نماز جمعه قرارگاه فرهنگی در برابر هجمه‌های تبلیغاتی دشمن است

خورنا – امام جمعه اندیمشک گفت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی در برابر هجمه‌های تبلیغاتی دشمن است، جایگاه این نهاد فرهنگی بسیار حساس، تأثیرگذار و کارآمد و جایگاهی بی‌بدیل است.

حجت الاسلام و المسلمین نعمت الله خدامی در خطبه‌های نماز جمعه اندیمشک اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سایر مسئولان عالی‌رتبه نظام درباره پیگیری فیش‌های حقوقی نجومی اگر با این گونه تخلفات به صورت صحیح و قاطعانه برخورد نشود دودش به چشم نظام و ملت می‌رود.

وی افزود: نماز جمعه سنگری عظیم و محکم در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است و دشمنان به همین جهت نسبت به نماز جمعه بعض و کینه دارند و حتی نماز جمعه را مورد حمله و هجمه قرار می‌دهند.

امام جمعه اندیمشک عنوان کرد: نماز جمعه سنگر عظیمی در حفظ وحدت در جامعه اسلامی است و نباید بدون بهانه این فریضه الهی را ترک کرد چرا که نماز جمعه پایگاهی برای دفاع از اسلام و تعیین کننده و قابل اعتماد سیاست‌های نظام و رهبری است، و همه باید تلاش کننند که این چراغ پرفروغ بماند و نورافشانی کرده و خاموش نشود.

وی گفت: مردم نیز باید با حضور پررنگ خود در نماز جمعه و اجتماع سد محکمی بر دهان دشمنان و استکبار بکوبند چرا که نماز جمعه اجتماع نیروهای اسلام و سبب رشد فکری و سیاسی و دارای آثار سازنده تربیتی و اجتماعی است.

خدامی بیان کرد: عامل تمام موفقیت‌ها در دنیای امروز وحدت کلمه و اتحاد مسلمانان بوده و تفرقه جزو بلایا است که خداوند آن را به شیوه‌های مختلف مذمت کرده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم اسلامی برای ایجاد وحدت، نماز جمعه است که در کنار حکمت‌های این فریضه الهی، از آخرین مسائل داخلی و خارجی جهان اسلام بهره مند می‌شویم.

امام جمعه اندیمشک اظهار کرد: به حمد الله اکنون به برکت نظام اسلامی، در ۹۰۰ شهر و بخش کشورمان نماز جمعه برگزار می‌شود که این میزان از نظر کمیت و کیفیت بی نظیر است.

وی گفت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی در برابر هجمه‌های تبلیغاتی دشمن است، جایگاه این نهاد فرهنگی بسیار حساس، تأثیرگذار و کارآمد و جایگاهی بی‌بدیل است چرا که نماز جمعه نماد وحدت و هم بستگی و اتحاد و انسجام ملت بزرگ و با بصیرت ایران است، این فریضه در تبیین معارف دینی و ترویج فرهنگ تقوا و اخلاق و فضیلت و ارزش‌های دین اسلام و معارف اهل بیت (ع) است.