جامعه‌ای که از خبرنگار حمایت نکند، ساکن و بی حرکت است

خورنا -از دزفول ، شامگاه یکشنبه و با حضور جمعی از فعالین رسانه‌ای و مسئولان محلی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای شهرستان دزفول تجلیل و یاد و خاطر شهید صارمی با برگزاری یک آیین ویژه در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، گرامی داشته شد.

نادر سعادتی فرد در این مراسم اظهار داشت: خبرنگاران در توسعه و رشد ارزش‌های اسلامی و اخلاقی در جامعه و پویایی و عزت اجتماعی و روشنگری عمومی، نقشی مهم و مؤثر دارند.

وی افزود: اصحاب رسانه با حضوری فعال و مؤثر در عرصه اطلاع رسانی، نقشی مهم و مؤثر در رشد آگاهی و توسعه و شناخت افکار عمومی و پیوند مردم و مسئولان در عرصه‌های مختلف، دارند.

جامعه‌ای که از خبرنگار حمایت نکند، ساکن و بی حرکت است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول عنوان کرد: جامعه‌ای که از خبرنگار حمایت نکند، ساکن و بی حرکت خواهد بود چرا که این خبرنگاران هستند که روشن گری را به جامعه هدیه می‌دهند.

وی گفت: از ابتدای امسال و تاکنون، سه برنامه با هدف آموزش و توسعه عرصه و فعالیت در حوزه خبرنگاری شهرستان، توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول طراحی و به اجرا رسیده است.

سعادت فرد بیان کرد: یکی از این برنامه‌ها، اجرای طرح آموزشی مقدماتی به خبرنگاران و علاقه مندان به فعالیت در این حوزه بود که در این شهرستان و به مناسبت روز ملی مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس، برگزار شده است.

وی افزود: هم چنین با توجه به لزوم حمایت از خبرنگاران شهرستان تا کنون سه جلسه پیرامون تشکیل انجمن خبرنگاران در دزفول تشکیل و به زودی این انجمن در شهرستان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول اظهار کرد: بیش از این نیز و برای اولین بار در سطح شهرستان، نمایشگاه مطبوعات را در سالن اداره ارشاد دزفول بر گزار شده که امیدوار هستیم در روزهای آینده به حمایت اصحاب رسانه و مسئولان بتوانیم این نمایشگاه را پربارتر از حال برگزار کنیم.

درآمد شهرداری دزفول کاهش یافت

محمد رضا کرمی نژاد این در این مراسم اظهار داشت: اصحاب رسانه در بیان کاستی‌ها و ایجاد زمینه توسعه و عمران شهری، نقشی بسیار مهم و مؤثر دارند و می‌توانند موجب سرعت و گسترش خدمات شهری شوند.

وی افزود: اصحاب رسانه می‌توانند با بیان مشکلات مردم به رفع محرومیت شهرستان کمک کنند ولی در بیان نقد نباید به دنبال بالا بردن غیر واقعی توقعات باشند و متناسب با نیاز شهرستان و بستر موجود در دزفول به بیان واقعیت ها و انعکاس اخبار بپردازند.

شهردار دزفول عنوان کرد: در گذشته و به صورت میانگین، بیش از ۲۰۰ پرونده ساخت توسط شهرداری دزفول صادر می‌شد ولی امروز این رقم با کاهش قابل توجه به به ۸۰ پرونده رسیده است.

وی گفت: خبرنگاران باید همدل و هم نوا با مسئولان در پی حل مشکلات شهر باشند چرا که در شرایط کنونی، تعامل خبرنگار و مسئول یکی از مهم‌ترین نیازهای شهرستان است و می‌تواند موجب رفع محرومیت و توسعه شهرستان را بهتر از گذشته فراهم کند.

کرمی نژاد اظهار کرد: ما با وجود مشکلات اقتصادی و کمبود منابع مالی برای شهرداری دزفول، امسال طراحی و اجرای پروژه‌های بزرگ و کارسازی را برای شهر در نظر گرفته‌ایم که برخی از آن‌ها در حال اجرا هستند

خبرنگاران تاریخ ساز هستند

امیر عیسی زاده نیز در این مراسم افزود: خبرنگاران همواره و در طول تاریخ حماسه ساز بوده‌اند و در تاریخ جهان و ایران و در عرصه‌های مختلف تاریخی نقش آفرینی کرده‌اند و تاریخ را در منظر جامعه به ثبت رسانده‌اند.

وی افزود: شاید فعالیت در عرصه خبر و روزنامه نگاری به انقلاب صنعتی و صدهای اخیر بازگردد ولی از همان روزهایی ابتدایی شکل گیری جوامع پیشرفته، خبرنگاری با ثبت وقایع تاریخی برای انسان آغاز شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه دزفول عنوان کرد: در طول سال‌های اخیر، شهید محمود صامری جان خود را برای آگاهی رساندن به مردم کشور فدا کرد و در بدترین شرایط جنگی در صحنه حضور پیدا کرد.

وی گفت: شهید آوینی نیز در طول هشت سال دفاع مقدس با قلم خود فرهنگ زیبای مقاومت در جبهه‌های جنگ را به جهانیان نشان داد و او نیز نام و یاد و خاطر خود خبر و خبرنگاری را برای مردم ایران ابدی کرد.

عیسی زاده بیان کرد: خبرنگاران باید حرمت و شأن قلم را حفظ کنند چرا که، برای این قلم خون‌های زیادی ریخته شده و زبان‌های زیادی بریده شده و در قرآن از این عرصه و جای گاه رفیع آن به نیکی یاد شده است بنابراین این میراث ارزشمند اکنون به خبرنگاران رسیده که باید در حفظ آن کوشا باشند.

مسیر توسعه دزفول همواره شده است

علی رضا شلال نژاد نیز در این مراسم افزود: با توجه به اینکه بیکاری یکی از مشکلات عمده شهرستان دزفول می‌باشد ایجاد اشتغال در دستور کار فرمانداری دزفول قرار گرفته و در سال‌های اخیر تلاش زیادی در این خصوص صورت گرفته است.

وی به برخی بد اخلاقی‌های سیاسی در عرصه سرمایه گذاری و طرح‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: برخی افراد انگشت شمار مانع تحقق و اجرای طرح‌های اقتصادی در شهرستان دزفول شده‌اند.

مشاور اقتصادی فرماندار دزفول اظهار کرد: خبرنگاران با نقد منصفانه به بیان واقعیت‌های شهرستان بپردازند چرا که، مسیر توسعه دزفول همواره شده است و به زودی شاهد آغاز به کار نیروگاه سیکل ترکیبی در دزفول و پالایشگاه این شهرستان خواهیم بود.

محمد ناصحی پیش کسوت عرصه خبر دزفول در این مراسم بیان کرد: خبرنگار اگر در انتشار اخبار دقت کند و صحیح بنوسید، بسیاری از مشکلات و حاشیه‌های موجود در این عرصه می‌کاهد.

وی گفت: خبرنگاران به علت نبود بیمه و اشتغال و عدم برخورداری از مسکن و امکانات رفاهی مناسب در وضعیت خوبی قرار ندارند و به عبارت ساده‌تر به معنای واقعی خانه به دوش هستند و از اطمینان شغلی پایینی در جامعه برخوردارند که باید برای رفع مشکلات آن‌ها، نگاه ویژه داشت.