گفتگوی دوستانه خورناباولید مشای زاده بازیکن تیم فوتبال فولاد خوزستان

در  گفتگویی صمیمی خورنا با ولید مشای زاده هافبک فولاد خوزستان عنوان شد: اگر بحث کارت پایان خدمت نبود یک فصل خوبی در انتظارم بود/ میخواهم شروع تازه ای داشته باشم .

IMG-20160815-WA0000
خورنا:ولید مشای زاده هافبک خلاق و خوش تکنیک سابق فولاد خوزستان که به گواه کارشناسان فوتبال اگر موضوع کارت پایان خدمت گریبانگیرش نمیشد آینده درخشانی در انتظارش بود وی که به تازگی خدمت سربازی خود را در تیم فوتبال نیرو زمینی تهران به پایان رساند در گفتگویی از بدو آغاز فوتبال خود تا کنون به سوالات فیروز بیگلری خبرنگار ما پاسخ داد .

خورنا : ابتدا خودتان را به طور کامل معرفی کنید؟
ولید مشای زاده هستم
متولد ۲۱/۱۰/۱۳۷۱ اهواز
خورنا : از چه سالی فوتبال را شروع کردید و چی شد سراغ فوتبال رفتید ؟
مشای زاده : من تو در یک خانواده کاملا فوتبالی بزرگ شدم و از سن ۹ سالگی بخاطر علاقه ی شدید به فوتبال و پیگیری پدر و مادرم فوتبال را شروع کردم .
خورنا : اولین بازی رسمی را که انجام دادید کدام بازی بود و چه خاطره از آن بازی دارید ؟
مشای زاده : من در سن ۹ سالگی عضو مدرسه فوتبال گروه ملی بودم که آن زمان آقای محمد صفار مسئول برگزاری مسابقات بودند که متاسفانه بخاطر یک عکس که کم داشتم نزاشتند و دو بازی بیرون نشستم .
خورنا : در چه تیم هایی حضور داشتید و چه مقام های کسب کردید؟
مشای زاده : در سن ۱۳ سالگی به فولاد خوزستان پیوستم که قهرمان استان و کشور شدیم . در نونهالان فصل خوبی را داشتیم و سوم کشور شدیم در تیم نوجوانان سال اول سوم و سال دوم به مقام قهرمانی رسیدیم در امید نیز علیرغم تمام شایستگی های که برای قهرمانی داشتیم نایب قهرمان شدیم و اما در بزرگسالان هم خوشبختانه قهرمان لیگ برتر شدیم .

IMG-20160815-WA0004
خورنا : اوج فوتبال شما در تیم امید فولاد خوزستان بود و پاس گل و گل های زیبایی به ثمر رساندید و به بزرگسالان فولاد پیوستید در این مورد صحبت میکنید ؟
مشای زاده : آن فصل تو بدنسازی تیم شرکت نکرده بودم بدلیل اینکه تو بازیهای آسیایی جوانان بودم . زمانی که برگشتم انتظار داشتم خروجی باشگاه به بزرگسالان باشم ولی بدلیل شرایط موجود امکانش نبود و در خدمت امید فولاد بودم و حتی من تا هفته سوم حتی تو لیست ۱۸ نفر هم قرار نمیگرفتم و از این قضییه خیلی ناراحت بودم و تصمیم گرفتم که از باشگاه جدا بشم با صحبت هایی که شد تصمیم گرفتم خودم را ثابت کنم از هفته پنجم بازی کردم و تقریبا فصل خیلی خوبی را پشت سر گذاشتم و اگر اشتباه نکنم ۱۲ تا پاس گل دادم
خورنا : نقطه عطف ولید مشاعی زاده در آن سال چی بود ؟
مشای زاده : برای من مهمترین چیز در آن سال این بود که تو اوج نا امیدی باید امیدوار باشیم من تو زمانی که فوتبالم تقریبا رو به پایان بود در فولاد ولی واسه من ورق برگشت و فصل موفقی را طی کردم و خیلی زود به بزرگسالان پیوستم .
خورنا : و با تیم بزرگسالان فولاد قهرمان لیگ برتر ایران شدید در این مورد صحبت کنید ؟
مشای زاده : ما تیم خیلی خوب و منسجمی داشتیم نفرات خیلی خوب کادر فنی قوی مدیریت با تجربه همه و همه چی دست به دست هم داد که یک تیم پر قدرت را داشته باشیم

