گسترش آتش سوزی در جنگل های الوار اندیمشک بر اثر وزش باد

خورنا – فرماندار اندیمشک با اعلام ورود همه دستگاههای اجرایی این شهرستان برای مهار آتش در جنگل های بخش الوار از روز چهارشنبه تاکنون گفت:وزش باد شدید حریق را در منطقه تشدید کرده است.

پیمان جهانگیری پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:برای مهار آتش سوزی جنگل های بلوط در منطقه ریت کوه بخش الوار گرمسیری این شهرستان که از چهارشنبه آغاز شده، تلاش جدی از سوی ستاد مدیریت بحران شهرستان آغاز شده و در حال انجام است.

وی افزود:۲ فروند بالگرد مجهز به امکانات آب پاش برای مهار آتش به منطقه الوار اعزام شدند ضمن اینکه سومین بالگرد نیز صبح جمعه وارد عمل می شود.

جهانگیری افزود:وزش باد با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت تحت عنوان باد ترمال مهار کامل این آتش سوزی را با مشکل مواجه کرده است.

فرماندار اندیمشک افزود:اعزام نیرو و امکانات برای مهار حریق همچنان ادامه دارد و تاکنون دهها گروه از دستگاههای اجرایی اندیمشک به منطقه اعزام شده و تمام امکانات و تجهیزات دستگاههای اجرایی این شهرستان برای مهار آتش سوزی به کار گرفته شده اند.

جهانگیری از تشکیل گروه های ویژه برای تسریع در روند مهار آتش در جنگل های بخش الوار خبر داد.

به گزارش ایرنا نشست اضطراری ستاد بحران اندیمشک برای چندمین بار پنجشنبه شب در فرمانداری این شهرستان اندیمشک تشکیل جلسه داد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان نیز در این نشست از تلاش جدی مسئولان اندیمشک برای مهار این آتش سوزی قدردانی کرد.

در شهرستان اندیمشک ۸۰ هزار هکتار جنگل وجود دارد که با توجه به شرایط آب و هوایی و کمبود امکانات و تجهیزات اطفای حریق این جنگل ها در معرض تهدید ناشی از آتش قرار دارند.

افزون بر یک هزار هکتار از جنگل های بخش الوار اندیمشک که دارای گونه های گیاهی ‏نادر هستند در سالهای گذشته در آتش سوخت.

بخش الوار گرمسیری اندیمشک در شمال استان خوزستان دارای ۱۸۷ روستا و حدود ۲۵هزار نفر جمعیت است.