قائم مقام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه:

۱۰۰ هزار تن شکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تولید خواهد شد

خورنا – قائم مقام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت : رسیدن به ظرفیت اسمی و تولید ۱۰۰ هزار تن شکر در این کارخانه هدف گذاری شده است.

سیامک نصیر افشار در نشست خبری در جمع خبرنگاران در محل این شرکت ، تولید سال گذشته این شرکت را ۴۰ هزار تن شکر سفید عنوان کرد و افزود: با بازسازی خط تولید و آسیاب های کارخانه رسیدن به ظرفیت اسمی در یک دوره سه ساله در این شرکت بزرگ تولید شکر در خاورمیانه برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه تولید شکر در این شرکت در یک دوره زمانی از مرز ۱۰۰ هزار تن ظرفیت اسمی نیز فراتر رفته است افزود: عملیات نوسازی و بازسازی خط تولید این شرکت تا اواخر شهریور ماه به پایان می رسد و ۳۱ شهریورماه تولید شکر در یک فرآینده استاندارد پس از بازسازی خط تولید آغاز می شود.

قائم مقام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه متوسط برداشت محصول نیشکر از مزارع این شرکت را ۶۰ تن عنوان کرد و افزود:افزایش متوسط عملکرد تا ۱۰۰ تن از هر هکتار نیز برنامه ریزی شده تا تولیدنیشکر در این شرکت در یک فرآینده سه ساله به یک میلیون تن در سال برسد.

افشار تعداد افراد شاغل در این شرکت را حدود چهار هزار نفر در بخش های مختلف به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و نیز موقت عنوان کرد و افزود: مجموعه جدید که مدیریت این شرکت تولید شکر را عهده دار شده تلاش می کند تا حقوق و مطالبات کارکنان به ویژه کارگران را به موقع پرداخت کند.

وی به مشکلات این کارخانه تا پیش از واگذاری به بخش خصوصی از سوی سازمان خصوصی سازی در اواخر سال گذشته اشاره کرد و گفت:این شرکت با انبوهی از بدهی از جمله یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بدهی به سازمان تامین اجتماعی ، صندوق خالی و نیز تاخیر هفت ماهه در پرداخت حقوق کارگران به بخش خصوصی واگذار شد با این حال مدیریت جدید با برنامه ریزی وارد کار شده تا ضمن برطرف کردن مسایل و مشکلات ، روند تولید و اشتغال را در این شرکت رونق بخشد.

وی با اشاره به راه اندازی آزمایشی کارخانه تولید الکل این شرکت افزود:به دلیل جانمایی اشتباه صورت گرفته در کارخانه الکل کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و احداث آن در مجاور کوره های بخار و خطر انفجار لذا برنامه ایمن سازی کارخانه الکل سازی هفت تپه با احداث دیوار ضد حریق و ضد انفجار در اطراف آن در حال انجام است.

وی ظرفیت فعلی تولید الکل در این شرکت را ۱۰ هزار لیتر در روز عنوان کرد و گفت:با ایمن سازی این کارخانه ظرفیت تولید الکل در آن افزایش چند برابری خواهد داشت ضمن اینکه محصول تولیدی آن به خارج صادر می شود.

افشار در ادامه به طرح در دست پیگیری احداث پالایشگاه تولید گازوئیل و بنزین یورو ۶ برای صادرات به اروپا خبر داد و گفت:راه اندازی خط تولید MDF با استفاده با باگاس نیشکر از دیگر طرح های در دست پیگیری است.

قائم مقام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ادامه به مشکل ۶۰۰ بازنشسته این شرکت اشاره کرد و گفت: با پیگیری انجام شده ۱۰۰ نفر از این افراد پارسال بازنشسته شده و روند بازنشستگی ۱۹۰ نفر دیگر نیز در حال طی شدن است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه تعداد ۱۲۰۰ نفر کارگر موقت خارج از مقررات و مصوبات دولت از یک روش غلط به مجموعه ورشکسته هفت تپه تحمیل شده و بکارگرفته اند که خیلی از این کارگران چون سیکل درست استخدام را طی ننموده اند در بررسی های صورت گرفته مشاهده شده که بعضی از این افراد دوشغله هستند و عده ای هم کارت پایان خدمت ندارند و عده ای دیگر مشکلات جسمی دارند و جالبتر اینکه هیچ کدام از این افراد از کانال اداره کار در این شرکت بکارگرفته نشده اند

سیامک نصیر افشار گفت: تاکید مدیرعامل و هیات مدیره بر به کارگیری این نیروها و جلوگیری از ریزش است و با توجه به برنامه ریزی برای راه اندازی کارخانه های دیگر از جمله کارخانه های خمیر، کارخانه رب گوجه،MDF، مرباجات و بکارگیری نیروها تا آنجایی که میسر شود از این نیروها استفاده خواهد شد.

قائم مقام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه افزود: شفاف و براساس قانون کشور عمل می کنیم ، حتی به کارگران اگر اجحافی از طرف ما وارد شود به آنان گفته ایم که به ما اطلاع دهند تا ما ظلم را از آن ها برطرف نماییم. چون اساس کار ما ظلم ستیزی است. برای اثبات ادعای خود یک روز مدیر مجموعه شرکت آقای اسد بیگی بازدیدی از یکی از انبارهای نیشکر و قسمت صفافی انبار داشت و از کارگران آنجا سوال کرد که مبنای حقوق شما چگونه است. آن ها گفتند که براساس تناژ به ما حقوق داده می شود و اگر روزی بارگیری نبود حقوق به ما تعلق نمی گیرد که همان جا مهندس اسد بیگی دستور دادند این کارگران می بایست مثل دیگر کارگران حقوق مشخص ماهیانه دریافت نمائید . همین امر اتفاق افتاد و مدیرعامل دستور دادند فعلا هرگونه در آمد در هفت تپه در خود هفت تپه هزینه گردد تا این مکان به اوج شکوفایی خود برسد.

وی در پایان گفت: ما بین قومیت ها هیچ گونه فرق نمی گذاریم و کار در این واحد براساس شناسنامه ایرانی که هویت همه ما می باشد اتفاق خواهد افتاد.