یک هزار فرصت شغلی با تکمیل کارخانه سیمان در اندیمشک ایجاد می شود

خورنا – نماینده مردم اندیمشک در مجلس مطرح کرد: یک هزار فرصت شغلی با تکمیل کارخانه سیمان در اندیمشک ایجاد می شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار مالی مورد نیاز برای تکمیل این طرح صنعتی به زودی جذب و با تخصیص دیگر منابع مالی و تسهیلات بانکی مورد نیاز کارخانه سیمان عمران آریا به بهره‌برداری می‌رسد.

فریدون حسنوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در اندیمشک اظهار داشت: توجه به توان داخلی در بخش‌های مختلف تولید و صادرات اقتصادی و صنعتی، یکی از مهم‌ترین محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغ شده مقام معظم رهبری در این حوزه است.

وی افزود: در صورت توجه به این محورها، صادرات در کشور تقویت و اقتصاد کشور پویا می شود و ضمن افزایش فرصت‌های شغلی در جامعه، شاهد توسعه اقتصادی و عمران و آبادانی کشور و رفع محرومیت‌های موجود در این حوزه خواهیم بود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس عنوان کرد: به همین جهت، توجه به توسعه توان داخلی و افزایش تولید محصول در کشور و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در شهرستان اندیمشک، مورد توجه ویژه قرار گرفته است و از طریق منابع مالی و تسهیلات بانکی و سرمایه گذران بخش خصوصی، پیگیری‌های گسترده برای جذب اعتبارات مورد نیاز این طرح‌های صنعتی و اقتصادی، آغاز و اجرا شده است.

وی گفت: کارخانه سیمان عمران آریا اندیمشک در کیلومتر ۵۵ جاده خوزستان به تهران و نرسیده به پل زال بخش قلعه رزه شهرستان اندیمشک واقع بوده و در حال حاضر پیشرفتی بیش از ۶۵ درصد داشته و در صورت تکمیل و بهره برداری از آن، شاهد توسعه صنعتی و کاهش هزینه بهره‌برداری از پروژه های‌عمرانی در منطقه خواهیم بود.

حسنوند بیان کرد: به همین جهت و با پیگیری‌های صورت گرفته ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار مالی مورد نیاز برای تکمیل این طرح صنعتی به زودی جذب و با تخصیص دیگر منابع مالی و تسهیلات بانکی مورد نیاز کارخانه سیمان عمران آریا، شاهد بهره برداری از این طرح در شهرستان اندیمشک پس از اتمام بنای فیزیکی و طی مراحل قانونی، خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به اجرای طرح سد بالارود در استان خوزستان و فاصله کوتاه کارخانه سیمان اندیمشک با محل کارگاهای این سد و هم چنین توسعه مناطق نفتی موجود در این شهرستان، تکمیل و بهره برداری از این کارخانه مقوله مهم در تامین نیاز این طرح‌ها و سرعت اجرای آن‌ها و کاهش هزینه حمل بار در این محور است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: یکی دیگر از محورهای مهم در این حوزه، موقعیت خاص جغرافیایی و دسترسی منحصر به فرد این طرح صنعتی به منابع گاز و آب و برق و جاده و ریل بوده که امکان کاهش هزینه‌های تولید و صادرات محصولات تولید شده در این واحد صنعتی را به استان‌ها و کشورهای دیگر را از طریق بنادر موجود در منطقه با توجه به فاصله کوتاه آن‌ها با کارخانه سیمان اندیمشک را بیش از گذشته مطرح می‌کند.

وی گفت: در صورت اجرای این طرح صنعتی و بهره برداری از آن، ضمن این که شاهد توسعه صنعتی استان خوزستان خواهیم بود و سرعت اجرا و منابع سیمان طرح های عمرانی منطقه با سهولت بیشتر تامین و تزریق خواهد شد و شرایط برای اجرای طرح‌های مختلف توسعه تولید در کارخانه سیمان عمران آریا اندیمشک فراهم می‌شود و شاهد ارز آوری و گسترش فرصت‌های شغلی در منطفه و تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه صنعتی در این حوزه خواهیم بود.

حسنوند عنوان کرد: با تکمیل و بهره برداری از کارخانه سیمان عمران آریا بیش از یک هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در اندیمشک ایجاد می شود، که به اجرای فازهای توسعه، امکان رشد این فرصت ها ، بیش از گذشته فراهم می شود.

انتهای پیام/