مدیرکل کمیته امداد: ۹۷ هزار خانوار خوزستانی را زیر پوشش‌ داریم

فرشیدفرجی/خورنا:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)  گفت: در استان خوزستان ۹۷ هزار خانوار زیر پوشش‌ داریم که ۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خورناو به نقل ازرامپرس مرتضی موصلی در رامهرمز اظهار کرد: در راستای توانمندسازی خانواده‌ها و کاهش فقر، این نهاد رویکرد خود را بر هدفمند کردن افراد زیر پوشش خود نهاده است.

وی ادامه داد: توسعه کسب‌ و کار کوچک و بهره‌برداری از نظام بانکی و ارائه وام‌های کم‌بهره با همکاری دولت می‌تواند بخشی از مشکلات این خانواده‌ها را برطرف کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تصریح کرد: در حال حاضر ۹۷ هزار خانوار زیر پوشش‌ داریم که ۵ درصد جمعیت استان را در برمی‌گیرد و از این تعداد ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار هستند.

وی افزود: تاکنون ۸۰ درصد حوزه اشتغال در رامهرمز محقق شده و امیدواریم مابقی آن، در زمینه اشتغال نیازمندان جذب شود.

موصلی تأکید کرد: در زمینه اشتغال مسکن نیازمندان آمادگی خود را اعلام می‌کنیم تا به هر میزان از جمع‌آوری ذکات مردم در شهرستان، به همان میزان هم کمک در تأمین مسکن نیازمندان و بیماران نیازمند اختصاص دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان گفت: مشکلات خانواده‌های نیازمند زیر پوشش رامهرمز در این سفر مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به این‌که اعتبارات این نهاد با نیازهای افراد زیر پوشش هماهنگی ندارد لذا انتظار داریم در بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در راستای کاهش فقر گام‌هایی را برداریم.