سد معبر پیاده روها، مشکل شهروندان در شهرهای خوزستان

سیاوش چراغی | خورنا- در پیاده‌روهای اکثر شهرهای خوزستان اکثر مغازه‌داران اجناس خود را در پیاده‌رو پهن کرده‌اند که نه تنها برای رفت و آمد شهروندان مشکل ایجاد کرده بلکه چهره شهر را نیز کاملا نابهنجار و زشت ساخته‌اند.

مشکلی که در این روزها اکثر شهروندان خوزستانی با آن مواجه هستند فضای کم رفت و آمد در پیاده ‌روهاست، عابران پیاده وقتی می‌خواهند از پیاده‌روهای شهر برای عبور و مرور استفاده کنند متاسفانه با مشکل سد معبر روبه‌رو هستند.

در پیاده‌روهای شهرهای خوزستان اکثر مغازه‌داران اجناس خود را در پیاده‌رو پهن کرده‌اند و چهره شهر را کاملا نابهنجار و زشت ساخته‌اند.
با توجه به اینکه این عمل مغازه‌داران تجاوز حقوق شهروندی است ولی متاسفانه روز به روز شاهد افزایش این عمل توسط مغازه‌داران خوزستانی هستیم.

مغازه‌داران پاهای خود را از گلیم مغازه و حتی پیاده‌روها فراتر نهاده‌اند و گهگاه شاهد آنیم که اجناس و وسایل فروش خود را در خیابان‌ها پهن و خیابان را عملا به ویترین مغازه‌های خود تبدیل کرده‌اند.

موضوعی که در این مورد قابل توجه است این است که در اکثر خیابان‌های شهرهای خوزستان سد معبر مشهود است ولی تا کنون که چندین سال از این موضوع می‌گذرد شاهد هیچگونه برخوردی در این راستا از دستگاه مربوطه نبوده‌ایم.

دستگاه مربوطه باید فکری به حال این مشکل شهروندان که تبدیل به یک معضل شده است کند تا شهروندان با خیالی آسوده در پیاده‌روها گام بردارند و برای عبور و مرور خود با مشکل روبه‌رو نشوند.

خانم لویمی یکی از شهروندان ابادانی در همین راستا به خبرنگار خورنا گفت : برای عبور و مرور خود مجبور است از خیابان برود تا مبادا چادرش به اجناسی که در پیاده‌روها پهن شده‌اند برخورد کند و سبب افتادن اجناس شود.

وی افزود: از مسئولان امر به خصوص شهرداری که متولی این امر است درخواست دارد تا حقوق شهروندان را به آنان برگرداند و اجناس مغازه‌داران را از پیاده‌رو جمع‌آوری و به داخل مغازه‌ها انتقال دهد.

خانم صباح یکی دیگر از شهروندان خوزستانی با بیان اینکه کسبه و بازاریان با اشغال پیاده‌روها معضلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد : دستگاه‌های متولی امر باید برای اینکار اندیشه‌ای کرده تا عابرین پیاده با آرامش بتوانند در خیابان‌های شهر ها رفت‌وآمد کنند.

وی خاطرنشان کرد : به دلیل کم عرض بودن پیاده‌روها و اشغال همان مقدار توسط مغازه‌داران، عابرین به اجبار از خیابان‌ها رفت‌وآمد می‌کنند و بسیاری از انسان‌ها به دلیل کم توجهی برخی رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی جان خود را از دست داده یا دچار صدمات شدید شده‌اندکه اگر همین افراد با آرامش می‌توانستند از پیاده‌رو استفاده کنند هیچگاه چنین بلایی سر آنها نمی‌آمد.

به گزارش خورنا ، پدیده سد معبر نوعی تجاوز به حقوق شهروندی است که تا اکنون صدمات مالی و جانی زیادی متوجه شهروندان شده است و شهرداری که متولی این امر است برای مقابله با این ناهنجاری باید برای آرامش شهروندان خود تلاش کند .