معاون استاندار خوزستان نسبت به تغییر کاربری زمین ها به شهرداران هشدار داد

خورنا – معاون امور عمرانی استانداری خوزستان خطاب به شهرداران استان گفت: هیچ شهرداری حق تغییر کاربری زمین های غیر مسکونی ، هزینه کرد خارج از بودجه مصوب و جذب بی ضابطه در شهرداری را ندارد.

به گزارش ایرنا احمد سیاحی چهارشنبه در چهارمین گردهمایی شهرداران استان خوزستان در تالار نیایش شوش تغییر کاربری زمین های غیر مسکونی از سوی شهرداران را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد: هیچ شهرداری به بهانه افزایش درآمد حق فروش زمین های غیرمسکونی را ندارد.
وی بیکاری را مشکل جدی در خوزستان عنوان کرد و گفت: قرار نیست شهرداری ها با جذب بی قاعده و مازاد بر نیاز، آمار بیکاری شهر را کاهش دهند چرا که ناتوانی شهرداری در پرداخت حقوق ماهانه کارکنان خدمات رسانی به شهروندان را مختل می کند.
سیاحی شهرداری را دولت کوچک توصیف کرد و گفت: عملکرد شهرداری ها و اعضای شورای شهر و حل مشکلات شهری رضایت مردم را به دنبال دارد.
وی گفت: ۷۱ درصد جمعیت خوزستان در ۷۶ شهر استان ساکن و ۲۹ درصد نیز در چهار هزار و ۵۸ روستای خوزستان سکونت دارند.
سیاحی خوزستان را اقتصادی ترین استان کشور دانست و ضمن تقدیر از تلاش شهرداران خوزستان، این تلاش ها را متناسب با ظرفیت های بی شمار استان ندانست و گفت:با استفاده از تمامی ظرفیت های خوزستان می توان خدمات بهتری را به مردم استان ارائه کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان نگاه شهرداران به مالیات بر ارزش افزوده برای ارائه خدمات و انجام طرح های عمرانی در شهرها را مورد انتقاد قرار داد و افزود: شهرداران باید برای افزایش درآمد از راه های قانونی نهایت تلاش خود را انجام دهند.
وی با تاکید بر ضرورت کاهش هزینه ها و جلوگیری از جذب بی ضابطه نیروی انسانی در شهرداری گفت: هیچ شهرداری حق جذب نیروی جدید جز از طریق فرآیند قانونی را ندارد.
سیاحی افزود: در حالی برخی شهرداری های استان توان پرداخت حقوق ماهانه کارکنان خود را ندارند اقدام به جذب افراد با سطح تحصیلی پایین و بدون تخصص لازم و بدون طی فرآیند قانونی نموده اند.
وی همچنین افزود: باید شهرداری های خوزستان برون سپاری را در دستور کار خود قرار داده و از کار امانی پرهیز کنند.
سیاحی موتور محرک اقتصاد کشور را سرمایه گذاران بخش خصوصی دانست و ادامه داد: جذب سرمایه گذار دارای ادبیات خاصی است که شهرداران خوزستان نسبت به این ادبیات آشنایی کامل را ندارند.
معاون استاندار خوزستان تعامل و همکاری اعضای شوراهای شهر و شهرداران خوزستان را خواستار شد و ادامه داد: باید اعضای شورای شهر در انتخاب شهرداران قوی و توانمند به خوبی عمل کنند و به بهانه کوچکترین اشتباه شهردار را استیضاح نکنند.
سیاحی افزود: وجود شهردار و اعضای شورای شهر ضعیف موجب بروز مشکلات در شهرها می شود که در این زمینه هوشیاری مردم در انتخابات و انتخاب افراد توانمند در پیگیری مشکل شهر بسیار اهمیت دارد.
معاون استاندار خوزستان با حق الناس خواندن بودجه شهرداری ها گفت: هیچ شهرداری نباید خارج از بودجه مصوب شهرداری ریالی هزینه کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس درشهرک آغاجری دراهواز مجتمع تجاری بزرگ امید در وسط جاده که احداث نشده ساخته شده الان جاده رومنحرف کردن یک خط ازاین طرف مجتمع وخط دیگر ازانطف رد شده شایعه شده مجتمع مال برادرشمعخانی است لطفا معاون استاندار شفاف سازی کنه