاب قرار دارند

خورنا – مدیرعامل سد کرخه اندیمشک گفت: بیش از ۴۰۰ خانه روستایی در شهرستان اندیمشک به علت احتمال وقوع سیلاب در معرض خطر قرار دارند.
phoca_thumb_l_1730-15

فریدون صالحی امروز در نشست مشترک بررسی حد مرزی رودخانه‌های شمال استان خوزستان در فرمانداری اندیمشک اظهار داشت: سیلاب سال گذشته یکی از مهم‌ترین حوادث طبیعی حوزه آبی کرخه و دز در طول سال‌های اخیر بوده است.

وی افزود: در این سیلاب خسارت‌های گسترده‌ای در بخش‌های مختلف شهری و طبیعی وارد شد که با پیگیری‌های صورت گرفته از رشد آن جلوگیری به عمل آمد و اوضوع موجود کنترل شد.

مدیرعامل سد کرخه اندیمشک عنوان کرد: به همین دلیل و پس از سیلاب اخیر، حساسیت و دقت مورد نیاز برای جلوگیری از حوادث مشابه در حوزه‌های آبی افزایش یافته و پیگیری‌های مورد نیاز آغاز شده است.

phoca_thumb_l_1730-15

وی گفت: با توجه به این که در سال آبی هستیم و امکان افزایش بارندگی در نیمه دوم امسال به نسبت سال‌های گذشته وجود دارد که باید با تمهیدات لازم در این باره، اندیشیده و اجرا شود.

صالحی بیان کرد: به همین جهت، توجه به نقاط پر حادثه و خطر آفرین و اصلاح و خروج جمعیت از آن مورد توجه قرار گرفته است و منابع مالی برای خرید املاک موجود در حوالی نقاط پر خطر تأمین و املاک مذکور مطابق نظر کارشناسان قضایی خریداری شده است.

وی گفت: بیش از ۴۰۰ خانه روستایی در شهرستان اندیمشک که به علت احتمال وقوع سیلاب در معرض خطر قرار دارند باید در کمترین زمان ممکن اهالی و ساکنین این مناطق را به مناطق امن منتقل کرد.

مدیرعامل سد کرخه اندیمشک اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴ و نیم میلیارد متر مکعب آب در سد کرخه ذخیره شده که پیش بینی رشد این میزان در نیمه دوم امسال به ۶ میلیارد متر مکعب و احتمال وقوع حوادث مختلف در حوزه آبی مجاور آن وجود دارد.

۱۴۹۵۲_۶۵۴

به گزارش خورنا، سد کرخه یکی از بزرگ‌ترین سدهای خاکی دنیا و بزرگ‌ترین سد خاکی ایران و خاورمیانه بر روی رودخانه کرخه در ۲۲ کیلومتری شمال غربی اندیمشک در استان خوزستان ساخته شده است.

عملیات اجرایی این سد در سال ۱۳۷۰ آغاز و در سال ۱۳۸۰ به پایان رسید و در حال حاضر آب ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی پایین دست و نیز ۴۰۰ روستای استان خوزستان از سد کرخه تامین می شود.

انتهای پیام/