ضدعفونی جایگاه‌های دام در روستاهای آبادان

خورنا- مدیر جهاد کشاورزی آبادان از ضدعفونی جایگاه‌های دام در این شهرستان به عنوان اقدام پیشگیرانه از ابتلا به تب کونگو خبر داد.
ناجی شهیب‌زاده با بیان خبر فوق گفت: همواره توصیه می شود که عموم افراد به خصوص افراد مرتبط با دام و کشتار دام موارد ایمنی پیشگیری از ابتلا یا انتقال تب کنگو را رعایت کنند. این توصیه وقتی بیشتر اهمیت و حساسیت می یابد که بدانیم بیماری دامی تب کنگو فاقد هرگونه امکان مایه کوبی و واکسینه شدن است و دراین مورد دیگر پیشگیری فقط اولی تر یا ارزانتر نیست بلکه تنها راه حل است.
ناجی شهیب زاده گفت: بر این مبنا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبادان برای پیشگیری از بروز این بیماری کار سمپاشی جایگاه های نگهداری دام ها را با همکاری اداره دامپزشکی در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: تاکنون بیش از ۲۵۰ جایگاه در سطح روستاهای تحت پوشش شهرستان در دو ماهه گذشته بر علیه این بیماری سم‌پاشی شده است.
شهیب زاده همچنین خاطر نشان کرد: ذبح دام اگر در کشتارگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و با رعایت نکات ایمنی باشد از انتقال این بیماری به مردم نگرانی وجود نخواهد داشت تهیه گوشت از مراکز مورد تایید بهداشتی و دامپزشکی و فریز کردن گوشت قبل از مصرف در دمای فریزر به مدت سه تا چهار ساعت، ویروس تب کنگو را از بین می‌برد .
شهیب زاده تاکید کرد: به دلیل اینکه علائم این بیماری در دام آشکار نیست باید از مصرف گوشت تازه خودداری شود و دام پس از ذبح تا ۲۴ ساعت در دمای منفی ۱ تا ۴ درجه قرار گیرد تا ویروس های آن کشته شوند و پس از آن مصرف شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *