استاندار خوزستان: اقدامات اساسی دولت در نمایشگاه هفته دولت اطلاع رسانی می شود

خورنا- در هفته دولت کارهای اساسی و کلی دولت از جمله برجام، طرح تحول سلامت، مسائل زیست محیطی و برخورد با حقوق های نامتعارف تمرکز و… اطلاع رسانی شود.

دکترغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد نمایشگاه هفته دولت در سالن جلسات استانداری خوزستان اظهار کرد: یک سری کارهای برجسته و بزرگ دولت در نمایشگاه هفته دولت عنوان شود که در استان خوزستان نیز چندین کار بزرگ صورت گرفت.

وی گفت: کار ملی برجام اقدام خوبی بود که باید گفته شود و مورد بررسی قرار گیرد.

شریعتی با بیان اینکه بحث مبارزه با فساد هم در حوزه نظری باید بررسی شود، افزود: مساله فیش های نجومی و محاسبه کل مبلغ این فیش ها و مقایسه آن با اختلاسی که در زمان های دیگر رخ داده و همچنین زمان شروع این فیش ها روشنگری شود؛ همچنین برخورد منطقی دولت و شاید هم افراط در برخورد یادآور شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: در این فیش ها حتی اگر هیچ خلاف قانونی انجام نشده اما غیرمنطقی بودن فیش ها مورد برخورد دولت قرار گرفت و همین که دولت برخورد کرده نشان از صداقت و شفافیت دولت با مردم دارد.

وی گفت: یکی دیگر از مسائل در استان بحث تولید و اشتغال زایی در  طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است که بزرگترین طرح منطقه است و برآورد اعتبار آن ۲٫۵ میلیارد دلار است که افزایش تولید در این طرح از سه میلیون تن به ۱۱ میلیون تن می رسد.

وی افزود:با توجه به نیاز خوزستان برای کشاورزی؛ ما دلیل علمی و منطقی داریم که دیگر کسی نمی تواند اب کارون را انتقال دهد.

شریعتی استاندار خوزستان گفت:”هم اکنون طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی ؛ که با دستور ریاست محترم جمهوری در حال  اجراست؛ وبا لحاظ کردن طرحهای قبلی ، نیاز ما به اب در استان خوزستان؛ ١٩/۵میلیارد از ٢۴ میلیارد دبی کارون است؛ و با این استدلال ما در خوزستان به اب کارون نیاز داریم و ابی برای انتقال به سایر نقاط جهت کشاورزی نداریم.

با توسعه کشاورزی در استان؛ تولیدات ما از ٣/۵میلیون تن به ١١/۵میلیون تن در سال خواهد رسید که علاوه بر نگهداری اب به بهینه سازی خاک هم کمک خواهد کرد .

شریعتی اضافه کرد: وقتی زمین حاصلخیز و آب جاری باشد دلیلی ندارد آب جای دیگری برود و ادعای استان خوزستان قابل دفاع می شود چرا که محل استفاده آب به صورت بهینه است و مصرف آن در کل کشور خواهد بود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در این طرح آب مسیر طبیعی خود را می رود و آسیبی به اکوسیستم وارد نمی شود، تصریح کرد: طرح های انتقال آب ممکن است که ضرورت داشته باشد ولی آثار سوء زیست محیطی خود را دارد.

وی افزود: مسائل دیگر زیست محیطی نیز در این نمایشگاه بررسی شود و اینکه رئیس جمهور تاکید کرده هیچ پروژه ای که آثار زیست محیطی سوء داشته باشد حق اجرا ندارد.

شریعتی خاطرنشان کرد: حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در استان خوزستان در این هفته نیز برای آغاز طرح سیستم دفع بهداشتی فاضلاب های پتروشیمی ماهشهر است که پساب های صنعتی به دریا ریخته نشود.

استاندار خوزستان گفت: اولین کارخانه گاز و کلر نیز راه اندازی می شود که از مهمترین عامل آلودگی اهواز جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: حدود ۷۰ درصد آلودگی زیست محیطی خوزستان صنعتی است که با تبدیل گازهای آلوده کننده محیط زیست به گازهای مفید اقدام موثری است.

شریعتی بیان کرد: در هورالعظیم نیز برای حفظ طبیعت، حفاری در آب صورت می گیرد چون عوارض زیست محیطی ندارد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم تصریح کرد: این طرح ملی که مردم بسیار نیازمند آن هستند تا کنون در بخش درمان بوده و چند روز گذشته به طور رسمی در حوزه بهداشت هم انجام شد.

استاندار خوزستان گفت: طرح تحول نظام سلامت همه نقاط استان را در برمی گیرد که کل بیماری های واگیر و غیرواگیر تحت پوشش قرار گرفت.

شریعتی اضافه کرد: در این طرح خدمت بسیار بزرگی هم در حوزه درمان و هم حوزه بهداشت صورت گرفته و گسترش یافته است.

وی افزود: در حوزه بهداشت بیش از ۱۰۰ پایگاه و ۳۰ مرکز در استان تحت پوشش قرار دارند که نصف هزینه ۶۰۰ میلیارد ریالی این طرح را استان و نصف آن را وزارت بهداشت می پردازد.