عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی

گزارش اولیه بررسی مرگ بیماران دیالیزی شهرستان کارون به مجلس ارائه شد

خورنا – عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش اولیه کمیته تخصصی بررسی مرگ بیماران دیالیزی در بیمارستان سینای شهرستان کارون به این کمیسیون ارائه شده است.

همایون یوسفی پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گزارش استانداری و دانشگاه علوم پزشکی اهواز به زودی از طریق مراجع ذیربط اعلام می شود و موضوع در حال پیگیری است.
کمیته تخصصی و فوق تخصصی، علت مرگ پنج بیمار دیالیزی بیمارستان سینای شهرستان کارون را با حضور سید محمد علوی و خانم دکتر احمدی متخصص بیماریهای عفونی،سید جلال هاشمی و اسکندر حاجیان فوق تخصص گوارش و علی رضایی فوق تخصص نفرولوژی مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: با برگزاری نشست های مداوم و دوره ای با وزیر بهداشت، اولویت های بهداشتی از جمله کمبود فضاهای بیمارستانی به ویژه در حمیدیه و باوی، مشکل بیمارستان سینا، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات، احداث مرکز جامع سرطان، بیمارستان تنفسی و اورژانس ها مورد بررسی قرار می گیرد.

یوسفی ادامه داد: برای تامین اعتبار احداث بیمارستان تنفسی و بیمارستان سوختگی در حال پیگیری هستیم اما هنوز هیچ زمانی برای راه انداری آنها مشخص نشده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون تصریح کرد: باید اطلاعات دقیق و صحیح به مردم ارائه شود و اطلاع رسانی به تدریج صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: مشکلات ۳۰ تا ۴۰ ساله استان انباشته شده است و در عرض چند ماه قابل حل نیست اما به تدریج رفع می شود.

به دنبال تداوم بحران ریزگردها و مشکلات تنفسی هنگام بارش باران و پس از آن در سال های گذشته، این دانشگاه درخواست راه اندازی یک مرکز آموزشی، درمانی تحقیقاتی بیماری های تنفسی را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه کرد و وزیر با احداث بیمارستان فوق تخصصی تنفسی برای خوزستان موافقت و مجوز آن چندی پیش صادر شد.

پنج بیمار دیالیزی در مردادماه امسال دربیمارستان سینای شهرستان کارون جان خود را از دست دادند که نتیجه نهایی علت مرگ بیماران هنوز مشخص نشده است.

چندی پیش معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز فوت بیماران را به علت ایجاد مشکل در سیستم گوارشی و یک عامل خوراکی عنوان کرد اما هنوز از منبع آلودگی گزارشی ارائه نشده است.

بیمارستان سینا در شهرستان کارون ابتدای جاده اهواز- آبادان در منطقه کوت عبدالله واقع شده است.

این بیمارستان دارای بخشهای داخلی، اطفال، جراحی، زنان و زایمان، عفونی،دیالیز، ICU، CCU، اعصاب و روان زنان و مردان، اتاق عمل جنرال و درمانگاه ترک اعتیاد است.