برخورد قاطع با تخلیه غیر مجاز نخاله های ساختمانی توسط شهرداری بندرماهشهر

خورنا – داریوش گنجی گفت: برخورد قاطع وقانونی با افرادی که اقدام به تخلیه غیر مجاز نخاله ساختمانی درمعابر وحاشیه شهرمی نمایند .

معاون خدمات شهری شهرداری بندرماهشهر از جریمه و توقیف خودروهای متخلف تخلیه غیرمجاز پسماند، نخاله و ضایعات ساختمانی در حاشیه شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری بندرماهشهر، داریوش گنجی پوراظهار داشت : باپیشرفت روزافزون، رشد جمعیت وتوسعه جوامع بشری نیاز به ساخت وساز وتوسعه اماکن افزایش می یابد که این امر باعث تولید روزافزون نخاله ساختمانی شده و به تبع آن مشکلاتی نیز در این حوزه به وجود آمده است .

وی تصریح کرد: از جمله این مشکلات می‌توان به تخلیه ضایعات عمرانی در محل‌های غیرمجاز از جمله حاشیه شهر و معابر توسط افراد فرصت‌طلب اشاره کرد‌.
ایشان با بیان اینکه تخلیه غیرمجاز خاک و نخاله و ضایعات ساختمانی علاوه بر ایجاد اثرات مخرب زیستی محیطی و نازیبایی‌های بصری، آلودگی محیط زیست و بیماری‌های مختلف را نیز در پی خواهد داشت، عنوان کرد: از سوی دیگر وجود خاک و نخاله‌های ساختمانی در مجاورت بلوار ها و معابر شهری امکان بروز حادثه را به ویژه در شب افزایش داده است .
وی بااشاره به اینکه طی ماههای گذشته عملیات جمع آوری وپاکسازی نخاله های ساختمانی درچند نوبت در حاشیه معابر صورت گرفته است اظهار کرد متاسفانه پس از اقدامات لازم از سوی شهرداری برای پاکسازی محل ، مجددا شاهد تخلیه نخاله توسط رانندگان وافراد متخلف هستیم که این امر چهره شهر را مخدوش ومشکلاتی را فراهم نموده است .
گنجی پور با اشاره به ایجاد محل مناسب تخلیه نخاله های ساختمانی واقع در بلوار ۱۷ شهریور نرسیده به کشتارگاه شهرداری ، از شهروندان خواست: در صورت تولید نخاله های ساختمانی آن را با استفاده از خودروهای مجاز به مرکز جمع آوری نخاله خارج از شهر انتقال دهند وی درهمین رابطه تاکید نمود، درحال عقد قرارداد با صنایع پتروشیمی هستیم تا از این پس ضایعات تولیدی خود را به محلی خارج از شهر که توسط شهرداری تعیین شده تخلیه نمایند.
معاون خدمات شهری شهرداری بندرماهشهر با تاکید بر اینکه برخی راننده‌های خودرو‌های حمل ضایعات ساختمانی، با بی‌توجهی به این امر، نسبت به تخلیه آن در حاشیه کمربندی‌ها، معابر کم تردد و مبادی ورودی شهراقدام می‌کنند، هشدارداد ،باافرادیکه برخلاف قانون مدیریت پسماند اقدام به تخلیه نخاله چه در محدوده شهری وچه در حاشیه شهر می کنند وموجب مخدوش شدن منظر شهری شوند ،از طریق مراجع ذیربط قاطعانه برخورد خواهد شد.
وی افزود: با تشکیل اکیپ‌های ویژه، به صورت نامحسوس، در تمامی ساعات شبانه‌روز اقدام به کنترل مسیر ها نموده و با متخلفین برخورد قاطع می شود.
‌گنجی پور درباره نحوه برخورد با متخلفین اظهار کرد: افرادی که اقدام به تخلیه غیرمجاز پسماند ساختمانی در سطح شهر و حریم آن می‌کنند، براساس قانون پسماند ،علاوه بر جریمه نقدی و توقیف طولانی مدت خودرو، مکلف به جمع‌آوری نخاله‌های تخلیه شده هستند.
معاون خدمات شهری شهرداری بندرماهشهربر نقش سازنده شهروندان درجلوگیری از تخلیه غیر قانونی نخاله ساختمانی تاکید و عنوان نمود: در صورت مشاهده حمل نخاله های ساختمانی به مراکز غیرمجاز مراتب را با شماره های۱۶_ ۵۲۳۳۹۱۱۴-۵۲۳۵۱۰۰۱ واحد اجرائیات شهرداری بندرماهشهر در میان بگذارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *