چهارمین نشست خبری شهردار بندرامام (ره)با حضور بخشدار

باقر گل فر-خورنا:چهارمین نشست خبری شهردار بندرامام(ره) و آئین تجلیل از خبرنگاران که با حضور بخشدار محترم جناب آقای مهندس قنبری ، جناب آقای مهندس نصیری فر شهردار محترم در محل سالن اجتماعات بخشداری برگزار گردید.

این مراسم پس از خوش آمدگویی آقای ادیبی رئیس محترم روابط عمومی شهرداری ،آقای مهندس قنبری بخشدار محترم خیر مقدم به خبرنگاران و تشکر از شهرداری را عنوان نمودند که همچین نشستی را برگزار کردند.

قنبری افزود : اهمیت خبرنگار و رسانه طوری هست که اگر خبر نباشد و اگر رسانه نباشد شاید هیچکدام از ما نمی توانیم کاری انجام بدهیم. خبر نگار به نوعی چشم،گوش و زبان مردم هستند.در واقع خبرنگاران تمام مشکلات مردم را می بینند و می شنوند و این مسائل را را به اطلاع مسئولین می رساند و مردم به این عزیزان اعتماد، جایگاه ویژه ای در بین مردم دارند و می گذارند مسئولین را به مشکلات مردمرسیدگی کنندو از طرفی خبرنگاران همین وظیفه را در قبال مدیران و مسئولین دارند. این پل ارتباطی که بین مردم و مسئولین وجود دارد.این خبرنگاران هستند که این حوزه را پوشش می دهند.به هنمین خاطر جایگاه ویژه ای دارند و خدایی نکرده پل نکرده قطع شود یا مشکل ایجاد بشود و یا دچار اختلال شود.

بخشدارمحترم اظهار نمود:جامعه به نوعی سردر گمی خواهد و شما مستحضر هستید در بعضی از مواقع یک خبر اشتباه تو جامعه منعکس شود چه فعالیت ساسی و چه اجتماعی چه عواقبی بدنبال خواهد داشت. به همین خاطر که ارتباط دو سویه و وظیفه ی خطیری که خبرنگاران دارند. و خواهشم اینکه این وظیفه را به نحو احسن انجام داده اید و پیگیر مسائل مردم بوده اید باز هم به جد پیگیر باشید و از مدیران بخواهید که برنامه های کاری خودشان را ارائه بدهند و از مدیرانی که عملکرد خوبی دارند قدردانی شود.

بخشدار محترم افزود: انشالله بتوانیم با توجه به مشکلات که شهر دارد با کمک همدیگه آنها بررسی وبر طرف کنیم و باری رااز دوش مردم برداریم.حدود سه ماه است. که من در بخشداری بندرامام (ره) و خدمت مردم شریف بندرامام (ره) هستم. مسائل و مشکلات را شناسایی کردیم و یکی از عمده ترین مشکلات که در شهر بندرامام (ره) وجود داشت. ترافیک ورودی آخر ماه های سال بود.طرحی را آماده کردیم. یکی سری مقدمات را آماده شده و انشالله اگر این طرح اجرایی بشود عمده ترین مشکلات شهر برطرف خواهد شد. موضوع دوم ورود ماشین های سنگین به شهر که باعث تخریب زیر ساخت های شهری می شود و باعث ترافیک در شهر ایجاد می شود با توافق خوبی که بین شهرداری و پلیس راهور که بعمل آمده است. در واقع از تاریخ ۹۵/۵/۱ تابلو ورود ممنوع نصب شده و عملاً از تاریخ ۹۵/۵/۱۵ این طرح اجرایی شد ضمناًدو محل پارکنیگ برای خودروهای سنگین در نظر گرفنه شد یکی از صداقت و دیگری شهرداری می باشد. یکی دیگر از مشکلات فاضلاب شهری است بررسی اولیه صورت گرفته و مشکلات اصلی مشخص شدو خطوط اصلی اجرا شده انشالله بزودی سر وصل های فرعی انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد:بحث اعتیارات شهرستان بندرماهشهر و بندرامام(ره) از یک اعتبارات ویژه ای برخوردارند. تحت عنوان اعتبارات راهبردی و از محل شورای راهبردی پتروشیمی ها تأمین می شود. متاسفانه این اعتبارات راهبردی باعث شده که ادارات شهر را به یک سمت و سو برده است. با توجه به تأمین این اعتبارات ، ادارات توجهی به اعتبارات استانی نمی کند. و حتی بعضی از ادارات عدم نیاز به اعتبار را ابلاغ می نمایند. در این خصوص برنامه ریزی شده که اعتبارات تقسیم شود و بصورت ۵۰ درصد اعتبارات راهبردی و ۵۰درصد اعتباررات استانی در پروژه ها هزینه شود.در ضمن چند پروژه خوب مصوب شده که به محض اجرایی شدن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.در مورد بعضی ها پروژه ها انشاالله بزودی بیمارستان ۶۴ تختخوابی ، روشنایی معابر ، ساماندهی بازار صدوقی و پیگیری مسکن مهر و بویژه مسکن مهر کمیته امداد بررسی خواهیم کرد.

شهردار محترم : به مناسبت روز خبرنگار این روز را به خبرنگاران محترم تبریک گقته. در مورد تصرفات زمین های شهرداری ،حفظ و حراست اراضی دولت با اداره راه و شهرسازی می باشد.سکونتگاه غیر رسمی باید به شکل اساسی حل شود این سکونتگاه ها به مرحله ای رسیدند که ناامن هم از نظر اجتماعی و هم از نظر سکونتی می باشند.ما فقط می توانیم از گرفتن مجوز غیر رسمی برای ساخت جلوگیری کنیم.

وی افزود: در مورد باغ وحش بحث حقوقی داریم . یک شخص مدعی اینکار شده که الان در دستگاه قضائی شکایت کرده و پرونده در دادگاه مفتوحه می باشد. برای این مکان دو تا طرح مطرح شده است که یکی از طرحها از سوی شورای محترم اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. که در کمیسیون عمرانی و اداری رأی آورده است و تو صحن شورا رأی بیاورد و به ما ابلاغ شود اینکار اجرایی خواهد شد.

شهردار اظهار کرد:در مورد سردخانه آرامستان، دو نوع سردخانه داریم یکی زیر صفر و صفر و در حال حاضر هیچگونه سردخانه خراب در آرارمستان نداریم.حدود ۲ ماه پیش و بعد از ۱۶ سال با سردخانه ۳ کشو در آنجا بود،توانستیم بعد از این همه مدت سردخانه ۹ کشو خریداری کنیم و انشالله بزودی نصب خواهد شد. ضمناً سردخانه ۱۸- درجه هم سفارش دادیم برای نگهداری اجساد بیشتر از ۲۴ ساعت و در ضمن سردخانه قدیمی تعمیر خواهد شد.

و در پایان این مراسم از خبرنگاران توسط بخشدار محترم و شهردار محترم تجلیل بعمل آمد.