آموزش و پرورش ایذه به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران این شهر تجلیل کرد

فیروز بیگلری| خورنا – صبح امروز آموزش و پرورش ایذه به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران این شهر تجلیل کرد.

در این مراسم که در دفتر مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد اسماعیل سعیدی معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ایذه روز خبرنگار و یاد شهید صارمی را گرامی دانست و با بیان اینکه خبرنگاران افراد لایق و مستعدی هستند افزود : ارزش خبرنگار در سطح جامعه ان روزی کمتر از دفاع از خط مقدم نیست چرا که شماها سرشار از خلاقیت هستید.

وی گفت : سرعت عمل شما در پوشش اخبار شهرستان ایذه با توجه به بافت شهرستان کار بسیار ارزنده ای می باشد و قطعا باعث پیشرفت یک شهر خواهد بود .

IMG-20160808-WA0006

سعیدی در ادامه در رابطه ارتباط داشتن با خبرنگاران خاطر نشان کرد : در آموزش و پرورش در کمیته های مختلف برنامه خوبی انجام داده ایم که متاسفانه به خاطر ارتباط نداشتن با خبرنگاران انعکاس و بازتاب خوبی در استان نداشت و مقصر اصلی خود ما هستیم که ارتباطی با خبرنگاران نداشتیم انشالله با کمک آقای اسماعیل وندی مدیر محترم جدید روابط عمومی آموزش و پرورش ایذه ارتباط خود را با خبرنگاران بیشتر خواهیم کرد .

اسماعیل سعیدی معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ایذه در ادامه اظهار کرد :در حیطه پرورشی از نظر جزء ۷ شهر و در قرآن نیز جزء ۱۰ شهر برتر استان هستیم و مجدد تاکید میکنم باید از قبل با خبرنگاران ارتباط داشتیم تا استعدادهای دانش آموزان ایذه ای بیشتر شناسایی می شد .

سعیدی در پایان با عذر خواهی از خبرنگاران علت غیبت قاسم احمدی مدیریت آموزش و پرورش ایذه در این جلسه را حضور در اجلاس مدیران آموزش و پرورش کشور عنوان کرد .

در ادامه بابک نوروزی مدیر نهضت سواد آموزی ایذه روز خبرنگار را تبریک گفت و شهادت محمود صارمی را گرامی دانست خبرنگار را شغلی پر دردسر خواند و افزود : شغل خبرنگاری یکی از سخت ترین شغل های کشور می باشد که در واقع شجاعت بسیار زیادی در این عرصه می طلبد و خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوا مردم هستند .

وی گفت : خوشبختانه اداره سواد آموزی ایذه ارتباط خوبی با اصحاب رسانه دارد و اگر این ارتباط بیشتر هم شود قطعا موفقیت های خوبی بدست خواهیم آورد و با ارتباطی که با حوزه خبری شهرستان ایذه داشتیم در جذب و با سواد کردن افراد بی سواد رشد ۸۲ درصدی در سطح شهرستان داشته ایم .

IMG-20160808-WA0025

رییس اداره نهضت سواد آموزی ایذه در مورد مستندات پخش شده در رسانه ملی خاطرنشان کرد :در تبلیغات ،مستند و پوشش خبری در استان اول شدیم و تاکنون ۳ مستند سواد آموزی در شبکه استانی داشتیم و الان نیز در حال ساخت مستند ۵ قسمتی با نام دیکته هستیم که انشالله به زودی روی آنتن خواهد رفت .

بابک نوروزی در پایان یکی از راه های جذب سواد آموزی را ارتباط با خبرنگاران دانست و گفت : امسال هزینه خوبی در بحث تبلیغات مصوب شد و به زودی در این خصوص برنامه های خوبی خواهیم داشت و در دیداری که با مسئولین صداوسیما خوزستان داشته ایم مقرر شد تمام برنامه های مستند سازی نهضت سواد آموزی در رسانه ملی پخش شود.

مدیر جدید روابط عمومی آموزش و پرورش ایذه با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی ،خبرنگاران را ایثارگر عرصه تلاش و همت توصیف کرد و اظهار داشت : برای نخستین بار است آموزش و پرورش ایذه از خبرنگاران تجلیل می کند و انشالله در سال آینده این تجلیل به صورت شکیل تر برگزار خواهیم کرد .

