رئیس شورای شهر: کریدور لوله‌های نفتی ماهشهر مانع اجرای پروژه‌های عمرانی است/ تصاویر

خورنا – رئیس شورای شهر اسلامی بندر ماهشهر گفت: کریدور لوله‌های نفتی در سطح شهر، علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی مانع اجرای پروژه‌های عمرانی شده است.

به گزارش خورنا مجاهد نظارات رئیس شورای شهر ماهشهر اظهار کرد: وجود کریدور لوله‌های نفت بین ناحیه صنعتی و ماهشهر قدیم باعث بروز مشکلات زیست محیطی و مانع اجرای پروژه‌های عمرانی در این شهر شده است.

وی افزود: متاسفانه شرکت ملی نفت‌خیز جنوب، لوله و مخابرات نفتی آبادان، شرکت پخش فراورده‌های نفتی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری به عنوان متصدیان این پروژه، با وجود پیگیری‌های متعدد فرمانداری و شهرداری و شورای شهر اسلامی بندر ماهشهر طی ۱۵ جلسه، هیچگونه اقدامی نسبت به رفع مشکل نکرده‌اند.

۱۳۹۵۰۵۲۳۰۰۰۹۳۹_PhotoL

رئیس شورای اسلامی بندر ماهشهر ادامه داد: شرکت‌های مذکور باید بر اساس تعهدات خود نسبت به جابه‌جایی لوله‌های غیر فعال و انتقال لوله‌های فعال به خارج از شهر اقدام کنند، اما با وجود پیگیری‌های مکرر از سال ۹۲ تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

نظارات با بیان مضرات وجود لوله‌های نفتی در سطح شهر، تصریح کرد: وجود کریدور لوله‌های نفتی در سطح شهر، شهروندان را با مشکلات زیست محیطی بسیاری از جمله تجمع حشرات موذی مواجه کرده که همین مسأله موجب سرایت انواع بیماری‌ها به ساکنان این منطقه از شهر می‌شود.

۱۳۹۵۰۵۲۳۰۰۰۹۴۲_PhotoL

وی متذکر شد: وجود کریدور لوله‌های نفتی در سطح شهر از لحاظ ایمنی، خطرات جدی بسیاری نیز برای شهر به دنبال دارد، چرا که رشد نی‌زارها در اطراف آن خطر آتش‌سوزی را دوچندان می‌کند.

رئیس شورای اسلامی بندر ماهشهر اضافه کرد: رشد نیزارها در اطراف لوله‌های نفتی در سطح شهر علاوه بر بروز خطرات، چهره نامناسبی را برای این منطقه که از مناطق پرتردد و پرجمعیت محسوب می‌شود به وجود آورده که اعتراض شهروندان را به همراه داشته است.

۱۳۹۵۰۵۲۳۰۰۰۹۴۵_PhotoL

نظارات در پایان با تأکید بر لزوم پیگیری و اقدام جدی از سوی شرکت‌های مربوطه نسبت به رفع این معضل، متذکر شد: شرکت‌های ذی‌ربط نباید بیش از این تعلل کنند و ضرورت دارد به منظور پیشگیری از بروز مشکلات بیشتر نسبت به رفع معضل اقدام کنند که در صورت برطرف شدن آن، شهرداری بندر ماهشهر نیز متعهد شده پارک و فضای سبز زیبایی در این محل ایجاد کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ماهشهر با توجه به بی اعتنایی مدیران شرکت نفت به این موضوع مهم لازم است شهرداری از طریق استانداری و نیز مراجع قضایی با جدیت پی گیر کار تا حصول نتیجه باشد..علاج واقع قبل از وقوع باید کرد..
  • مهندس طاهری اقدام قضایی بفرمائید
  • شهروند آقای مهندس نظارات این قضیه چرخ وفلک چی شد؟ الان شایعه شده که اصلا همچین پروژه ای وجود نداره در صورتی که جنابعالی حدودا دو ماه پیش اعلام کردید که خریداری شده و در حال گذراندن مراحل گمرکی میباشد.