اولین همایش مدیریت مصرف برق ویژه بانوان، درشهرستان ماهشهر برگزارشد/ شهناز احمدی: بانوان بهترین مجریان خلاق در مصرف بهینه انرژی هستند

آمنه محتشمی-خورنا:شهناز احمدی مشاور مدیر عامل شرکت برق خوزستان در همایش مدیریت برق، ویژه بانوان شهرستان بندرماهشهر خاطرنشان کرد: بانوان بهترین مدیران و مجریان خلاق در مصرف بهینه انرژی به ویژه در منازل خود هستند.

همایش مدیریت مصرف برق ، ویژه بانوان شهرستاتن بندر ماهشهر به همت خانم صادقی مسول کمیسیون بانوان و مشاورفرماندار در امور بانوان صبح امروز با حضور جمعی از بانوان شاغل در ادارات و سازمان های دولتی شهرستان و بانوان خانه دار، با سخنرانی شهناز احمدی مشاور مدیر عامل شرکت برق خوزستان برگزار شد.

این همایش که با هدف مدیریت مصرف برق در شهرستان ماهشهر به ویژه از سوی بانوان که نیمی ازجمعیت جامعه را تشکیل می دهند و تاثیر بسزایی در تحقق آن دارند برگزار شد، با آموزش هایی نیز توسط  محمد اسماعیل سیاد زاده کارشناس ارشد سازمان بهره وری انرژی کشور با محوریت آموزش بانوان در اصلاح الگوی مصرف انرژی در منازل و فرهنگ سازی در استفاده بهینه از لوازم خانگی همراه بود.

مشاور مدیر عامل شرکت برق خوزستان در ابتدای مراسم با اشاره به نام گذاری سال ۹۵ توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بیان کرد: در راستای نام گذاری سال ۹۵ توسط مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان به تحقق اقتصاد مقاومتی، طی جلساتی با حضور مقامات استانی مقرر شد با همکاری سازمان بهره وری انرژی کشور طرحی با عنوان اصلاح الگوی مصرف که از اهداف اقتصاد مقاومتی است در سطح استان اجرا شود.

وی اضافه کرد: امروزه متاسفانه شاهد مصرف بی رویه انرژی در تمامی جوامع به ویژه در کشور ایران هستیم که همواره نیز رو به افزایش است و مسلما نگرانی هایی ناشی از کمبود آن نیز بیش از پیش احساس می شود.

شهناز احمدی در ادامه با بیان اینکه حفظ و بقای انرژی که  ثروت ملی به شمار می آید از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: با توجه با اینکه انرژی از منابغ زیربنایی کشور محسوب می شود، هر یک از ما موظف به اصلاح الگوی مصرف انرژی هستیم که این موضوع در تمامی فعالیت های روزمره ما نیز صدق می کند.

وی ضمن اشاره به هزینه تمام شده انرژی جهت مصرف روزانه مشترکین، تصریح کرد: همواره باید توجه داشت که هزینه هنگفتی بابت انرژی مصرفی مشترکین در تمامی مراحل تولید، انتقال و توزیع بر اقتصاد ملی و بدنه جامعه تحمیل می شود، به گونه ای که برای تولید هر کیلو وات انرژی یک هزار دلار هزینه می شود از این رو اصلاح الگوی مصرف از ملزومات  زندگی هر فردی محسوب می شود.

مشاور مدیر عامل شرکت برق خوزستان در پایان ضمن تشکر از حضور بانوان در این همایش و اهمیت بخشیدن آنان به اصلاح الگوی مصرف بیان کرد: در کشور ما بعد از بخش صنعت، بخش خانگی بیشترین مصرف انرژی را به خود اختصاص می دهد، بنابراین اصلاح الگوی مصرف از سوی بانوان، به ویژه بانوان خانه دار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.چرا که بانوان با عنوان بهترین مدیران و مجریان خلاق در مصرف بهینه انرژی به خصوص در منازل خود، نقش موثری در مدیریت مصرف انرژی خواهند داشت.

۲۰۱۶۰۷۲۴_۱۰۴۱۱۷۲۰۱۶۰۷۲۴_۱۱۰۴۰۰