آموزش ۶۹ هزار و ۳۱۰ نفر ساعت در ۲۳ دوره آموزشی در مرکز آموزش فنی حرفه ای باغملک

آموزش ۶۹ هزار و ۳۱۰ نفر ساعت در ۲۲ دوره آموزشی در مرکز آموزش فنی حرفه ای باغملک

خورنا؛ گفتگویی اختصاصی بامهندس کمائی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای باغملکPicture2

علی کمائی، متولد ۱۳۵۱ دارای مدرک مهندسی مکانیک که تا کنون بیش از ۱۷ سال خدمت صادقانه در مرکز آموزش فنی و حرفه­ای شماره ۱۹ باغملک داشت، ایشان از ابتدا به عنوان  مربی مکانیک جذب این سازمان شده و در ادامه با نشان دادن صلاحیت های خود موفق به کسب چندین تشویق نامه از سوی مدیریت کل آموزش فنی حرفه­ای کشور شده و از سال ۱۳۸۹ نیز  طی ابلاغی از طرف مدیرکل وقت اداره آموزش فنی حرفه ای خوزستان آقای قلاوند، به عنوان سرپرست مرکز آموزش فنی حرفه ­ای باغملک منصوب شد. علی کمائی مولف چندین جلد کتاب در زمینه رشته تخصصی خود و از آزمونگرهای المپیادهای کشوری در زمینه مکانیک و از مربیان برجسته  کشور است.

 

در ادامه شما را به خواندن صحبت های مهندس کمایی دعوت می کنیم؛

مرکزآموزش فنی وحرفه ای شماره ۱۹ باغملک درسال ۱۳۷۷ از اعتبارات عمرانی سفرمقام معظم رهبری درزمینی به مساحت ۱۱هزار مترمربع درابتدای ورودی شهرستان باغملک از طرف ایذه، جنب فلکه بختیاری تصویب و احداث گردید. دربخش دولتی درابتدا فقط آموزشها مختص برادران بوده ولی در حال حاضر با احداث مرکز آموزش فنی وحرفه ای شماره ۳۸ خواهران این مرکز به صورت دو منظوره جهت آموزش برادران وخواهران وبه صورت کاملاً رایگان خدمات ارائه می‌دهد. همچنین مرکز آموزش فنی وحرفه ای شماره ۵۴ شهر صیدون نیز تحت سرپرستی مرکز باغملک فعالیت آموزشی دارد.

 ایشان در ادامه خاطر نشان کرد، کسب آموزشهای مهارتی فنی و حرفه ای توسط جوانان باید مورد توجه دولت و خانواده قرارگیرد تا جوانان فاقد مهارت و بیکار به فردی توانمند تبدل شود. در حقیقت فراگیری آموزشهای فنی و حرفه ای زمینه ساز خروج جوانان و متقاضیان اشتغال از بن بست بیکاری است. مراکز آموزش فنی و حرفه ای حلقه گمشده ی صنعت، دانشگاه ها و بازار کار است.  آموزشهای فنی و حرفه ای کلید اشتغال پایدار است و کمبود مهارت عامل بیکاری است. بیکاری به ویژه در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از معضلات اساسی کشور است کمبود مهارت نیروی انسانی از جمله دلایل وضعیت کنونی است از بزرگترین مشکلات کنونی کشور مسئله بیکاری است و عوامل موثر ایجاد اشتغال پایدار که تاکنون چندبار مورد تائید ریاست محترم جمهور نیز قرار گرفته فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و گسترش آموزش های مهارتی است . مهارت آموزی یکی از مهمترین عوامل موثر بر رفع بیکاری است. در سایه تربیت نیروی ماهر موفق به افزایش بهره وری و بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی می شویم و مهارت آموزی امنیت شغلی نیروی کار را نیز افزایش می دهد.

 

تعداد کل پرسنل شاغل در مرکز آموزش فنی و حرفه ای باغملک و صیدون اعم از اداری و آموزشی ۲۸ نفر می باشد.که جا دارد از پرسنل سخت کوش این مرکز تقدیر و تشکر بنمایم.و خدا را سپاس گزارم که به این حقیر توفیق داده تعامل بسیار خوبی با تمام همکاران داشته باشم و فضای آرام جهت ارائه خدمات آموزشی با کیفیت در مراکز باغملک ایجاد گردد.

 

 از خداوند متعال تمنا داریم که توفیقی عطا فرماید تا از طریق مهارت افزایی در کشور بتوانیم بستر های لازم را برای تحقق اهداف بلند جمهوری اسلامی ایران،  رشد و بالندگی کشور را فراهم کنیم. 

 

 رشته های و ظرفیت مر کز آموزش فنی حرفه­ای باغملک چگونه است؛

در مرکزفنی و حرفه ای  برادران، حرفه هایی نظیر برق صنعت، برق ساختمان، PLC، مکانیک خودرو، برق خودرو و جوشکاری و نقشه کشی آموزش داده می‌شود و در مرکز فنی و حرفه ای خواهران، حرفه هایی نظیر طراحی دوخت، صنایع دستی، صنایع تزئینی، پرورش قارچهای خوراکی، چرم دوزی و نقشه­کشی (عمران) آموزش داده می‌شود.

