فرماندار شادگان از کسب رتبه برتر تولید خرمای شهرستان شادگان در استان خوزستان در سال ۹۴ خبر داد .

باقر گل فر-خورنا: مهندس فرج اللهی فرماندار شادگان  در گفت و گو با خبرنگار شبکه استانی صدا و سیمای خوزستان ، از برداشت رطب از نخلستان های این شهرستان خبر داد و گفت : برداشت رطب از نخلستان های شهرستان شادگان آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.
فرماندار شادگان در ادامه  با بیان اینکه  در این شهرستان  حدود ۵۷ هزار هکتار  نخلستان وجود دارد ، اظهار داشت :سطح زیر کشت نخیلات شهرستان ۱۳ هزار هکتار است که از این میزان  ۸۰ درصد آن در رودخانه جراحی و ۲۰ درصد بروی رودخانه کارون قرار دارد.
فرج اللهی فرماندار شادگان  با اشاره به وجود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نخل در ۱۳ هزار هکتار یادآور شد: تولید  ۴۰ هزار تن خرما در سال گذشته  موجب  شده که شهرستان شادگان  در سال ۹۴ رتبه برتر تولید خرمای استان خوزستان را کسب کند.
فرماندار شادگان با بیان اینکه  در حال حاضر۲۰ کارگاه بسته‌بندی خرما در سطح شهرستان فعال هستند، گفت : اگر صنایع جانبی و فرآوری تبدیلی در شهرستان توسعه پیدا کند می توانند  صادرات  و همچنین  فرصتهای شغلی این بخش را نیز  افزایش دهد.
وی در پایان خاطر نشان کرد : از مقدار خرمایی که در شهرستان تولید می شود حدود ۲۸ هزار تن یعنی ۷۰ درصد آن به خارج از شهرستان صادر می گردد.
گفتنی است : در شهرستان شادگان پیش از  ۲۰۰۰  فرصت شغلی در بخش نخیلات وجود دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *