گفتگوی دوستانه خورنا با حامد حدادی کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران

زهراشهریاری خورنا – مصاحبه ی اختصاصی خورنا با حامد حدادی کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران در زیر می آید:

IMG-20160807-WA0002

خورنا:لطفا خودتان را معرفی نمایید؟
حامد حدادی متولد ۲۹ اردیبهشت ۱۳۶۴ در اهواز متولد شدم و بسکتبال خودم را از این شهر آغاز کردم
خورنا:آیا در خانواده ورزشی بزرگ شدید و خانواده موافق ورزش شما بودند؟
خیر,درخانواده ورزشی بزرگ نشدم در خانواده ی ما دایی ها و عموهایم به صورت تفریحی فوتبال را در کوچه خیابان های اهواز مانند سایر خوزستانی های فوتبال دوست دنبال میکردند اما به صورت حرفه ای من اولین شخصی بودم که به سمت ورزش قدم گذاشت .
خورنا:بسکتبال را به طور حرفه ای از چه سالی و زیر نظر چه کسی آغاز کردید؟
بسکتبال را از سال ۷۷/۷۸ در سالن تختی با تیم شاهین اهواز به مربیگریه آقای ناظم سلامی شروع کردم و بعد از مدتی راهیه تهران شدم و زیر نظرآقای سعید فتحی اصول و پایه ی بسکتبال را به صورت جدی تر آموختم.
خورنا:مهمترین عناوین باشگاهی و ملی خود را شرح دهید؟
درتیم های مختلف افتخارات زیادی کسب کردیم همچنین در کنار تیم ملی به جایگاه های بالایی رسیدیم در بین تمام این عناوین میتوانم به قهرمانی های آسیایی,راهپیمایی خاطره انگیز المپیک و قهرمانیه اخیر تیمم در لیگ چین اشاره کنم.
خورنا:هدف از راه اندازی مدرسه بسکتبال حامد حدادی و انگیزه ای که در این عمل بود چیست؟
بعضاَ خودم از خودم سوال میکنم که چرا اهواز را انتخاب کردم و چرا مربی خارجی آوردم؟!ولی همیشه دلایلی برای قانع کردن خودم دارم چون بسکتبال اهواز مرده است و هیچکس به آن رسیدگی نمیکند,پارسال در بازی های لیگ کشور,فینال میان دو تیم خوزستانی انجام شد فینالی خوزستانی که تنها بازیکن خوزستانی زمین فقط من بودم!گفتم:این چه فینال خوزستانیست که هیچ بازیکن خوزستانی در میان بازیکنان وجود ندارد؟!خلاصه با دوستان آشنایان مصاحبت کردم و تصمیم گرفتم که این مدرسه را افتتاح کنم,خدا رو شکر بچه ها از این ایده استقبال کردند و بدون هیچ حقوق و مزایایی با من همکاری میکنند و زحمت میکشند.

