حاشیه های سفر استاندار خوزستان به شهرستان شوش

خورنا – نخستین سفر استاندار جدید خوزستان به شهرستان شوش در روز چهارشنبه با حاشیه هایی همراه بود.

•فرماندار و مسئولان محلی شهرستان شوش از ساعت هفت صبح روز چهارشنبه در شهر الوان بخش شاوور برای استقبال از استاندار خوزستان حضور یافتند.
•استاندار خوزستان در سیزدهمین سفر شهرستانی خود ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح وارد شهرستان شوش شد.
•در این سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و تعدادی از معاونانن و مدیران کل استانداری شریعتی را در این سفر همراهی کردند.
•استاندار خوزستان در نخستین برنامه سفر خود از بزرگترین کارخانه تولید چوب فشرده صنعتی کشور در شوش دیدن کرده و از این واحد تولیدی به عنوان کارخانه ای موفق در راستای تولید و اشتغال نام برد.
•غلامرضا شریعتی گفت:قبل از سفر به شهرستان شوش توصیه شده بود که به هفت تپه سفر نکنم اما برای بازدید از کارخانه نیشکر هفت تپه و آشنایی با مسائل و مشکلات این کارخانه و جامعه کارگری به این منطقه سفر کردم.
•پس از بازدید استاندار از کارخانه نیشکر هفت تپه تعدادی از کارگران شاغل در این شرکت دور استاندار حلقه زده و گلایه خود را از عملکرد مدیدیت این شرکت بیان کردند.
•استاندارخوزستان همچنین ازسه شرکت حریر خوزستان وکاغذ پارس هفت تپه وشرکت قند شوش بازدید و از عملکرد خوب این شرکت ها تقدیر کرد.
•هنگام خروج استاندار خوزستان از شرکت های مستقر در هفت تپه عده ای از جوانان بیکار منطقه که مقابل یکی از شرکت ها تجمع کرده بودند از نماینده عالی دولت خواستند تا نسبت به وضعیت بیکاری جوانان چاره اندیشی کند.
•تعدادی از جوانان با گریه و زاری برای شغل به استاندار خوزستان التماس می کردند.
•یکی از جوانان شهر حر که با همسر و یک دختربچه در بغل در مسیر حرکت کاروان حامل استاندار خوزستان در هفت تپه حضور یافته بود با گریه و التماس از استاندار خواستار شغل شد.
این جوان بیکار با بوسه بر پای استاندار خواست برای تامین هزینه زندگی خانواده اش شغلی برای وی تامین شود.
در پی این اقدام استاندار خوزستان از فرماندار شوش خواست تا مشکل بیکاری این جوان را پیگیری و حل کند.
• استاندار خوزستان با ورود به شهر حر از توابع بخش مرکزی شوش هنگامیکه متوجه تجمع تعدادی از جوانان این شهر زیر آفتاب داغ و هوای شرجی منطقه شد پس از طی مسافتی دستور بازگشت به این شهر داده و با جوانان شهر حر که مهمترین مطالبه آنان شغل بود به گفت و گو پرداخت.
نبود زیر ساخت های شهری ، نبود شعبه بانک ، نبود پاسگاه انتظامی و درمانگاه و نیز نارضایتی از عملکرد شورا و شهردار حر از دیگر موارد مطرح شده از سوی تجمع کنندگان با استاندار خوزستان بود.
در پی گفت و گوی چهره به چهره اهالی شهر حر با استاندار خوزستان ، شریعتی از احمد سیاحی معاون عمرانی استانداری خواست نشستی به منظور بررسی و پیگیری مشکلات شهر حر با حضور فرماندار شوش ، بخشدار مرکزی ،شهردار و یک نفر از شورای اسلامی شهر حر برگزار کند.
•با توجه به گلایه کارگران مبنی بر جذب و استخدام افراد غیر بومی در شرکت های صنعتی شهرستان شوش استاندار خوزستان به فرماندار دستور پیگیری این موضوع را داد.
شریعتی گفت:با توجه به وضعیت بیکاری در شهرستان شوش افراد غیر بومی باید اخراج شوند.
استاندار خوزستان در سفر به شوش در چهارمین گردهمایی شهرداران خوزستان در تالار نیایش شوش حضور یافت.
استاندارخوزستان ضمن زیارت حرم مطهرحضرت دانیال نبی (ع) به مقام شامخ هشت شهید گمنام در منطقه عملیاتی فتح المبین ادای احترام کرد.
بازدید از طرح آبزی پروری شهید مهران زاده ، طرح کشتارگاه صنعتی مرغ و مجتمع گلخانه ای گل رز در بخش فتح المبین از دیگر برنامه های سفر یکروزه استاندار خوزستان به شهرستان شوش بود.
در جریان سفر استاندار به شوش نیروی انتظامی و پلیس راهور و نیز اورژانس ۱۱۵ امنیت کاروان حامل استاندار را برعهده داشتند.
استاندار خوزستان پس سفر ۱۰ساعته خود به شهرستان شوش ساعت ۱۷ راهی اهواز شد.