بزرگداشت نویسنده و منتقد فقید خوزستانی مرحوم فتح الله بی نیاز برگزار شد/ تصاویر

خورنا – عصر چهارشنبه ۹۵/۴/۳۰ بزرگداشت نویسنده و منتقد فقید خوزستانی مرحوم فتح الله بی نیاز در بنیاد خوزستان شناسی برگزار شد.

در این مراسم که در حضور جمعی از ادیبان و فرهیختگان خوزستان و همچنین با دعوت از آقایان دکتر محمد جعفری قنواتی واستاد حسن میرعابدینی اساتید بنام ادبیات داستانی در ساعت ۱۸:۰۰ آغاز شد،
در ابتدا جناب آقای ایوب بختیاری مسئول روابط عمومی بنیاد که اجرای پارت اول مراسم را برعهده داشتند،با گفتن مطالبی از آن نویسنده، برنامه را آغاز نمودند و با خیرمقدم آقای کرمی معاون آموزشی بنیاد و داستان خوانی گروهی داستان «تک افتادگان» از آثار بی نیاز با کارگردانی مریم مقدم مدیر بخش هنرهای نمایشی بنیاد خوزستان شناسی و خوانش آقایان احسان هدایتی، امیر احمدیان، محمد الهی و خانم ساره برناک به پایان رسید.
اجرای پارت دوم توسط خانم مریم مقدم ادامه یافت.
در ابتدا استاد حسن میر عابدینی پژوهشگر و مدرس ادبیات داستانی به سخنرانی دعوت شدند و اشارات ایشان در خصوص ساختمایه ها و تکنیک های خاص داستانهای بی نیاز بود.
در ادامه دکتر محمد جعفری قنواتی پژوهشگر ادبیات فولکلور به ایراد سخن پرداختند، سخنرانی ایشان در خصوص بهره گیری بی نیاز از مولفه های ارزشمند فولکوردر داستانهایش بود، سپس ایشان جای خود را به دکتر غلامعباس دیناروند معاون فرهنگی هنری بنیاد خوزستان شناسی دادند و ایشان از اهمیت امتداد راه بی نیاز در شناساندن زیست بوم خوزستان تاکید کردند که بنیاد خوزستان شناسی بر آن است که نویسندگانی از مکتب بی نیاز در استفاده از زیست بوم خوزستان اما با استفاده از روایت پست مدرن به خلق فعال داستان دست بزنند. در انتهای مراسم مجری برنامه مریم مقدم مدیر انجمن هنرهای نمایشی بنیاد خوزستان شناسی با برشمردن آسیب شناسی مطالعه در ایران از منظر فتح الله بی نیاز جلسه را به پایان رساندند.
بنیاد خوزستان شناسی.

IMG-20160721-WA0003

IMG-20160721-WA0004

IMG-20160721-WA0005

IMG-20160721-WA0006