Picture4 Picture5

درمرکز فنی وحرفه ای صیدون تفاهم نامه­هایی با اداره آموزش وپرورش شهرصیدون منعقد گردید که دانش آموزان شاخه کاردانش درحرفه های مکانیک خودرو، برق خودرو، برق صنعت و PLC آموزش داده می­شوند.

همچنین علاوه براین حرفه ها ، کارگاه طراحی دوخت ویژه خواهران نیز در مرکز فنی و حرفه ای صیدون خدمات آموزشی ارائه داه می‌شود.

تاکنون بیش از ۴۱۰ نفر در دوره های آموزشی شرکت نمودند . و مجموعاً نیز بیش از ۶۸۷۹۰ نفر ساعت آموزش ارائه گردید . بیشترین متقاضیانی که در دوره های آموزشی شرکت نموده اند مربوط به خواهران و در دوره های آموزشی طراحی و دوخت می باشد و دوره های آموزشی مکانیک خودرو برادران نیز متقاضی خوب دارد . با عنایت به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد باغملک در دو مقطع کاردانی و کارشناسی مکانیک خودرو و کنترل ابزار دقیق  فعالیت آموزشی دارد انتظار میرود جوانان زیادی در حرفه های مکانیک خودرو و برق صنعت جهت آموزش و ادامه تحصیل به مرکز فنی و حرفه ای باغملک مراجعه نمایند.                                   

ایشان مهم­ترین ظرفیت و پتانسیل مرکز فنی و حرفه ای باغملک را وجود مربیان توانمند و با تجربه  و متعهد به کار و همکاران دلسوز که پشتوانه آموزش در این مرکز می‌باشند. از طرفی مهیا بودن تجهیزات و وسایل آموزشی و کمک آموزشی بسیار خوب و مطابق با  آخرین استاندارد های آموزشی  سازمان آموزش فنی و حرفه ای فرصت مناسبی را بوجود آورده تا جوانان خوب شهرستان باغملک از این فرصت طلائی به خوبی استفاده نمایند .

کارگاه هایی مثل برق صنعت و PLC و مکانیک خودرو و برق خودرو و طراحی دوخت بیش از ۸۵ درصد تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مطابق با آخرین استاندارد ها را دارا می باشد.بر اساس تحقیقات بعمل آمده توسط همکاران واحد آموزش و رهگیریهای بعمل آمده  پس از آموزش، بیش از ۹۰ درصد صنف تعمیرPicture3کاران خودرو های بنزینی  شهرستان باغملک وشهر صیدون و قلعه تل و میداوود و تعمیر کاران نمایندگی ایران خودرو باغملک  از کسانی هستند که در دوره های آموزشی  مرکز آموزش فنی و حرفه ای باغملک شرکت نمودند و الان با ارائه خدمات فنی در بازار  نان آور خانواده های  خود هستند و اتفاقاً یکی از مشاغل پر درآمد بازار کار می­باشند.  در آینده نزدیک و در صورت اخذ مجوز های لازم آموزش بخش کشاورزی رارونق خواهیم داد.

 

علاوه بر آموزشهایی که ما بصورت رایگان در مراکز برادران و خواهران و صیدون ارائه می دهیم تفاهمنامه های همکاری آموزشی با دانشگاه آزاد واحد باغملک در خصوص آموزشهای فنی کارگاهی دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی رشته برق صنعت و مکانیک خودرو وهمچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی در خصوص آموزش مهارتی مددجویان تحت پوشش این دو نهاد حمایتی و همچنین اداره آموزش و پرورش شهر صیدون در خصوص آموزش دانش آموزان شاخه کارودانش درقالب ماده ۱۷ منعقد گردیده است و خدمات آموزشی به این ادارات داده می شود.

 

 در بخش خصوص آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد و موسسات کارآموزی آزاد وجود دارند که نظارت بر  نحوه اداره و آموزش در این آموزشگاه ها نیز بر عهده مرکز آموزش فنی و حرفه ای هست لذا در شهرستان باغملک ۹ آموزشگاه- میداود ۱ آموزشگاه- صیدون یک آموزشگاه و قلعه تل ۳ آموزشگاه فعالیت آموزشی خود را در حرفه های فناوری اطلاعات – طراحی دوخت- عمران-آرایش و پیرایش زنان و قالی بافی ارائه می دهند که براساس تعرفه های پیش بینی شده صنف آموزشگاه های آزاد کشور ارائه خدمات می دهند.تعداد دوره های آموزشی انجام شده تو سط آموزشگاه های تحت سرپرستی مرکز باغملک ۳۹ دوره بوده که ۴۵۸ نفر در این دوره ها شرکت کردند  و جمعا”  ۷۳۵۳۸ نفر ساعت آموزش ارائه گردید. آموزشگاه های آزاد بیش از۶۰ درصد تعهدات آموزشی مراکز را انجام می­دهند که جا دارد از همین جا به همه  مدیران، موسسان، مربیان و  همکاران بخش خصوصی خسته نباشید عرض کنم.

 ایشان در پایان آمادگی مرکز آموزش فنی حرفه ای باغملک را برای آموزش جوانان فهیم و پرتلاش شهرستان در رشته های  فوق الذکر بیان داشت و خاطر نشان کرد که امید وارم روزی برسد که با داشتن این همه استعداد خدادادی کشور، مردم شریف و لایق معضل بیکاری به طور کلی مرتفع گردد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *