ظرفیت هایی سرمایه گذاری دزفول با هئیت اکراینی بررسی شد

خورنا -به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول، نشست مشترک معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان دزفول جناب مهندس آصفی بهمراه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جناب مهندس پاپی زاده با سرمایه گذار اکراینی در سالن جلسات فرمانداری دزفول برگزار گردید.

در این جلسه فرماندار ویژه شهرستان دزفول با ذکر ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان دزفول در بخش کشاورزی و صنعت بخصوص کشت چغندر قند جهت تولید شکر ، که مورد نظر سرمایه گذار اکراینی بود، توضیحات مبسوطی ارائه دادند.

در ادامه مهندس آصفی گفت : شرایط بخش کشاورزی در این شهرستان بسیار مطلوب بوده ، به شکلی که دزفول را به قطب کشاورزی منطقه از گذشته تا به امروز تبدیل کرده است . خاک حاصلخیز و آب کافی به اضافه ی علم مثال زدنی کشاورزان شهرستان ، پایه های ساختاری این حوزه را دارای ضمانت کرده است.
فرماندار دزفول با بیان شرایط بخش کشاورزی گفت: در دزفول سالانه ۵۰ هزار تن مرکبات اورگانیک تولید میشود و با شناختی که از توانمندی های کشور اکراین سراغ داریم ، امکانات و ظرفیت های مشترک این منطقه با توانمندی های کشور اکراین می تواند شرایط مثبتی ارائه دهد.

سپس نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضور سرمایه گذاران محترم و پیگیری های فرماندار محترم گفت: توانمندی کشت ۲۰ هزار هکتار چغندر و برداشت حدود ۸۰ تا ۱۲۰ تن در هر هکتار وجود دارد.
مهندس پاپی زاده تصریح کرد : مراحل کاشت ، داشت و برداشت در بخش کشاورزی کاملا علمی و مکانیزه انجام می شود و نیاز به یک کارخانه ی ۱۵ هزار تنی شکر ،حد نیاز شهرستان دزفول و ۵ کارخانه ی ۱۵ هزار تنی در کل خوزستان وجود دارد.

در ادامه دو طرف در مباحث مختلف از جمله قیمت تمام شده ی مصارف انرژی به مانند برق ، گاز ، آب و هزینه های حمل و نقل و … به تبادل نظرپرداختند.

سرمایه گذار اکراینی ضمن تشکر از حمایت های فرماندار و نماینده شهرستان دزفول از سرمایه گذاران بخش خصوصی، با بر شمردن توانمندی های خود و کشورش، شرایط سرمایه گذاری در این منطقه را مطلوب خواند و کارخانه های موجود در کشور اکراین را در حد استاندارد های اروپایی دانست.
سرمایه گذار اکراینی ضمن ارائه ی تخصص خویش در زمینه ی تولید شکر ، ورود به تولید دیگر صنایع تبدیلی را در برنامه های این شرکت سرمایه گذاری ارائه داد.

مهندس پاپی زاده با بیان اینکه دو میلیون تن مصرف شکر کل کشور است افزود: دولت نصف مصرف شکر مورد نیاز کشور را با واردات این محصول تامین میکند و نیاز به ساخت کارخانه در این زمینه وجود دارد.

در پایان مهندس آصفی ضمن بر طرف نمودن کلیه ی موانع بر سر راه سرمایه گذاران بخش خصوصی ، حمایت همه جانبه ی دولت محترم و فرمانداری ویژه شهرستان دزفول را در دستور کار عنوان نمود و تصریح کرد: اقدامات بی سابقه ای در جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی در بخش خصوصی انجام گرفته است و کلیه ی تلاشمان در این ۳ سال معطوف به هموارنمودن شرایط سرمایه گذاری ، برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل بوده است و تا امروز نتیجه ی این اقدامات مثبت و قابل دفاع میباشد
photo_2016-08-20_20-05-27photo_2016-08-20_20-05-49