پیشرفته ترین انبار نگهداری کالاهای خطرناک در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) احداث گردید

باقر گل فر-خورنا:عملیات احداث مجهزترین انبار کالاهای خطرناک و پایانه ی مواد آتش زا در بنادر کشور با اعتباری بالغ بر ۱۵۳ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به اتمام رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن اعلام این خبر اظهار داشت:  با توجه به اینکه امروزه بخشی از محموله ی کشتی ها را کالای خطرناک تشکیل می دهد، ایجاد انبار کالای خطرناک و آتشزا به عنوان مکانی ایمن و مناسب  برای نگهداری کوتاه مدت کالای خطرناک در بنادر جهان، مورد توجه قرار دارد.

مهندس عبداللهی در ادامه افزود: به لحاظ تنوع بالا و ماهیت مختلف و متفاوت این قبیل کالاها، طراحی و ساخت انبارهای نگهداری کالاهای خطرناک از حساسیت بالایی برخوردار بوده و لازم بود در طراحی و ساخت آنها نکات ویژه ایمنی و امنیتی در نظر گرفته شود و این نکات در طول مدت بهره برداری نیز با دقت رعایت گردد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه انبار کالاهای خطرناک منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در زمینی به وسعت ۶۰۰۰ متر مربع احداث گردیده است، بیان داشت:  این انبارها که در زمره ی مجهزترین انبارهای موجود در بنادر ایران به شمار می آید، شامل فضاهایی از جمله انبارهای مسقف، انبارهای روباز، ساختمان اداری و بخش توزین کالا می باشد.

مهندس عبداللهی در ادامه افزود: با بهره برداری از این انبارها، ۸/۱میلیون تن به ظرفیت پذیرش کالا از جمله کالاهای خطرناک و آتش زا در  مجتمع بندری امام خمینی(ره) افزوده می گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: انبارهای مذکور از عالی ترین سطح استانداردها برخوردار بوده و مـــــی تواند به عنوان الگویی موفق برای سایر بنادر کشور مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به لزوم رعایت الزامات استانداردهای عملیاتی، ایمنی و زیست محیطی خاطر نشان نمود: احداث این مجموعه انبارها با هدف ارتقاء سطح ایمنی در این مجتمع بزرگ بندری انجام شده است.