معاون استاندار: هفته دولت فرصت مغتنم برای قضاوت عملکرد دستگاه ها است

خورنا – معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: هفته دولت فرصت مغتنمی برای هر دستگاهی است که عملکرد خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه هفته دولت در استان خوزستان فرج اله خبیر سه شنبه در نشست کمیته های برگزاری نمایشگاه هفته دولت در سرسرای جلسات استانداری اظهار کرد: هفته دولت فرصت مغتنمی است که دستگاه ها ارتباط مناسبی با مردم داشته باشند و مسائلی که ضروری می دانند به مردم منتقل کنند.

وی افزود: روابط عمومی ها نیز باید در فعالیت های خود کاری کنند که مردم کارهای این دولت و دستگاه های اجرایی را درک کنند و بدانند که دستگاه ها خدمتگزار آنها هستند.

خبیر گفت: در نمایشگاه امسال باید مشارکت فعال در برگزاری و ارائه دستاوردهای دولت و تبیین مسائل برای مردم استان داشته باشیم که به ایجاد تعامل بین مردم و دولت کمک شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه دولت یازدهم در سطح کلان کارهای بزرگی انجام داده است، تصریح کرد: دولت یازدهم در شرایطی سکان اداره امور مملکت را در دست گرفت که آشفتگی شدید در حوزه های مختلف بین المللی و داخلی در کشور و مشکلاتی بین قوای نظام وجود داشت.

وی بیان کرد: انضباط مالی از مسائل مهمی است که دولت در دستور کار خود قرار داد و باید این امر در هفته دولت اطلاع رسانی شود.

خبیر با اشاره به موفقیت برجام خاطر نشان کرد: شاید سوال بیشتر مردم این باشد که دستاوردهای آن چه شد و منتظر اثرات آن در زندگی خود هستند که باید گفت نتایج و آثار هر اتفاق و رویدادی را مدتی بعد باید دید و برجام نیز از این مورد مستثنی نیست.

وی افزد: پس از برجام فضایی در کشور فراهم شد که تولید نفت به چهار میلیون بشکه در روز رسید و رشد قابل توجهی در صنعت نفت داشتیم.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اضافه کرد: در حوزه محیط زیست نیز باید توجه ویژه داشته باشیم و دستاوردها در این حوزه مشخص شوند.

خبیر گفت: رفتارهایی که دولت ها و بنگاه های اقتصادی با محیط زیست داشتند و دستاوردهایی از قبیل آبگیری سه حوضچه از پنج حوضچه تالاب هورالعظیم بیان شود.

وی تاکید کرد: در تبلیغات هفته دولت دستگاه ها هماهنگ باشند و از یک فرمت خاص استفاده کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: نوع خدمات رسانی به مردم نیز در هفته دولت مقداری متفاوت باشد و مردم متوجه این تغییر شوند.

همچنین در این نشست معاون روابط عمومی و تشریفات استانداری اظهار کرد: در این نمایشگاه تاکید بر جذب حداکثری مخاطب و مردمی بودن نمایشگاه است که دستگاه ها باید به این امر دقت کنند.

هومن خورشید دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه هفته افزود: حضور سمن ها و نهادهای غیردولتی نیز در این نمایشگاه ضروری است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای دولت یازدهم کم نبود و دستاوردهای مهم وارزنده ای داشته است، گفت: در حوزه دستاوردهای خارجی دولت، مسائل زیست محیطی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، طرح تحول نظام سلامت، حقوق شهروندی و مبارزه با فساد اداری و بانکی دولت موفق عمل کرده است و باید این موفقیت ها را به مردم نشان داد.

خورشید با اشاره به اینکه سه جشن در هفته دولت برگزار می شود، بیان کرد: این جشن ها با همکاری ارگان ها برگزار می شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در تامین گروه های هنری با ارگان ها همکاری می کند.
وی گفت: غرفه های نمایشگاه هفته دولت نیز در ابعاد ۱۲۰، ۷۲، ۴۸ و ۲۴ متری است که انتظار می رود ارگان ها در گرفتن غرفه های بزرگتر همکاری کنند.

خورشید همچنین با اشاره به آغاز کار ستاد اطلاع رسانی هفته دولت افزود: دستگاه های دولتی و کمیته های هفته دولت با این ستاد در ارتباط باشند و همکاری لازم را داشته باشند که بتوان اطلاع رسانی درست و مناسبی از هفته دولت و نمایشگاه و همایش این هفته داشته باشیم.

نمایشگاه هفته دولت از سوم تا هفتم شهریور ماه در محل نمایشگاه های بین المللی خوزستان برپا می شود.

همایش خوزستان و دولت یازدهم نیز در چهار روز برگزار می شود.