کشف و پلمپ کارگاه بسته بندی برنج فاسد در دفول

خورنا -سرهنگ علی الهامی چهارشنبه در حاشیه شناسایی و پلمب این کارگاه غیر مجاز به خبرنگار ما گفت:در این کارگاه که روز چهارشنبه از سوی ماموران این نیرو شناسایی شد برنج های فاسد و تاریخ مصرف گذشته در کیسه های تاریخ دار جدید به عنوان برنج خارجی به شکلی زیبا بسته بندی شده و به بازار عرضه می شد.
وی اظهار کرد:برنج های نگهداری شده در این انبار واقع در پارکینگ یک خانه مسکونی
تارخ مصرف آنها ۲۰۱۵ میلادی به پایان رسیده بود که افراد شاغل در این کارگاه برنج فاسد را با برنج های درجه ۲ و ۳ خارجی مخلوط کرده و مجددا در کیسه های تاریخ دار جعلی بسته بندی می کردند.
فرمانده انتظامی دزفول با بیان اینکه بازرسان بهداشتی ، اداره تعزیرات حکومتی و نیز اداره صنعت ، معدن و تجارت دزفول آلودگی و فاسد بودن این برنج ها را تائید کرده اند افزود:برنج های فاسد پس از مخلوط شدن با برنج های نامرغوب درجه ۲ و ۳ در کیسه های ۱۰ کیلوگرمی با تاریخ تولید ۲۰۱۶ و تاریخ مصرف ۲۰۱۸ راهی بازار می شد ضمن اینکه بر روی کیسه های برنج شماره پروانه بهداشتی جعلی نیز درج می شد.
وی مقدار برنج فاسد ، نامرغوب و قاچاق کشف شده از این انبار را ۳۰ تن به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت:کارگاه مذکور با حضور مقام قضایی پلمب شده و در این رابطه سه نفر دستگیر شدند.
سرهنگ الهامی با تاکید بر غیر بهداشتی بودن برنج های کشف شده در این انبار گفت: در این کارگاه به شکلی کاملا غیر بهداشتی و بر روی زمین برنج های فاسد با برنج نامرغوب مخلوط و بسته بندی می شد به طوریکه در این انبار موش و گربه نیز مشاهده شد.
ماموران انتظامی دزفول یکشنبه هفته جاری نیز از یک انبار بزرگ قاچاق در این شهرستان مقدار ۲۷۸ تن برنج به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد ریال کشف کردند.
همچنین در هفته جاری از یک منزل مسکونی در دزفول مقدار ۲ تن پودر شوینده تقلبی کشف شد.
در این کارگاه خانگی پودر شوینده در پاکت و کارتن بسته بندی شده و با جعل نشان استاندارد در بازار استان خوزستان عرضه می شد.
ایرنا