اسماعیل وندی در ادامه گفت : آموزش و پرورش یکی از بزرگترین نهاد های فرهنگی در سطح شهرستان است که به خاطر ارتباط نداشتن با خبرنگاران هیچ گاه برنامه های که داشتند پوشش خبری نداشته ولی الان دست یاری به شما خواهند کشید و نیازمند قلم شما خواهند بود .

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش ایذه در پایان خاطرنشان کرد : برنامه های زیادی در بخش های فرهنگی ، ورزشی و هنری در سطح مدارس داریم که به خبرنگاران نیازمندیم و منتظر ایده و پیشنهادات شما عزیزان سختکوش داریم

در پایان نوروز مرادی کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش که از بانیان اصلی مراسم تجلیل از خبرنگاران بود ابتدا روز خبرنگار را به خبرنگاران سختکوش ایذه تبریک گفت و یاد و خاطره شهید محمود صارمی و زنده یاد علی هویسی عکاس فقد خوزستان را گرامی دانست.

وی گفت : باعث خوشحالی و افتخار است که برای اولین بار پذیرایی خبرنگاران نقد و سازنده ایذه هستیم .

مرادی در ادامه از ارتباط خوب تربیت بدنی آموزش و پرورش با خبرنگاران گفت : خوشبختانه تربیت بدنی آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگی با خبرنگاران دارد و در تمام فعالیت و مسابقاتی ورزشی که در این مدت برگزار یا حضور داشتیم پوشش به موقعی داشتند که جای تشکر و قدرانی دارد که بدون چشمداشتی برای ما قلم زدند .

نوروز مرادی با بیان اینکه سرانه فضای مدارس فقط دو سانتیمتر برای هر دانش آموز است افزود : متاسفانه تجهیزات و امکانات ورزشی نداریم که واقعا نیازمند احداث چندین فضای ورزشی در سطح مدارس شهرستان نیازمندیم کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش ایذه در ادامه گفت : علیرغم تمام مشکلات مالی که داشتیم اما با کمک آقای سعیدی معاونت محترم و پشتیبانی مجموعه اداری ۲۲ تیم به مسابقات اعزام کردیم که خوشبختانه موفق به کسب ۱۱ مقام در رشته های مختلف شدیم

وی خاطرنشان کرد : هم اکنون بسیاری از دانش آموزان ایذه ای در رشته های مختلف در اردو هستند و خود را برای حضور در مسابقات کشوری آماده می کنند.

نوروز مرادی کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش ایذه در پایان از مهندس خادمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جهت پیگیری و واگذاری مجموعه پوریا ولی ،هوشنگ حاتمی رییس اداره ورزش و جوانان ایذه در بحث حمایت ، همکاری و پشتیبانی جهت اعزام تیم ها به مسابقات داخلی و استانی ، علی خواجوی کارشناس مسئول سابق تربیت بدنی آموزش و پرورش ایذه و در آخر از آقای قاسم احمدی مدیریت توانمند آموزش و پرورش ایذه که همجوره حمایت خود را داشته است تشکر و قدرانی کرد .

در پایان رحیم آورچه از مجری های توانمند ایران و خبرنگار برجسته خوزستان به نمایندگی از خبرنگاران ار بانیان مراسم تجلیل تشکر و قدرانی کرد .

وی در ادامه با انتقاد بخ بعضی از خبرنگار نماها گفت : متاسفانه بعضی ها که برد خبر شان تا پل هلایجان هم نمی رسد از مسئولین اخاذی می کنند و تا آخر با این افراد مبارزه خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت از نام مقدس خبرنگار سو استفاده کنند .

رحیم آورچه که معرف به استاد بیان در ایذه می باشد در پایان ضمن تشکر و تبریک به آقای اسماعیل وندی مدیر جدید روابط عمومی آموزش و پرورش از عدم توجه فرماندار ایذه به روز خبرنگار انتقاد کرد .

در ادامه نیز کریم بندانی از پیشکسوتان عرصه خبر شهرستان ایذه به شدت نسبت بی اعتنایی فرماندار به خبرنگاران ایذه، انتقاد کرد و اظهار داشت : متاسفانه فرماندار ایذه با توجه به اینکه یک روز از روز خبرنگار هم گذشت هنوز حتی به خود زحمت دادن پیام تبریک نداد و واقعا جای تاسف دارد .