سه درجه فاصله تا گرم‌ترین نقطه جهان؛

نبرد مردم شهرهای خوزستان با شرجی و گرما / گرما کاهش می‌یابد

خورنا – محمد امین جمشیدی / بر اساس اعلام سازمان هواشناسی خوزستان با آغاز هفته دمای هوا در شهرهای مختلف این استان کاهش می‌یابد.

به گزارش خورنا از اندیمشک، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی خوزستان دمای هوا در برخی از شهرهای شمالی استان خوزستان به بیش از ۵۳ درجه رسید که شوش با دمای ۵۲ درجه یکی از گرم‌ترین شهرهای شمالی استان خوزستان و همچنین بستان با دمای ۵۳ درجه یکی دیگر از شهرهای گرم استان در روزهای گذشته گزارش شده است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی استان خوزستان، در هفته جاری از شدت گرما در خوزستان کاسته خواهد شد و پس از آن دوباره از اواسط هفته آینده روند افزایشی پیش بینی می‌شود. پدیده شرجی نیز که از اواسط هفته گذشته استان خوزستان را فرا گرفته بود، روز گذشته در ماهشهر به ۹۰ درصد رسید و پیش بینی می‌شود که رطوبت هوا در برخی از شهرهای استان ادامه پیدا کند.

سازمان هواشناسی خوزستان افزایش دمای آبادان به ۶۴ درجه سانتیگراد که در برخی کانال‌های فضای مجازی منتشر شده بود، را تکذیب کرد. طبق اعلام این سازمان بالاترین دمای ثبت شده در جهان ۵۶ درجه سانتی گراد است و تا کنون دمایی بالاتر از آن در جهان ثبت نشده است بنابراین اگر افزایش دما را به همین صورت پیش‌رو داشته باشیم باید گفت که برخی از شهرهای خوزستان در آستانه ثبت رکوردی جدید هستند.

انتهای پیام/