صحبت های جالب و شنیدنی لاله طهماسب زاده قهرمان اتومبیلرانی کشور در گفتگو با خورنا/ تصاویر

زهراشهریاری خورنا – مصاحبه ی اختصاصی خورنا بالاله طهماسب زاده قهرمان مسابقات اتومبیلرانی کشور در زیر می آید:

IMG-20160807-WA0013
خورنا:برای کسانی که خارج از خانواده اتومبیل رانی هستند خودتان را معرفی کنید؟

بله,لاله طهماسب زاده متولد اهواز و بزرگ شده ی ماهشهر میباشم ولی در حال حاضراز ابتداى دوره دانشگاه مجددا در اهواز ساکن شدم و زندگی می کنم.
خورنا:تحصیلات را در چه رشته و تا چه مقطعی ادامه دادید؟
در مقطع کارشناسی رشته ی اقتصاد نظری از دانشگاه آزاد اهواز گرفتم

خورنا:چند خواهر و برادر دارید؟آیا آنها هم ورزش را دنبال می کنند؟
یک خواهر و یک برادر دارم و آنها هم علاقمند به ورزش و ورزشکارهستند البته آنها پینگ پنگ را دنبال میکنند چون پینگ پنگ در خانواده ی ما جایگاه بالایی دارد و یه جور ورزش موروثی به حساب میاد زیرا پدرم مربی این رشته بوده و علاوه بر ایشان عموی عزیزم از قهرمانان کشوریه این رشته بودند و ما از بچگی با پینگ پنگ بزرگ شدیم و البته خودمم تا مقطع دبیرستان این رشته را دنبال میکردم و یک مقام سومی در استان دارم اما در نهایت به سمت رانندگی کشیده شدم.

خورنا:از چه زمانی رانندگی را شروع کردید و چه عاملی شما را به این سمت کشاند؟
در سال ۸۶گواهی نامه خودم را گرفتم ,من همیشه عاشق رانندگی و سرعت و هیجان بودم و دنبال ورزشی بودم که من را خالی کند, در نهایت به وسیله یکی از همکارانم (خانم افراز) که مسئول امور بانوان اتومبیل رانی خوزستان در بخش آموزش بودند با این رشته آشنا شدم و در یکی از کلاس ها از من دعوت کردند و بعد از شرکت در این کلاس فهمیدم میتوانم در این رشته موفق باشم و به علایقم برسم.

خورنا:در چه شاخه ای از اتومبیل رانی فعالیت می کنید؟
در حال حاضر اسلالوم کار میکنم وجدیدا تمریناتم را در شاخه ی ریس شروع کردم و قصد دارم کم کم به این سمت بروم.

خورنا:در مورد رشته اسلالوم بیشتر برامون توضیح دهید؟
اتومبیل رانی از شاخه های مختلفی تشکیل شده است از جمله ریس,دریفت,آفرود و اسلالوم,رشته ی من در واقع پایه اتومبیل رانی میباشد و درگیر مهارت های فردی و کنترلیه راننده می باشد تقریبا میشه گفت تنها رشته اتومبیل رانیه که نیاز به ماشین زیاد دست کاری شده نداره و با ماشین استاندارد شهری هم میتوان در این سری مسابقات شرکت کرد و بخش بزرگتر و مهمتر آن مهارت های راننده میباشد زیرا با موانع درگیر هستیم نحوی پارک و شیوه ی کنترل ماشین و مسیرهای متفاوت برگزاری مسابقات که ممکنه شناخته شده نباشد و باید با یک بار دیدن مسیر را تجزیه تحلیل کرد و کوتاهترین مسیر را در کمترین زمان طی کرد.

IMG-20160807-WA0012

خورنا:شروع حرفه ای شما از چه زمانی آغاز شد؟
از سال گذشته شروع کردم به صورت حرفه ای حدودا ۱۰ ماه می شود.

خورنا:اولین سفر ورزشیتان کجا و در چه سالی بود؟
اولین سفر ورزشی من برای مسابقات کشوری تهران بود در تابستان سال گذشته که متاسفانه به دلیل آشنا نبودن با پیست آزادی و نداشتن تجربه کافی به مقام منجر نشد.

خورنا:بیشترین سرعتی که با ماشین طی کردید چقدر بوده است؟
تقریبا ۱۷۰/۱۸۰ را در پیست رفتم و به خوانندگان هشدار میدهم این سرعت فقط در محیط ایمن پیست امکان پذیر می باشد و از این سرعت ها در مسیرهای عمومی و خیابان ها به هیچ عنوان استفاده نکنند.

خورنا:آیا تا به حال از طرف پلیس جریمه شدید؟
همیشه سعی میکنم به قوانین رانندگی احترام بگذارم ولی متاسفانه دست خودم نیست یک دفعه در طول رانندگی متوجه سرعت زیادم میشوم و سعی میکنم رعایت کنم با این حال توانستم خوب از دست ماموران گذر کنم و فقط یک بار جریمه شدم.

خورنا:عناوین قهرمانی که تا کنون کسب کردید را شرح دهید؟
۲ مقام کشوری اسلالوم دارم که هر۲ دومیه کشور میباشند به همراه یک کاپ اخلاق و در مسابقات استانی چند روز گذشته مقام اول را کسب کردم.

IMG-20160807-WA0011

خورنا:بهترین خاطره ورزشیتان چیست؟
همیشه در حال تمرین و مسابقه بهترین حس ها را در ورزش دارم اما بهترین خاطره ای که بخواهم عنوان کنم اولین باری بود که روی سکوی قهرمانی رفتم و خیلی حس خوبی بود.

خورنا:اگر زمان به عقب برگردد باز هم اتومبیل رانی را انتخاب میکردید؟
حتما و اگر زمان به عقب برگردد خیلی زودتر وارد این رشته میشدم.

خورنا:آیا تا به حال تمایل داشتید جای ورزشکار خاصی باشید؟
آره خیلی دوست دارم جای نیکُ روز برگ راننده فرمول ۱ باشم و از نظر من یکی از بهترین های اتومبیل رانی هستند.

خورنا:توصیه ی شما برای علاقه مندان به این رشته چیست؟
کسایی که اتومبیل رانی را دوست دارند عاشق سرعت و هیجان هستند به پیست بیان که خیلی مکان امن می باشد آنجا هرقدر میخواهند سرعت برن ,دستی بکشن و حرکات نمایشی انجام بدن و حرفه ای دنبال کنند,خیابان و کوچه جای گاز دادن و ویراژ دادن نیست چون با جان مردم بازی میشود و به خوشی های لحظه ای نمی ارزد.

·سخن آخر
خیلی زیاد از همسرم تشکر میکنم که همیشه کمکم کرد و پشتیبانم بود و علی رغم اینکه خیلی نگرانم بود و اصلا دوست نداشت در این رشته شرکت کنم ولی واقعا همه جوره حمایتم کرد و در این رشته بر خرج تا جایی که میتوانست منو یاری کرد تا من دنبال علاقه ام باشم,دوم از خانواده ى مهربانم وآقای جوانمردى رییس هیآت اتومبیل رانی خوزستان که در طی کردن این مسیر بسیار به من انگیزه میداد وبسیار در این مسیر مرا کمک کردند در نهایت تمام دوستانی که هر کدام به نحوی باعث ترقی من شدند از جمله خانم افراز و مربى هاى خوبم و هم تیمی هایی که باعث حس رقابت سالم شدند در نهایت امیدوارم بتوانم روزی در مسابقات فرمول ۱ شرکت کنم.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خاله فاطي عزیزم انشاالله درهمه مراحل زندگی موفق باشی
  • خوزه اتومبیل رانی از اون رشته هایی که خانومای ما میتونن بدون محدودیت و در شرایط یکسان البسه با دیگران رقابت کنند و چه بسی به زودی شاهد موفقیت آنان باشیم. فقط یه نکته اینکه خانم طهماسب زاده نه تنها خودشون نباید از پلیس گذر کنن بلکه به عنوان یک حرفه ای دیگران رو به رعایت قوانین تشویق کنن. موفق باشید.
  • عدالت خانم طهماسب من به شما افتخار میکنم .امیدوارم که همیشه موفق باشید.شمابا مدال وبی مدال برای من قهرمانید.