IMG-20160815-WA0002
خورنا : چند بازی برای فولاد در لیگ برتر انجام دادید و علیرغم سن کمی که داشتید چه حسی داشتید درسطح اول فوتبال ایران بازی میکنید ؟
مشای زاده : تیم ما آن سال هافبک های خیلی قوی و خوبی داشت و بین بازیکنان جنگ رقابت سنگینی بود که بازیکن تو ۱۸ تا قرار بگیرد چه برسد به اینکه بازی کند من اولین بازی ام تو جام باشگاه های آسیا انجام دادم و واقعا حس خیلی خوبی بود از اینکه کادر فنی و باشگاه به این بزرگی بهم اعتماد کرده و واسم افتخار بود که دارم تو تیم قهرمان بازی میکنم .
خورنا : در زمانی که هم از حضور یک هافبک خلاق و طراح برای فولاد از شما نام میبردند ناگهان کارت های پایان خدمت همه چیز را برای آینده شما خراب کرد در این خصوص توضیح دهید؟
مشای زاده : لیگ شروع شد و من واقعا آماده بودم و یقیین دارم که اگه این مشکل پیش نمیومد یک فصل خوب را پشت سر میزاشتم چون در عین جوانی تجربه خوبی داشتم و سال شکوفایی برایم بود و هفته اول در مقابل تراکتور پاس گل دادم و از گوشه کنار اخبار ضد و نقیضی به گوشم میرسید . از آن روز به بعد من تو لیست ۱۸ نفر جایی نداشتم . تا روزی که به نیرو زمینی تهران منتقل شدم .

