مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایذه برگزار شد

خورنا – فیروز بیگلری /با صدور حکمی از سوی تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان مرتضی محمودی به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش ایذه منصوب و از تلاش های حاج قاسم احمدی مدیر پیشین این اداره تشکر و قدرانی شد .

IMG-20160817-WA0034

در این مراسم که با حضور مهدی رفعیی معاونت پرورشی ، نگهبان کارشناس حراست اداره کل، اندیکایی ، سرهنگ رضا محمدی زاده فرمانده نیرو انتظامی ایذه ، سرهنگ خواجوی جانشین فرماندهی مقاومت بسیج ناحیه ایذه ، مهندس ایمان داوودی عضو شورا شهر ، مهندس حمدالله قاسمی رییس اداره راه و شهر سازی ایذه ،هوشنگ حاتمی رییس اداره ورزش و جوانان ایذه، عطاء کیانی رییس دفتر مهندس خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از کارکنان و فرهنگیان آموزش و پرورش ایذه در سالن کم ظرفیت اندیشه این اداره برگزار شد.

قاسم احمدی مدیر پیشین آموزش و پرورش ایذه ضمن تشکر و قدرانی معاونین خود ، کارکنان و فرهنگیان آموزش و پرورش به برخی از اهم اقدامات انجام شده در طول مدیریتش در این اداره اشاره کرد و اظهار داشت : وقتی که وارد آموزش و پرورش ایذه شدم بنا به گفته مسئولین اداره کل و ایذه اداره کردن آموزش و پرورش ایذه هنر می خواهد اما من با توکل به خدا و با کمک و همفکری دوستان خود این اداره پرچالش و ریسک پذیر را بر عهده گرفتم و با یکی از این چالش های بزرگ که در این اداره حکم فرما بود بحث قوم و قبیله گرایی مبارزه کردم و خوشبختانه موفق به کنترل این موضوع مهم شدم .

احمدی در مورد بدهی آموزش و پرورش ایذه هم بیان کرد : بدهی ما تاکنون به اداره های برق ،آب چیزی بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان است که مبلغ ۲۵۰ میلیون این بدهی مرتبت به گذشته می باشد و علت این بدهی سنگین نبودن اعتبارات و بودجه لازم بود که هنوز هم پابرجا است .

قاسم احمدی مدیر پیشین آموزش و پرورش ایذه در ادامه با اشاره میانگین نمرات و درصد قبول شدگان افزود : متاسفانه بعضی از دوستان آمار اشتباه و نادرستی به مهندس خادمی نماینده محترم مردم ارائه کردند که میانگین نمرات و قبول شدگان مدارس ایذه پایین آمده است در حالیکه میانگین نمرات سال گذشته ۹/۵۱ صدم بود در خردادماه امسال میانگین نمرات دانش آموزان ما به ۱۰/۷۵ صدم رسید و در بحث قبول شدگان نیز فصل گذشته ۴۲/۲۵ درصد بود و امسال نیز این آمار به ۵۷/۹۷ درصد رسیدکه با نامه نگاری های که در این خصوص داشتیم مشخص شد که دوستان آمار نادرست به نماینده محترم مردم ارائه کردند .

در ادامه مهدی رفعیی معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ضمن تشکر از تلاش های قاسم احمدی مدیر پیشین آموزش و پرورش برای مرتضی محمودی مدیر جدید این اداره آرزوی موفقیت کرد .

وی افزود : آموزش و پرورش نیز نسبت به ادارات دیگر یک ماموریت دارد و تا کارکنان سازمانی ماموریت را خوب نشناسند نمی توانند انجام وظیفه کنند .

معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت : اجازه دهیم فرهنگ نقالی نه انتقادات را وارد مدارس کنیم ،در واقع نقالی یعنی انتقاد همراه با پیشنهاد به صورت علمی است ،فرهنگ نقالی را در مدارس اجازه دهیم رشد کند و این اجازه را به دانش آموز بدهیم تمرین حق و حقوق کند و گاهی نیز ما را نقد کند .

رفعیی گفت : مدیران باید توانمند باشد اگر مدیر یا رییس مدرسه توانمند باشد مشکلات خود به خود حل خواهد شد و همه معلمین نیز کمک کنند تا مدیر بتواند مدرسه را بچرخاند .
مرتضی محمودی مدیر جدید آموزش و پرورش ایذه ابتدا ضمن و سپاس خداوند بارک تعالی و تشکر از حسن اعتماد مهندس خادمی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و جناب تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در سخنانی ابتدا در خطاب به کارکنان و فرهنگیان آموزش و پرورش ایذه گفت : با قوم گرایی و قبیله گرایی به شدت مخالفم و هر چیزی که در گذشته بود را امیدوارم به باد فراموشی بسپاریم من با تمام طوایف بختیاری نسبت فامیلی بسیار نزدیکی دارم و اصلا بحث قبیله ای برایم مفهومی ندارد و هم اینجا اعلام میکنم از تمام حقوق قوم و طوایف دفاع خواهم کرد .

وی در ادامه با ارائه برنامه های خود جهت پیشبرد و ارتقاء آموزش و پرورش ایذه گفت : از همه ظرفیت و استعدادها منطقه به نحو احسن استفاده خواهم کرد و هر مستعدی که در هر زمینه ای برنامه ای جهت ارتقاء برنامه های فرهنگی و پرورشی داشته باشد استقبال و استفاده خواهیم کرد

محمودی در مورد بازنگری در حوزه پرورشی این اداره هم خاطرنشان کرد : به نظرم باید بازنگری اساسی در حوزه پرورشی آموزش و پرورش داشت چرا که متعقدم جایگاه پرورشی باید به سمت جدید و جلو در استان برود .

مدیر آموزش و پرورش ایذه با بیان اینکه کارشناسان مسئول در هر حوزه ای که حضور دارند به کار خود ادامه دهند تصریح کرد : کارشناسان مسئول محترم بدون هیچ نگرانی به کار خود ادامه دهند و ظرف روزهای آتی برنامه های جدید و نو غیر تکراری برای پیشرفت و ارتقاء حوزه خود ارائه دهند تا بتوانیم به بهترین این برنامه ها را در مدارس به کار گیریم .

وی در رابطه با آموزش صحیح به دانش آموزان گفت : همه آموزش ها در بحث های مختلف باید خوب با دانش آموزان ارائه شود تا رشد فرهنگی و درسی خوبی داشته باشند و باید به سمت آموزش خلاقیت رفت و استعدادها را در سطح مدارس شهرستان شناسایی کرد چرا که دانش آموزان ما استعدادهای خوبی در سطح اول خوزستان هستند که اگر خوب آموزش ببینند آینده بسیار درخشانی در انتظارشان خواهد بود .

مرتضی محمودی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایذه در پایان گفت : امیدوارم بتوانیم با همکاری شما همکاران سختکوش گام های مثبتی در خصوص برنامه ها و اهداف آموزش و پرورش در چهارچوب سند تحول بنیادین و سیاست های اداره کل آموزش و پرورش خوزستان برداریم .