رامهرمزبه پایتخت موزه‌ها تبدیل خواهدشد

فرشید فرجی/خورنا:رئیس انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی رامهرمز: رامهرمز را به پایتخت موزه‌ها تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش خورنا منصور معتمدی  در گفت­‌گوبارامپرس در رامهرمز اظهار کرد: با توجه به اهمیت موزه‌ها و توانمندی این شهر و استقبال و مشارکت مردم در اهداء وسایل و اشیاء تاریخی می‌توانیم رامهرمز را به پایتخت موزه‌های کشور تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه موزه شامل، تاریخی، مردم‌شناسی و سنگ‌شناسی را با مشارکت اداره میراث فرهنگی در محل عمارت تاریخی صمیمی دایر کرده‌ایم.

رئیس انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی رامهرمز تصریح کرد: در حال حاضر منزل پدری عبدالجلیل کلانتر هرمزی که از پزشکان جراح کشور است را در منطقه جوی آسیاب رامهرمز با هزینه این شخص بازسازی و مرمت کرده‌ایم تا تبدیل به موزه پزشکی شود.

وی افزود: همراه با راه‌اندازی موزه پزشکی در حال آماده‌سازی و راه‌اندازی موزه فرهنگ و آموزش‌ و پرورش در محل این اداره هستیم و تمام اسناد تاریخی، آموزشی و پرورشی رامهرمز از اواخر دوره زندیه و دوره قاجاریه تا به‌حال، وسایل فن‌آوری و کمک‌آموزشی از گذشته تابه‌حال را به نمایش خواهیم گذاشت.

معتمدی تأکید کرد: موزه آموزش‌ و پرورش نخستین موزه در این حوزه در استان خوزستان خواهد بود که با همکاری زاهد ممبینی رئیس این اداره در حال دایر شدن است.

رئیس انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی در پایان گفت: ما دوست‌داران میراث فرهنگی این توان را داریم که در این شهرستان در صورت همکاری ادارات محیط‌‌زیست، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی، ثبت‌ اسناد و املاک و سپاه پاسداران، موزه‌های تخصصی در حوزه‌های خودشان را نیز راه‌اندازی کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *