اقدام جدید فدراسیون جهانی والیبال به ضرر ایران

خورنا:به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی والیبال پس از پایان رقابت های لیگ جهانی مردان و گرندپری زنان رده بندی برترین تیم های جهان را اعلام کرد اما بر خلاف گذشته امتیاز مربوط به مسابقه‌های قهرمانی قاره را به طور کلی از جدول حذف کرد.

رده بندی والیبال  زمان دقیقی ندارد و رده تیم ها در رویدادهای معتبر در آن اهمیت دارد، بنابراین بعد از پایان رقابت های معتبری به مانند لیگ جهانی رنکینگ جدید اعلام می شود.

در آخرین رده بندی اعلام شده نکته عجیب و جدیدی وجود دارد و آن حذف مسابقه های قهرمانی قاره ها در رنکینگ است که تا آخرین رده بندی در جدول وجود داشت. پیش از این المپیک، قهرمانی جهان، جام جهانی، لیگ جهانی و رقابت‌های قاره‌ای پنج مسابقه‌ای بودند که امتیاز آنها در رده بندی تاثیرگذار بود.

اهمیت رویدادهای والیبال این‌گونه بود. قهرمان المپیک، جام جهانی و قهرمانی جهان  ۱۰۰ امتیاز را به دست می آورد.

قهرمان لیگ جهانی ۵۰ امتیاز و قهرمانی در قاره نیز ۳۰ امتیاز به همراه داشت و تیم های رده بعد نیز امتیازاتی را کسب می‌کردند.

به نظر می رسد حذف امتیاز رقابت‌های قاره‌ای به ضرر تیم های برتر قاره‌ها به مانند ایران باشد چرا که تیم ملی ایران امتیازهای خوبی را از این رقابت ها به دست می آورد.

این کار باعث سقوط دو پله‌ای ایران در رده بندی جدید بعد از لیگ جهانی شد، هرچند امتیاز صعود به المپیک بعد از پایان بازی ها به تیم ها داده می شود و ایران قطعا در رده بندی بعدی صعود می کند.

این موضوع برای تیم ملی بانوان ایران نیز که جایی در مسابقه های بین قاره‌ای و مهم ندارد هم تاثیر منفی داشته است. به دلیل اینکه تیم ملی بانوان ایران تنها توانایی حضور در رقابت های آسیایی را دارد حذف امتیاز این رقابت ها باعث شده تیم بانوان ایران هیچ امتیازی در رنکینگ کلی نداشته باشد و در رده ۱۱۷ جهان قرار گیرد.

پیش از این تغییراتی عجیب به مانند تغییرات قوانین لیگ جهانی از طرف فدراسیون جهانی صورت گرفته بود.

اگر این روال ادامه دار باشد رقابت های قاره ای به مانند قهرمانی آسیا اهمیت خود را از دست می دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *