عباس صفایی :

عدم همکاری و پشتیبانی مسئولان استان سبب فروختن امتیاز تیم ها می شود

خورنا – فیروز بیگلری /خورنا عباس صفایی یکی از مربیان برجسته و با دانش فوتبال خوزستان که فصل گذشته به همراه تیم فوتبال جوانان ملی حفاری اهواز در لیگ یک تا آستانه صعود به لیگ برتر ایران قرار داشت در گفتگویی در مورد شرایط مربیگری خود، عدم صعود جوانان ملی حفاری به لیگ برتر همچنین اهمیت دادن به تیم های پایه فوتبال خوزستان به سوالات فیروز بیگلری خبرنگار ما پاسخ داد .

IMG-20160812-WA0008

خورنا : ابتدا در مورد فصلی که با ملی حفاری اهواز بودید صحبت کنید؟

صفایی:فصل قبل برای من فصل بسیار خوبی بود از این جهت که از لحاظ سخت افزاری و پشتیبانی از مدیریت خوب امور ورزش جناب آقای کریمی بهرمند بودیم و تمام امکانات یک تیم جوانان را در رده یک تیم لیگ ۱ یا حتی میتوانم بگویم از خیلی از تیمهای پایه در لیگ برتر بهتر بودیم از لحاظ نتیجه هم فکر میکنم عملکرد خوبی داشتیم صعود از مرحله اول با آن همه تیمهای خوب منطقه جنوب کار آسانی نبود.و در مرحله دوم هم شرایط آب و هوایی و شرایط میزبانی حریف باعث شد که ما نتوانیم صعود کنیم.

خورنا : در مرحله اول گروهی نتایج خوبی کسب کردید چی شد در مرحله پایانی نتوانستید خوب ظاهر شوید ؟

صفایی: من فکر میکنم شرایط بد آب و هوایی و همچنین شرایط میزبانی خیلی تاثیر گذار بود.و از همه مهمتر سه بازی در سه روز متوالی واقعا توان بازیکن را میگیرد در واقع فدراسیون حتما باید در این مورد چاره اندیشی کند تا حق تیمی تباه و ضایع نشود

خورنا : واکنش مسئولین باشگاه ملی حفاری در این خصوص چی بود ؟

صفایی: هر کسی از شکست ناراحت می شود و مطمئنن اعضای باشگاه هم از این قضعیه مستثنی نیستند اگر ما به فکر حرفه ای بودن فوتبال هستیم در تمام مراحل تیم داری باید حرفه ای باشیم و حرفه ای فکر کنیم.که جناب آقای کریمی واقعا یک مدیر توانمند و کاردان هست و تمام فاکتورهای یک مدیر حرفه ای و توانمند را دارد.که با این مساله واقعا حرفه ای و با تجربه کنار آمد .

خورنا : برای آینده مربیگری خود چه تصمیمی خواهید گرفت؟

صفایی: فقط میتوانم بگویم توکلم به خداست و هر چی که خدا بخواهد چون فوتبال طوری شده که آینده نگری در آن سخت شده هر جا که باشم با تمام وجود برای آن باشگاه و بازیکنان جوان وقت و انرژی میگذارم.

خورنا : پیشنهادی در این مدت داشتید ؟

صفایی: بله چندین تیم بودند ولی شرایط طوری بود که تصمیم گرفتم فعلا پاسخی به پیشنهادات ارائه شده ندهم تا یک تصمیم خوب بگیرم .

خورنا : شما علیرغم اینکه فصل گذشته نتایج خوبی به همراه جوانان ملی حفاری کسب کردید و با توجه به پیشنهادات اخیر در این تیم خواهید ماند ؟

صفایی: این بر میگرده به نظر مدیران باشگاه تا چه تصمیمی بگیرند من در هر تیمی که به عنوان مربی باشم تلاشم را میکنم برای پیشرفت بازیکنان جوان و نتیجه گرفتن برای آن باشگاه حالا هر تیمی که می خواهد باشد یکسال در ملی حفاری کار کردم و جزء خوبی چیز دیگری ندیدم .

خورنا : این روزها اکثر تیم های پایه خوزستان در لیگ های استان تصمیم به فروش امتیازات خود شدند در این خصوص چه صحبتی خواهید داشت؟

صفایی: من فکر میکنم عدم همکاری و پشتیبانی لازم از مسئولین فوتبالی و همچنین نداشتن زمین و امکانات سخت افزاری،و نداشتن حامی و اسپانسر.باعث فروش بعضی از تیمها شده.باور کنید من به چشم دیدم که حتی بعضی از تیمها با یک یا دو توپ کل فصل را تمرین میکنند که واقعا این جای تاسف دارد که چرا رسیدگی نمیشود.

خورنا : چه پیشنهادی و توصیه ای برای ارتقاء تیم های پایه خوزستان به مسئولین دارید ؟

صفایی: در ایران و در خوزستان آکادمی های فوتبال خیلی کم هستند مثلا در خوزستان فقط آکادمی فولاد هست.من فکر میکنم اصلی ترین آکادمی زمینهای خاکی خوزستان هست که واقعا اکثر بازیکنان مطرح استان از این زمینها رشد کردند من از مسئولین تقاضا دارم که حتما نگاه ویژه ای به این زمینها داشته باشند و امکاناتی را در حد توان به تیمهایی که در این محلات فعالیت دارند اعطا کند.همچنین نفراتی را برای استعداد یابی از این زمینها به کار گیرد.باور کنید استعدادها ناب و زیادی هستند که در این زمینها وجود دارند که به خاطر خیلی از مسائل هرز میروند در شهرستانهای استان هم بازیکنهای زیاد و مستعدی هستند که باور کنید به خاطر نداشتن وضع مالی مناسب و عدم حمایت لازم هرز میروند.

چون یک بازیکن جوان شهرستانی تمام پیشرفت خودش را آمدن به مرکز استان میداند.و نداشتن وضع مالی مناسب و عدم حمایت مسئولین سرخورده و زده میشود،که حتی در خیلی از موارد شاهد بودم که این بازیکن جوان فوتبال را کنار گذشته که واقعا جای تاسف دارد.امیدوارم مسئولین فوتبالی استان چاره ای بی اندیشند

خورنا : در پایان چه صحبتی خواهید داشت؟

صفایی: امیدوارم که فوتبال استان به جایگاه واقعی خودش برگرده و شایسته سالاری در تمام باشگاهها باشد و در آخر از شما جناب فیروز بیگلری خبرنگار شایسته خوزستان تشکر میکنم که همیشه یار و یاور ورزشکاران استان به خصوص فوتبال هستید و واقعیت های ورزش استان را مینویسید.

گفتگو از فیروز بیگلری