دو فتوای تاریخی علمای خوزستان؛ رسالت حاکمیت و نخبگان

خورنا – طی روزهای گذشته و در پی کلید خوردن پروژه انتقال آب سرشاخه های کارون به فلات مرکزی ایران و روستاهای شمال کرمان جهت مصارف کشاورزی حضرات آیات عظام دکتر محسن حیدری و دکتر عباس کعبی نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و چهره های مبرز فقهی استان و کشور در دو «فتوای» جداگانه و براساس مبانی شرعی انتقال آب کارون را تحریم و آنرا مظهر ظلم و بی عدالتی قلمداد کردند.
این دو فتوای تاریخی و با موضوع حرمت انتقال آب کارون صادر شد در تاریخ فقه شیعه بی نظیر و بی سابقه است و نشان از تعمق این دو فقیه زمان شناس در فقه جواهری و تلمذ دقیق ایشان در مکتب فقهی امام خمینی علی الله مقامه دارد.
این دو فتوا منبعث از درک شرایط زمان و مکان و احاطه بر نقش آب در حیات کنونی جوامع انسانی است.
لذا ضمن تقدیر از تلاش ها و همراهی همیشگی این دو فقیه شجاع با مردم و سیاست های نظام اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای دام ظله العالی.
از همه نخبگان و اندیشمندان خوزستانی انتظار می رود امشب و در همه گروهها و شبکه های اجتماعی به تبیین اهمیت و پیامدهای این دو فتوای تاریخی بپردازند.
?فتوای اول
آیت الله حیدری : انتقال آب کارون عین ظلم و بی عدالتی است
?فتوای دوم
آیت الله کعبی : انتقال آب کارون به فلات مرکزی حرام شرعی و ضمانت آور است…ا

احمد حجازی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ماهشهری اینکه عالمان استان به فکر خوزستان عزیز هستند قابل تقدیره ولی دلیل نمیشه که از فرط ذوق زدگی شدید کلمات رو در جای خودش به کار نبریم عزیز دل من "فتوا" رو مراجع تقلید فقط میتونن بدن و تا اونجایی که بنده اطلاع دارم این دو بزرگوار مرجع تقلید نیستند واقعا حرفم دلیلی برای سانسور نداره امیدوارم سعه صدر خورنای عزیز کما فی السابق زیاد باشه... پاینده باشید