گزارش خورنا از سفر مسئولین بهداشت کشور به اندیمشک

بهداشت در اندیمشک جان می گیرد!

خورنا – قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته سه طرح حوزه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک افتتاح می‌شود.

به گزارش خورنا از اندیمشک، مصطفی پریدار پس از بازدید از طرح‌های نیمه تمام شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز و با حضور جمعی از مسئولان وزارت بهداشت و مسئولان محلی و استانی روند تکمیل و تجهیز امکانات و خدمات بهداشتی شهرستان بررسی شد.

وی افزود: بسیاری از طرح‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک در سال‌های اخیر به دلایل مختلف نیمه تمام رها شده‌اند که در سفر امروز و پس از بررسی صورت گرفته، روند تکمیل و تجهیز این طرح‌ها مورد توجه و تاکید قرار گرفت.

قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: یکی از این طرح‌ها، بیمارستان ۲۴ تخته خوابی بخش الوار گرمسیری اندیمشک بوده که تسریع تکمیل و تجهیز آن مورد توجه قرار گرفت و با پیگیری‌های صورت گرفته، این طرح بهداشتی نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: هم چنین در این سفر، روند تکمیل و بهره برداری از دوخانه بهداشت کوی جمهوری اسلامی و کوی شهدای اندیمشک مورد بررسی قرار گرفت که این طرح‌ها نیز به زودی به بهره برداری می‌رسد.

پریدار بیان کرد: تکمیل و تجهیز بخش‌های مختلف بیمارستان امام علی (ع) شهرستان اندیمشک و توجه به رفع نیازهای این حوزه در بخش بستر بهداشتی و امکانات و اجرای طرح هتلینگ در این واحد بهداشتی از دیگر تصمیمات این سفر بوده است.

وی افزود: تمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان اندیمشک در بخش بهداشت و درمان، تا اردیبهشت ماه امسال و کمتر از یک سال آینده به بهره برداری می‌رسد و نیازهای درمانی و بهداشتی این شهرستان تا میزان قابل توجهی، رفع می‌شود.

طرح توسعه بیمارستان اندیمشک اجرا می‌شود

مدیرکل بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور میزان پرداختی مردم در بخش بهداشت و درمان کاهش یافته است.

رضا رضایی نیز پس از بازدید از طرح‌های نیمه تمام شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور میزان پرداختی مردم در بخش بهداشت و درمان کاهش یافته و همین مقوله سبب رضایت مندی شهروندان را بیش از گذشته فراهم کرده است.

وی افزود: این طرح و کاهش پرداختی سهم بیماران در بخش بهداشت و درمان در مناطق محروم بیشتر بوده است و مردم مناطق محروم از خدمات طرح تحول حوزه سلامت بهره مند شده‌اند.

مدیرکل بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: بیش از این یکی از اصلی‌ترین مطالبات و نیازهای بیماران مربوط به بخش تأمین هزینه‌های بهداشتی و درمانی بوده که با اجرای طرح تحول این میزان، کاهش یافته است.

وی گفت: هم چنین امروز با حضور در شهرستان اندیمشک، روند تکمیل و بهره برداری از طرح‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان در اندیمشک مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمیات مورد نیاز اخذ شد.

رضایی بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها و تخصیص منابع مالی مورد نیاز آن‌ها به زودی دو طرح احداث درمانگاه تخصصی و اورژانس بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: هم چنین بخش تأمین و تجهیز خدمات چشم پزشکی بیمارستان امام علی (ع) شهرستان اندیمشک در این دیدار مورد توجه قرار گرفت و بررسی‌های مورد نیاز برای تأمین نیازهای آن در کمترین زمان ممکن انجام شد.

مدیرکل بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: یکی دیگر از طرح‌های مورد نظر برای توسعه بیمارستان امام علی (ع)، افزایش تخت‌های ICU این بیمارستان بوده که این طرح نیز به همراه توسعه و تجهیز بخش‌های دیگر این واحد بهداشتی تا پایان امسال اجرا می‌شود.

انتهای پیام/