IMG-20160807-WA0001
من به شخصه از جیبم خرج کردم تا این مدرسه را افتتاح کنم و تنها مقدار اندکی شهریه از بچه ها گرفته شد تا فقط بخشی از هزینه ها جبران گردد و هیچ سود شخصی برای من ندارد
امیدوارم از این تصمیم حمایت شود و کارهایی انجام نشود که باعث دلسردی و توقف ما در این مسیر شود و من را از تصمیمم پشیمان کند و بتوانیم در آینده این مدرسه را گسترش داده و شاهد شعبه های دیگر در شهرستان ها باشیم و اگر امکاناتی بود مربی خارجی خود را به ناطق محروم فرستاده تا سایر مربیان از حضور ایشان بهره مند شوند تا شاهد رشد اهواز در رشته بسکتبال باشیم.
خورنا:چگونه میتوان حدادی های دیگر تربیت کرد؟
من خودم یه روز داشتم تو خیابان راه میرفتم شخصی آمد گفت من بسکتبال بازی میکنم بیا بریم بازی کنیم,ما باید استعدادیابی کنیم باید در شهرستان های اطراف اهواز افرادی که فیزیک و استایل خوبی دارند را حمایت کرده و جمع کنیم در میان آن ها حتما استعدادهای زیادی نهفته است به نظر من اهواز با وجود این همه شرکت های مختلف و امکانات میتواند اسپانسرهای خوبی داشته باشد که متاسفانه همکاری نمیکنند
خورنا:شما بعد از قهرمانی تیم ملی جوانان در رقابت های آسیایی مبلغ ۵۰۰ دلار به عنوان هدیه به هر یک از این بازیکنان دادید در فضای مجازی پیرامون این مسئله شایعه هایی شد میشه نظرتان را راجب این قضیه عنوان کنید؟
واقعا روزی که تصمیم گرفتم به بچه ها هدیه بدهم قصدم این نبود که مبلغ آن عنوان شود فقط به شرط قهرمانی قول هدیه داده بودم در ابتدا قرار بود مبلغ پاداش کمتر باشد و در صورت برد با اختلاف ۲۰ امتیاز این مبلغ داده شود اما در انتها با برد بچه ها برای زحمات و سختی هاییکه کشیده بودند و پس از باخت های خود به بازی ها برگشتند و خودی نشان دادند تصمیم گرفتم که این هدیه را به پاس قدردانی از آنها تقدیمشان کنم اما تنها قصدم روحیه دادن به این جوانان با غرورمان بود و نمیخواستم مبلغ عنوان شود که متاسفانه نشد.
خورنا:نظرتون راجب تیم ممفیس و کلا لیگ NBA چیست؟
لیگ NBA واقعا لیگ خاصیه و بهترین لیگ بسکتباله دنیاست و هر بسکتبالیستی آرزوی بازی در این سطح را دارد و خدا را شاکرم که من به این آرزوم رسیدم و توانستم ۵ سال در آنجا بازی کنم و درون شهری زندگی کردم که مردم بسیار مهربانی مانند اهواز داشت الان که بهش فکر میکنم خیلی دلم برای ممفیس تنگ شده و اگر برگردم آمریکا حتما سری به شهرم ممفیس خواهم زد.

IMG-20160807-WA0000
خورنا:حامد حدادی بسکتبال خود را مدیون چه کسی است؟
من بسکتبالم را مدیون سعید فتحی هستم آن زمان که کسی به بازی من امیدوار نبود واقعا برای من زحمت کشید و افتخار این را داشتم که ۴ سال به طور باشگاهی و ۲ سال به صورت اختصاصی شاگرد ایشان باشم و از تمام زحماتشان سپاسگزارم.
خورنا:دوست داشتید جای ورزشکار دیگری باشید؟
بعضی اوقات فکر میکنم ورزش های انفرادی و مدال های فردی خیلی آسان تر و دلچسب تره چون به خوده شخص تنها بستگی دارد اما ارزش مدال های گروهی بسیار بیشتر میباشد زیرا تمام افراد با هم تلاش میکنند,میجنگند,میبرند و قهرمان میشوند.
خورنا:آرزوی حامد حدادی چیست؟
سلامتی خانواده ام و همه ی مردم ایران زمین و موفقیت های بیشتر ورزشی

خورنا:توصیه ی شما برای علاقمندانی که تازه میخواهند وارد بسکتبال شوند؟
امیدوارم روزی برسد که خانواده ها بچه ها را در ورزش کاملا حمایت کنند و در کنار تحصیل اجازه دهند ورزش حرف دوم را بزند متاسفانه نسل جدید تنبل شده و تمام وقت خود را صرف موبایل و تبلت میکند در حالی که زمان ما تفریحات سالم و همراه ورزش بود
خورنا:من چند کلمه میگم چیزی که به ذهنتون میرسه کوتاه بیان کنید:
مادر:به خاطر تمام زحمات و عشقش به من دستش را میبوسم
بسکتبال:تمام زندگیم
اهواز :خاکش گیرایی داره وهر وقت از اهواز میرم دلم تنگ میشه
احمد حدادی:داداشه گل من که همیشه به نصیحت های من گوش داده و امیدوارم موفق باشه
آیدین نیک خواه بهرامی:بزرگترین کسی که بسکتبال را از دست داد

و در پایان سخن آخر…با تشکر از مصاحبه شما

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *