نشست ستاد بزرگداشت دفاع مقدس در فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد

سیاوش چراغی | خورنا- عزیز الله شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در نشست ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس از رشادت ها و مردانگی ها رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس یاد کرد .

به گزارش خبرنگار خورنا از آبادان، امروز سشنبه دوازدهم مرداد ماه سال جاری ؛ ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندار ویژه ی این شهرستان ، حجه الاسلام ابراهیمی پور امام جمعه آبادان و سرهنگ عساکره فرمانده سپاه آبادان و مسئولین دستگاههای اجرایی تشکیل جلسه داد .

شهبازی گفت: هر ساله هفته دفاع مقدس تداعی کننده دوران پر امید و پر حماسه ای است که در آن شاهد رقم خوردن رشادتها و فداکاریهایی بودیم که رزمندگان اسلام برای حفظ ناموس و وطن خود خلق کردند. در همان سالها دنیای استکبار که هدفی مهمتر از دشمنی نظامی و جغرافیایی داشت و آن دشمن سیاسی و فرهنگی بود، سعی در خاموشی شعله های پر امید انقلاب داشت.

قطعا کسانی که در آن سالها حضور داشتند در ذهن خود بزرگان و عزیزانی را که جان شیرین خود را فدای انقلاب و وطن خود کردند را به یاد دارند.
ایشان ذکر خاطره ای از دورانی که در مدارس شعارهای استکبار ستیزی داده می شد، بیان داشت: به یاد دارم وقتی  وصیت نامه ی یکی از شهدا با این مضمون که اگر دنیا ما را محاصره ی نظامی کند، فرزند محرم هستیم و اگر محاصره اقتصادی کند فرزند رمضانیم، در صف های صبحگاهی مدارس خوانده می شد، نشان از غرور جوانان غیور آن سالها می داد.

جوانانی که با آن افکار امروز در تلاش برای خلق فرهنگ  مقاومت اقتصادی هستند.

جنگ تحمیلی به نوعی برای اقتصاد نو پای اسلامی نعمت الهی بود تا بیش از پیش پدید آورندگان انقلاب اسلامی سال ۵۷ را با هم متحد کند.

شهبازی با ابراز امیدواری که هر سال رویش های فراوانی برای انقلاب اسلامی پدید آید ، اظهار داشت : طلایه داران و شجاعان دفاع مقدس که امروز در بخشهای مختلف حضور دارند، باید بیش از پیش در وسط میدان باشند تا ارزش های انقلاب سال ۵۷ زنده بماند و زنده تر شود.

لازم به ذکر است در این نشست تشکیل کمیته های ۶ گانه فرهنگی، روابط عمومی و اطلاع رسانی، ایثارگران، پشتیبانی، نیروهای مسلح و ورزش و سلامت برای هرچه بهتر برگزار کردن مراسم هفته ی دفاع مقدس و بازسازی عملیات ثامن الائمه در دستور کار قرار گرفت که به تصویب رسید.

حجه الاسلام ابراهیمی پور امام جمعه آبادان نیز در این جلسه بر جدیت و مشارکت تمام نهادها و دستگاههای اجرایی شهرستان در زنده نگه داشتن یاد شهیدان ۸ سال دفاع مقدس تاکید کرد.

وی همچنین از استاندار سابق خوزستان و فرماندار ویژه آبادان به جهت مشارکت در مراسم هفته ی دفاع مقدس سال گذشته نیز قدردانی کرد.