در غالب شعر آیینی با محوریت امام رضا (ع)

هفتمین جشنواره شعر رضوی در شوش برگزار شد

خورنا – به گزارش خورنا شوش، اختتامیه هفتمین جشنواره شعر رضوی با شرکت ۲۰۷ اثر از کشورهای عراق ، لبنان ،یمن، سوریه و کویت در غالب شعر آیینی با محوریت امام رضا (ع) به صورت شعر فصیح و شعبی با۱۸برگزیده در شوش به کار خود پایان داد.

IMG-20160812-WA0002

همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مراسم اختتامیه این جشنواره مردم شوش را فرهنگ دوست و تاثیر گذار در شعر و ادبیات خطاب کرد و گفت : نبود تندیسی از شاعر اهل بیت در شوش ذهن بعضی از مردم شوش را آزار میداد از هفته آینده به جهت ساخت تندیس دعبل خزاعی فراخوانی اعلام میشود و بهترین اثر جهت ساخت تندیس انتخاب خواهد شد.

وی افزود : امیدواریم سال آینده با برگزاری این یادمان توسط همین مردم تندیس رو نمایی شود و حق مردم را نسبت به این شخصیت تاثیر گذار در شعر و ادبیات شیعه ادا کرده باشیم.

IMG-20160812-WA0003

در ادامه جشنواره رضا نجاتی فرماندار شوش در با تاکید بر ساخت و نصب تندیس دعبل خزاعی در یکی از میادین شهر. گفت : علاوه بر نصب تندیس نام یکی از میادین و خیابان در شهر نیز باید به نام این شاعر بزرگ اهل بیت و شخصیت فرهنگی نامگذاری شود.و گرامیداشت دعبل خزاعی شاعر اهل بیت که موجب انسجام و وحدت شیعیان میشود در عمل صورت بگیرد.

IMG-20160812-WA0004

وی وحدت شیعیان را قد علم کردن در مقابل دشمنان داعش و تکفیری دانست و افزود : برگزاری برنامه های فرهنگی در بین کشورهای دوست و برادر باعث ایجاد وحدت و انسجام بین شیعیان میشود.

ده شاعر از کشور ایران وهشت شاعر از کشورهای مهمان برگزیده گان هفتمین جشنواره شعر رضوی اعلام شدند.