اندر احوالات پرداخت مالیات در اهواز!

خورنا – اینروزها برای انجام کاری (گرفتن استعلام) به سازمان امور مالیاتی کیانپارس (خیابان۱۳) مراجعه میکنم. با موارد آزار دهنده زیر مواجه شدم.

در دنیای خدمات غیر حضوری تاکنون ۳روز وقت گذاشته مراجعه حضوری کرده ام که دفعه اول برای بدست آوردن اطلاعات و اینکه باید چه کپی هایی تهیه کنم. دفعه دوم ایراز کردند که چون سرمان شلوغ است فقط بین ساعت ۷ تا ۹ نوبت میدهیم! دفعه سوم ساعت ۱۰ دقیقه به ۹ مراجعه کردم. گفت نوبت تمام شده باید هفت می آمدی!! بعد لطف کردند! فعلا نوبت داده اند. احتمالا دفعه چهارم هم باید بروم چون هنوز کارم انجام نشده است.

اشکالات بدیهی اینکه: برای قسمتی که کلی مراجعه مردم وجود دارد کلا ۳ کارمند وجود دارد که با داشتن اعصاب فولادی ولی گاها کنترل از دست داده و عصبی برخورد میکنند (مقصر سیستم غلط است نه این بندگان خدا)

مدارک درخواستی (که اکثرا بیهوده هستند) برای هرکاری را بدون اطلاع قبلی زیاد میکنند و شهروند بیچاره مجبور به دوندگی است. مثلا برای انتقال آپارتمان شهروند باید به اداره ثبت مراجعه کند و کپی برابر اصل افرازنامه را به قیمت ۲۲ هزار تومان خریداری نماید! ( حداقل ۳ ساعت صرف وقت ) که بی شک کاری عبث است و همین موضوع نیز شلوغی مضاعف ایجاد میکند.

وقتی به رییس مربوطه ( آقای علی جنادله) مراجعه کردم و اشکالات را بیان کردم با برخوردی ناشایست گفت همین است، کار از بالا خراب است، و شما دارید وقت من را میگیرید! دریغ از یک عذرخواهی خشک و خالی

علت گرفتن اینهمه مدرک و اسناد تکراری و عبث: مسئول مربوطه عنوان فرمود باید در سیستم وارد کنیم و پون هر از گاهی ممکن! است سیستم را عوض کنند و همه چیز! پاک شود ما همه مدارک را میخواهیم. خدا را شکر کنید! که اداره ثبت به شما مدارک را داده! به برخی همین را هم نمیدهد!

علت شلوغی از زبان مسئول مربوطه : من هستم و ۲ تا کارمند و اینهمه مراجعه!

جالب اینجاست که اینهمه ناز و اتلاف وقت شهروندان برای ارائه خدمت خاصی هم نیست، بلکه برای گرفتن پول مالیات از شهروندان است.

امید است مسئولین سازمان مالیاتی عزیز به خود آمده بفهمند که اساسا حقوق میگیرند که در خدمت شهروندان باشند نه اینکه برای آنان طرح مشکل نمایند و شهروندان را به خدمت بگیرند. این مشکلات براحتی و با کمی درایت و بازبینی روندها حل میشود که ثمره آن بی شک آزاد شدن وقت بسیاری از شهروندان و کارمندان خواهد بود.