IMG-20160815-WA0001
خورنا : و در نیرو زمینی تلاش کردید از نو برای گرفتن حق خود را بگیرید ؟
مشای زاده : دوران خیلی سختی بود و سختیش زمانی بود که من باید با تمام خاطراتم در مجموعه فولاد و همه تلخی و شیرینی هاش و ۱۲ سال خاطره خدافظی میکردم و پای به یک چالش جدید میزاشتم . فصل اول که هیچکس از بازیکنای سرباز مجوز بازی نگرفتند و به انتظار فصل جدید ماندیم و فصل قبل تیم ما کلیکسیونی از بازیکنای لیگ برتری را داشت ولی متاسفانه آخر فصل مجوز حضور تو لیگ ۱ را نگرفتیم و شرمنده امیر حسن پور و ارتش نیرو زمینی شدیم .
خورنا : به هر ترتیب دوران خدمت مقدس سربازی شما هم تمام شد برای آینده ات چه تصمیمی خواهید گرفت؟
مشای زاده : من سال ۹۳ از فولاد جدا شدم و طبق قرارداد و تعهدی که نسبت به باشگاه داشتم و چون واقعا علاقه ی شدیدی به شهرم و استانم و فولاد دارم به قراردادم پایبند شدم بعد از مراجعه به باشگاه در نهایت تصمیم بر این شد که این فصل را در خدمت آقای خدریان و مجموعه ی فولاد ب باشم .
خورنا : شما در منطقه ای به دنیا آمدید که کاملا فوتبال خیز است و بازیکنان زیادی هم معرفی کرده است در مورد محل تولد و امکاناتش صحبت می کنید ؟
مشای زاده : مهد فوتبال ایران خوزستانه است بازیکنای زیادی را از قدیم تا به امروز تو فوتبال ایران پرورش دادند ولی من مطمئنم اگر امکانات بهتری داشته باشیم بی شک باز میتوانیم تیم های پرقدرتی در اهواز ، آبادان مسجدسلیمان داشته باشیم ولی دریغ از اینکه به جوان های این استان بخوایم نگاه کنیم من واقعا از آقا نعیم سعداوی و عبدالله ویسی ممنونم که به دوستای من و جوانان مستعد این استان توجه کردن و اعتماد کردند .
خورنا : چه توصیه ای به مسئولین کارون خواهید داشت که به ورزش این شهر توجه کنند ؟
خورنا : در این دو فصلی که در تیم فولاد حضور نداشتید وضعیت این تیم را چطور دیدید ؟
مشای زاده :من ۲ سال از شرایط و جو مجموعه کاملا به دور بودم ولی این را میدانم که فولاد همیشه شرایط نتیجه گرفتن را دارد و سال اول اسکوچیچ تقریبا نتایج قابل قبولی گرفت ولی فصل واقعا نتایج زجرآور بود و فقط دعا میکردم که فصل به خیر و خوشی تمام شود و امیدوارم حاج نعیم در فصل جاری نتایج خوبی را بگیرند و دوباره شاهد اقتدار فولاد خوزستان در لیگ برتر ایران باشیم .
خورنا : شرایط امسال فولاد را چطور میبینید ؟
مشای زاده: فولاد امسال خروجی و ورودی زیاد داشته و بازیکنای خیلی جوانی به تیم اضافه شدند و باید فرصت داد تا در کنار با تجربه های تیم موفق باشند باید صبور باشیم و به کادرفنی فرصت کافی را بدهیم تا در کمال آرامش به کارشان ادامه دهند .
خورنا : آینده فوتبالی ولید مشاعی زاده چیست ؟
مشای زاده: معمولا فوتبالیست ها یک هدف کوتاه مدت و بلند مدت دارند من نهایت تلاشم را میکنم تا در اولین فرصت به تیم بزرگسالان منتقل شوم .
خورنا : فوتبال خود را مدیون چه کسانی می دانید ؟
مشای زاده :من فوتبالم رو مدیون تمام مربیانی هستم که از ۹ سالگی تا به الان واسم زحمت کشیدن هستم ولی تو این بین کسانی که هیچ موقع زحماتشون را فراموش نمیکنم خانوادم هستند
خورنا : الگوی اخلاقی و فنی شما در ایران و خارج کدام بازیکن است؟
مشای زاده : من در ایران از سبک بازی ایمان مبعلی خوشم میاد و در اروپا سبک بازی فابرگاس رو میپسندم .
خورنا : جملاتی بیان میشود بلافاصله هر چه به ذهنت می رسد بگوید ؟
۱ – بهترین دوست : علی مجدم
۲ – بهترین تیم خارجی : اینترمیلان
۳ – فیلم یا کتاب مورد علاقه: راز موفقیت
۴ – اگه فوتبالیست نمی شدی چکاره می شدی: دوس داشتم خلبان بشم
۵ – تفریح مورد علاقه :مسافرت
۶ – غذای مورد علاقه : ماهی کبابی
۷ – کارتون محبوب دوران بچگی
: تام و جری
۸ – اتومبیل مورد علاقه : بنز cls
۹ – خوشتیپ ترین و بدتیپ ترین بازیکن خوزستان : خوشتیپ ترین میلاد زنیدپور و بدتیپ ترین بازیکن علی سینا ربانی ( با خنده )
۱۰ – بیشتر از همه از چی می‌ترسی: از پروازای امروزی ( با خنده )
۱۱ – فولاد : معنی واقعی باشگاه ( خانه دوم )
۱۲ – سیامک سرلک : طراح فوق العاده
۱۳ – ایمان مبعلی : مهندس
۱۴ – شماره ۲۳ : دوسش دارم
۱۵ – کوت عبدالله : ایوب والی ( با خنده )
۱۶ – خوزستان : قطب فوتبال ایران
خورنا : در پایان چه صحبتی خواهید داشت؟
مشای زاده : از شما دوست عزیز جناب بیگلری خبرنگار و گزارشگر مستعد فوتبال خوزستان بابت این گفتگو که تا پاسی از شب به درازا کشید تشکر میکنم و از تمام کسانی که از آغاز فوتبالم تا الان زحمت کشیدن تشکر میکنم امیدوارم روزی این محبت ها را جواب بدم .
خبرنگار:فیروز بیگلری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *