آقای نماینده ! تغییر موضع سریع برای شما زیبنده نیست

خورنا – حمید سالمپور: قبل از اینکه با نماینده شهرمون سخن بگم لازم دیدم به دوستان موافق و مخالف عرض کنم صحبتهایم رو حمل بر مخالفت با آقای گیلانی نکنن چرا که از صمیم قلب خواهان توفیق ایشونم علتش هم اینه که موفقیتش موفقیت من و همشهریانم هست.

آقای نماینده سلام
شنیدم در حاشیه افطاری با رئیس جمهور فرصتی پیش اومد و خودتون رو به ایشون رسوندی و مشکلات پیش اومده برای سازه های آبی شوشتر رو بهشون گفتی .بابت انجام این وظیفه ممنونم که بی شک این حرکت در راستای ” تغییر برای پیشرفتی ” است که وعده انتخاباتیتون بوده.
دعا می کنم روز به روز به تحقق این وعده نزدیک بشی چرا که خیر همه مون در اونه.
ولی دوست دارم اینو خدمت شما بگم حالا که رفتی اون بالا ، مردم رو فراموش نکن . البته که فراموش نمی کنی چون از جنس مردمی ؛ منظورم تلفنهاشون ، پیشنهاداتشون ، انتقاداتشون و تذکراتشون.

جناب نماینده!
یادته بعد از چند بار زنگ زدن لطف کردی !! و گوشی رو بلند کردی و من در باره لزوم سعه صدر مسؤولین و عدم شکایت از خبرنگار باتون گفتگویی داشتم. البته شاید یادتون نیاد ، ولی من کاملاً یادمه. مرور می کنم گفتگویی که با هم داشتیم.
من به شما گفتم که ادارات و دستگاهها نباید بابت انتقاد خبرنگار شکایت کنند و لذا جلوی شکایت از خبرنگار رو بگیرید حداقل ریش سفیدی کنید و شما گفتید بذار کارها بر روال قانونی طی بشه و بعد که موضوع رو ادامه دادم گفتید من که هنوز دفتری در شوشتر ندارم که بخوام از اون طریق پیگیری بکنم. و من ضمن اظهار تأسف از نوع نگاهتون به موضوع و نپذیرفتن آن نگاه ، تعجب کردم که آیا ریش سفیدی واقعاً به مکان و دفتر کاری نیاز داره. به هر حال جواب شما منفی بود.
بعدها هم یکبار دیگه برای مطرح کردن موضوعی از مسائل شهرستان ، به شما زنگ زدم ولی این دفعه لطفتون !! رو دریغ کردید و زحمت بلند کردن گوشی رو به خود ندادید .
البته جواب ندادن به تلفن شهروندان امر پسندیده ای نیست ؛ شهروندانی که حضرتعالی رو به این منصب رسوندند .
از آنجا که بنده هم هیچوقت کار شخصی نداشته و ندارم لذا به شما پیامکی دادم با این مضمون ” حالا که جواب نمیدید از این به بعد از طریق فضای مجازی و سایتها مطالبم رو به سمع شما خواهم رسوند. ” و چون شما جواب پیامکم رو ندادید تشخیصم این بوده که موافق حرفم بودید .
و لذا با توجه به موافقت ضمنی شما و از باب وقت نداشتن برای جواب دادن به تلفن !! ناچار شدم این مطلب رو بنویسم البته قبول کنید کار منو سخت کردید چون نوشتن زمان بیشتری رو از من میگیره.

نکته ای رو لازم می بینم بگم و اون اینه که یه نماینده نمیتونه در باره یه موضوع دو نظر داشته باشه به عبارتی دیگه باید نگاه شما به موضوعی خاص با هر کس که مطرحش کنید – چه تلفنی و چه حضوری و با وجود نفرات کم – با زمانی که سخنرانی و یا مصاحبه می کنید و تعداد بیشتری شنونده و خواننده دارید یکی باشد .

اینهایی که گفتم مقدمه بود اصل مطلب اینه که شنیدم شما حرف متین و منطقی استاندار محترم مبنی بر عدم شکایت از خبرنگاران – که نظر بنده نیز همین بود و چندین روز قبلش تلفنی به شما گفتم – رو تأیید کردید و با چرخش ۱۸۰ درجه ای ، مواضع مثبت به قصه خبرنگار پیدا نمودید و در مصاحبه ای که با شوشترنامه داشتید در تأیید و حمایت از خبرنگاران سنگ تمام گذاشتید که مایه بسی مسرّت است .
خُب به من حق بدید وقتی صحبتهای تلفنی شما رو در کنار این مواضع جدیدتون گذاشتم مایه شگفتی بنده شد هر چند ازجهت اینکه نگاهتون عوض شده و به نتیجه مطلوب و ایده آلی رسیدید خوشحالم و لذا توصیه می کنم به سخنان دیگران – و لو به شما رأی نداده باشند – که مسائل شهر را رصد کرده و به چیزی جز خیر شما و مصلحت شهر نمی اندیشند بیش از پیش توجه کنید .

البته چندی پیش هم چرخش ۱۸۰ درجه ای دیگری رو در سایت های خبری از شما ملاحظه کردم . در خبری اومده بود که انتصاب مدیران جدید رو با هماهنگی خود شمردید و در خبری دیگر کاملاً خود رو مسلوب الاختیار و بی نقش دونستید (نقل به مضمون) .

یاد جمله ای افتادم نمیدونم اونو شنیدی یا نه. جمله اینه ” الناسُ عَلَی دینِ مُلُوکِهم ” . من که بارها این جمله رو در کلاس هایم و صحبتهام تکرار کردم ولی جناب نماینده شاید این جمله برای آدمهای کم سواد صادق باشه ولی بی شک نخبه گان ، اندیشمندان ، روشنفکران ، نمایندگان و….. رو در بر نمی گیره چرا که این افراد از خود فکر و درایت دارند و آراء و نظراتشون از استحکام و متانت علمی بالاتری برخوردار است .
منظورم اینه که باید نظرات شما اونقدر کارشناسی شده باشه که با شنیدن یک حرف یا یک نظر از کسی نباید دچار تزلزل بشه .
بهر حال اگه تغییر یا چرخش نظر به شکل یه رویه در بیاد از شخصی مثل شما با این منصب زیبنده نخواهد بود .

مزید توفیقتون در خدمت به همشهریان را از خداوند منان خواهانم .
حق نگهدار
حمید سالم پور
تیرماه ۹۵

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *