دیدار فرماندار اندیمشک با کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی شهرستان اندیمشک

خورنا – جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی شهرستان اندیمشک با حضور پیمان جهانگیری نژاد فرماندار شهرستان اندیمشک، هیأت همراه و کتابداران و مسئولان کتابخانه های عمومی در محل اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اندیمشک برگزار گردید.

در ابتدای جلسه مسلم میرزاوند رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اندیمشک ضمن خوش آمد گویی به حاضرین جلسه به ارائه گزارشی از فعالیتهای اجرا شده و همچنین تبیین جایگاه و کارکرد کتابخانه های عمومی شهرستان پرداخت.

مسلم میرزاوند به جایگاه تمدن اسلامی از راه کتابخوانی اشاره کرد و عنوان نمود مسلمانان در زمان اوج تمدن اسلامی هر شهری را که فتح می کردند یکی از کارهایی که می کردند انتفال کتابها و کتابخانه های عمومی آن محل به پایتخت دولت اسلامی بود و این نشان از اهمیت کتاب و کتابخوانی دارد. ایشان سخن مقام معظم رهبری که اسلام پرچمدار کتابخوانی است را یاد آور شد و بیان داشت امید است با حضور آقای جهانگیری شاهد ساخت و ساز کتابخانه عمومی در شهرستان باشیم.

میرزاوند حاصل عمر کتابداران را آسمان خراش های فرهنگی و نامرئی دانست که با تلاش کتابدار انجام می شود.

ایشان هر چاله و گودان خیابانی را را عینیتی دانست که برای همه مشهود است اما چاله ها و گودال های فرهنگی را نامرئی و غیر مادی دانست که اگر چه دیر اما ضرورت دارد مسئولین به آن توحه نمایند .

وی کتابخانه ها را مکان پرورش افکار و استعدادهای حوانان دانست که همت همگانی جهت رونق آن نیاز است.

در ادامه برخی از مشکلات و کمبودهای کتابخانه های عمومی به شرح زیر مطرح شد :

۱- اختصاص بودجه و اعتبار لازم از حساب تملک و دارایی جهت ساخت کتابخانه عمومی.

۲- تأمین اعتبار جهت تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی ۸ گانه شهرستان.

۳- جدی بودن تشکیل جلسات انجمن و تأکید به حضور مسئولین و اعضای اصلی و همچنین نظارت بر اجرای مصوبات.

۴- با توجه به این که مهمترین منبع درآمد کتابخانه های عمومی دریافت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از شهرداری ها است فرماندار به عنوان نماینده عالیه دولت تأکید به پرداخت از شهرداری ها را پیگیری نماید.

۵- تأمین اعتبار جهت پروژه های نا تمام نیز مد نظر باشد.

در ادامه آقای جهانگیری فرماندار اندیمشک از قشر کتابداران که با کمبود امکانات رسالت کتاب و کتابخوانی را به نحو احسن انجام می دهند تشکر نمود و بیان کرد تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه توسط کتابداران جهت بالا بردن سرانه مطالعه مفید باید انجام گیرد.

جهانگیری گفت: وجود فضاهای مجازی یکی از آثار مخرب بر سرانه مطالعه در جامعه می باشد.

ایشان قول مساعد جهت تعامل و همکاری با اداره کتابخانه های عمومی، رفع کمبودها، مشکلات و همچنین ساخت کتابخانه عمومی جدید در سطح شهرستان دادند.

در پایان از سوی اداره کتابخانه های عمومی به مناسبت ولادت حضرت معصومه به دو دختر از کتابداران کتابخانه های عمومی جوایزی به دست فرماندار اهداء شد.