بازدید مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از روند بازسازی پتروشیمی بوعلی سینا

باقر گل فر- خورنا:مهندس نزاد سلیم مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با حضور در پتروشیمی بوعلی سینا از روند بازسازی در این مجتمع بازدید کرد.

 ابراهیم غلامشاهی، رئیس روابط عمومی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا گفت:  عادل نژاد سلیم پنج شنبه ( ۲۴ تیر ماه) به صورت سرزده با حضور در پتروشیمی بوعلی سینا از روند بازسازی در این مجتمع که هفته گذشته دچار حریق شد، بازدید کرد و در جریان روند وارد مدار شدن واحدهای آن قرار گرفت.

وی گفت: در این بازدید با اطمینان دادن به بسیج امکانات برای بازسازی هر چه سریع تر مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا بر لزوم برنامه ریزی صحیح امور و اجرای مطابق برنامه با رعایت کامل نکات ایمنی تاکید شد.

غلامشاهی با بیان این که هم اکنون کولینگ مجتمع، لاین ازت و هوای ابزار دقیق آن در مدار تولید قرار گرفته است، افزود: تلاش شبانه روزی برای راه اندازی واحدهای تولیدی نیز ادامه دارد.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ٣۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع است و خوراک آن نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز است که از کارخانجات NGL (١٠٠٠/٩٠٠ پازنان) و پتروشیمی امیرکبیر تامین می شود و در فرآیندهای موجود در واحدهای عملیاتی مختلف به محصولات با ارزش و سود آور آروماتیکی نظیر پارازایلین و ارتوزایلین و بنزن بدل می شود.

آتش مخزن پتروشیمی بوعلی سینا بامداد شنبه (١٩ تیرماه) خاموش شد؛ این پتروشیمی روز چهارشنبه (١۶تیرماه) دچار حریق گسترده شده بود.