جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور استاندار خوزستان برگزار شد/ دستور استاندار جهت کاهش افراد بازمانده از تحصیل

سپیده شهنی| خورنا- صبح امروز برای نخستین بار جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان، تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش و سایر اعضا در سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزار شد.

دکتر تقی زاده از برگزاری ۴جلسه به طور اختصاصی درمورد مشکلات و چالش های سازمان با حضور دکتر شریعتی خبر داد و اظهار داشت بنا به دستور استاندار مقرر گردید هر پنج شنبه ساعت ۹تا۱۱ جلسه ای به مسائل آموزش و پرورش اختصاص داده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش به برنامه های سال تحصیلی جدید و اولویت ها در زمینه آموزش و پرورش درسطح استان خوزستان اشاره کرد.

وی اظهار داشت این برنامه کاملا بومی و براساس نیاز های منطقه ای صورت گرفته و در آن از تمامی لایه ها آموزشی من جمله معلمان معاونان و کارشناسان استفاده شده است.

پس از آن حاجتی رییس مدیریت و برنامه ریزی در استان، خواستار کمی شدن اولویت ها شد و اظهار داشت توجه کیفی به معلمان و سطح تدریس در اولویت است.

در این نشست،مهندس خبیر بر ایجاد تشکل های غیر دولتی و مشارکت نهاد های مدنی در جهت ارتقای شاخص ها تاکید کرد.

از نکات قابل توجه این جلسه اظهارات معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بود که به خطاب به استاندار گفت: آقای استاندار اهتمام شما به موضوع آموزش و پرورش مرا به یاد «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی می‌اندازد.

مهدی رفیعی خاطر نشان کرد:بسیاری از اقدامات انگیزشی نیاز به منابع مالی ندارد و صرفا با زمینه سازی فرهنگی می توان به این قشر بها داد.به عنوان مثال می توان برای فرهنگیان استفاده از نقلیه عمومی را رایگان در نظر گرفت.

حسن ختام جلسه استاندار خوزستان با بیان اینکه تعلیم و تربیت در قرآن مکررا بیان شده اظهار داشت: توجه به تعلیم و تربیت باید به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود.وقتی در احادیث و در راس آن فرمایشات امیرالمومنین بارها به این مهم تاکید شده، نباید محلی از اعراب و بی توجهی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: علی رغم اختصاص بخش قابل توجهی از اعتبار مالی در خانواده ها به آموزش فرزندان، مدیران هنگام کمک به آموزش و پرورش قطره چکانی برخورد می کنند و فکر می کنند در صورت اختصاص اعتبار به بی عرضگی و عدم دفاع از سازمان متهم می شوند.

شریعتی در پایان دستور داد کمیته ای از سازمان های ذی ربط به ریاست فرمانداران در شهرستان ها و ریاست معاونت اجتماعی سیاسی در استان به منظور کاهش بازماندگان از تحصیل تشکیل شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دخو آقاجون هدایت تحصیلی چی شد؟