دشمن به دنبال گسترش باورهای غلط از طریق رسانه‌هاست

خورنا – امام جمعه اندیمشک با بیان اینکه دشمن به دنبال گسترش باورهای غلط از طریق رسانه‌هاست، گفت: توجه به رشد الگو و فرهنگ صحیح اطلاع رسانی و بصیرت افزایی اولویت نخست جامعه خبرنگار و رسانه‌ای کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، به مناسبت هفدهم مردادماه سالروز شهادت شهید والامقام محمود صارمی شامگاه جمعه از فعالان خبری اندیمشک تجلیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت‌الله خدامی در این مراسم اظهار کرد: یکی از اهداف مهم دشمن در عرصه نفوذ و جنگ نرم، رشد و تقویت باورهای غلط و فرهنگ نادرست از طریق رسانه‌هاست.

وی افزود: جامعه خبری کشور با الهام از شهدای عالی مقام همانند گذشته در بیان و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی و بیان جلوه‌های ممتاز اجتماعی در عرصه دفاع مقدس و دیگر محورهای اعتقادی ما پیشتاز بوده و به مقابله با نقشه‌های دشمن بپردازند.

امام جمعه اندیمشک عنوان کرد: خبرنگاران در جامعه همانند معلم در جامعه، نقش تربیت کننده را به خود اختصاص داده‌اند و در رشد و تعالی ارزش‌های اسلامی و انقلابی بسیار مؤثر و مفید هستند.

وی افزود: توجه به رشد الگو و فرهنگ صحیح اطلاع رسانی و بصیرت افزایی اولویت نخست جامعه خبرنگار کشور باشد و زحمت کشان این قشر، بیش از گذشته به رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام راحل در باب شاخص‌های مهم و اثر‌گذار فعالیت رسانه‌ای توجه و تاکید داشته باشند.

خدامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر نقش ممتاز رسانه و خبرنگاران در ترویج و توسعه ارزش‌های اسلامی توجه و تاکید داشته‌اند بنابراین خبرنگاران باید کلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری در باب شاخص‌های فعالیت‌های خبری و نیازهای اجتماعی اقشار را درک و تبیین و در مسیر آن قدم بردارند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر نقد منصفانه، حرکت در مسیر اخلاق، بصیرت، ولایت‌مداری، آینده‌نگری در عرصه خبری توجه و تاکید دارند بنابراین رشد و گسترش این رویکردها یک نیاز مهم در باب فعالیت مناسب در این حوزه است.

امام جمعه اندیمشک عنوان کرد: بر خلاف دیدگاهی که در غرب با محور تضعیف اسلام و انقلاب ترویج می‌شود، جامعه ما به رشد اخلاق و فرهنگ اسلامی و انقلابی توجه ویژه دارد.

وی گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران، فضای نقد در کشور رشد خوبی داشته ولی باید بیش از گذشته در این جهت حرکت و فضای نقد منصفانه را گسترش و تحمل افراد را در این حوزه بالا برد.

پیمان جهانگیری نیز در این مراسم اظهار داشت: خبرنگاران منعکس‌کنندگان خوبی‌ها و زشتی‌های یک جامعه و صدای مردم در بیان کاستی‌ها و کمبودها هستند و نقشی مهم و مؤثر در توسعه و عمران و آبادانی شهرستان دارند.

وی گفت: برخی از طرح‌های عمرانی شهرستان با پیشرفت ۸۰ درصدی متوقف مانده‌اند و باید خبرنگاران با حضور در این عرصه پاسخگویی مسئولان را تقویت و توسعه شهر را شتاب بخشند.

سرپرست فرمانداری اندیمشک بیان کرد: با توجه به نقش مهم و مؤثر خبرنگاران در انعکاس و اشاعه فرهنگ، هدفمند سازی فعالیت رسانه‌ای در شهرستان مورد توجه قرار گرفته است و به زودی شاهد ساماندهی فعالیت رسانه‌ای در اندیمشک هستیم.

انتهای پیام/