اهواز ملک؛ سامانه ای که حمایت نشد!

خورنا – مدیر سایت اهواز ملک گفت: با وجود سه سال از راه‌اندازی این سامانه و صرف هزینه‌های آن از بودجه شخصی به علت عدم حمایت ناچار به فروش سامانه مذکور و اعلام آگهی آن شدم.

مصطفی ثابت در گفتگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی سامانه اهواز ملک در خردادماه سال ۹۲ اظهار کرد: این سامانه با هدف کاهش قیمت مسکن و ایجاد رقابت بین فروشندگان، کاهش تردد درون شهری، قابل رویت بودن قیمت‌های مسکن برای مسئولین، تسهیل امر نظارت بر قیمت‌های مسکن توسط نهادهای نظارتی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه مردم و ایجاد مرجعی برای پایش قیمت های روز مسکن راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به تلاش‌های سه ساله خود بر تداوم فعالیت سامانه اهواز ملک تصریح کرد: در این راستا تمام هزینه‌های این سامانه را از بودجه شخصی پرداخت کردم، با این وجود به علت عدم حمایت و ناتوانی در پرداخت هزینه‌های تبلیغاتی لازم، سامانه اهواز ملک رو به تعطیلی است و آگهی فروش این سامانه هم اکنون در این سامانه قرار گرفته است.
ثابت با بیان اینکه تلاش بسیاری برای تعطیل نشدن سامانه اهواز ملک انجام گرفت، خاطرنشان کرد: برای ادامه فعالیت این سامانه به استاندار، نمایندگان مجلس و مسئولین بسیار دیگری مراجعه کردم و خواستار حمایت آن‌ها برای تبلیغ و فرهنگ‌سازی استفاده از این سامانه از سوی مردم شدم.
وی با انتقاد از صرف هزینه‌های بسیاری برای برگزاری همایش‌های کارآفرینی کسب و کارهای مجازی به رغم عدم حمایت از کارآفرینان این عرصه بیان کرد: با وجود اینکه همایش‌های بسیاری برای گسترش فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ‌سازی کسب و کارهای مجازی برگزار می‌شود اما در عمل هیچ حمایتی از افرادی که با هزینه و بودجه شخصی خود به این حوزه ورود کرده، صورت نمی‌گیرد.
ثابت گفت: این سامانه مزایای بسیار خوبی برای مردم دارد و ۸۰ درصد از خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. این نکته را بارها و بارها به مسئولین امر گفتم تا برای حمایت از سامانه اهواز ملک اقدامی کنند اما هیچ نتیجه‌ای نداشت و اکنون ناچار به اعلام آگهی فروش سامانه شدم.
مدیر سایت اهواز ملک اظهار کرد: صدا و سیمای خوزستان نیز عدم تبلیغ سامانه اهواز ملک را در شبکه استان شخصی بودن این سامانه عنوان می‌کرد، در صورتی که عمده خدمات سایت به صورت رایگان ارائه می‌‌شود.
وی بیان کرد: در یک همایش کارآفرینی کسب و کارهای مجازی از من به عنوان ایده برتر در این حوزه تقدیر شد اما در برگزاری این همایش‌ها توجه نمی‌شود که جوانان چگونه بدون حمایت هیچ ارگانی و تنها با اتکا به بودجه شخصی کار کنند؟ برای راه‌اندازی سامانه‌های بسیار دیگری ایده داشتم اما اکنون به علت عدم حمایت از سامانه اهواز ملک، انگیزه‌ای برای راه‌اندازی آن‌ها ندارم.
ثابت با بیان اینکه عدم تعطیلی سامانه اهواز ملک تنها مستلزم تبلیغات و فرهنگسازی استفاده از سامانه توسط مردم است، اظهار کرد: این سامانه نیازمند هزینه‌های مادی آنچنانی نیست، فقط لازم است با توجه به مزایای زیاد و رایگان بودن عمده خدمات سامانه، توسط نهادهای دولتی به ویژه صدا و سیما و شهرداری اهواز حمایت‌هایی از آن صورت بگیرد.